AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg har begynt sånn smått med fast føde på babyen min nå pga hen kun får MME. Startet med noen av de glassa du får på butikken som er ment til 4mnd, og litt søtpotetmos. Så har jeg begynt å gi grøt. Ungen ELSKER grøt! Hvis ungen kunne valgt, hadde hen spist grøt hele dagen 😅 Men lurer på, hvor mye grøt er normalt å gi i den alderen? Vi har gitt en halv porsjon på morgenen, ga selvfølgelig bare et bar skjeer i starten, også har jeg gitt en kvart flaske med sterilisert kaldt vann. Og en annen ting, må vannet være sterilisert, eller kan jeg bruke i fra springen? Alt dette er nytt for meg siden jeg er førstegangsfødende Anonymkode: 491b1...7c9
myMa Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg ville økt med 0,5porsjon hver 2.uke kanskje om baby tåler grøten fint. Du kan også blande inn litt glutenfri grøt, det er mer skånsomt for babyen. Her startet vi med ett par skjeer grøt blandet i mme på kvelden, deretter 0,5 porsjon kveld, økte til 1 hel porsjon kveld og så litt på morgenen osv.. Var vel oppe i 2 fulle porsjoner rundt 5,5 måneder, deretter litt middag fra 6 måneder. Du kan gi kaldt springvann, evt varme den litt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Bare et innspill på vannet, her på helsestasjon sa de at vann bør kokes og avkjøles frem til 6 mnd. Anonymkode: 9c8da...05d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå