Gå til innhold

Håper de hopper over juleavslutningen i år med all smitten no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mye smitte her. Og store klasser.

Håper de hopper over det.Helsen først!

Anonymkode: 21d62...a75

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig. 

Anonymkode: 12018...cf5

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig. 

Anonymkode: 12018...cf5

Ja syns ikke det er nødvendig i år.Er i risikogruppen og har vært veldig forsiktig.Og skulle gå på avslutninger meg over 50barn og dobbelt opp med foreldre er ikke helt det som frister i år.Ihvertfall ikke før jul. Men har de så må du jo gå.For barnet ditt.Ikke lett.Bare håper at de ivrige mødrene som alltid presser på uansett klarer å la være i år.Eller at lærere eller staten sier nei til sånt.

• Liker 1
Skrevet

Håper de hopper over alt sånt i år, og finner ut at heyhey, dette var jo helt supert, la oss hoppe over det hvert år og slutte med dette tullet for evig og alltid.. Ja til færre avslutningshelvetesgreier.. 

Anonymkode: aebe5...967

• Liker 3
Skrevet

Blir garantert ikke noe juleavslutning.

Anonymkode: 89513...a92

Skrevet

Man hoppet jo over sommeravslutningene - jeg synes det var greit å slippe.

Samtidig er det den ene gangen i året jeg ser foreldrene til de andre barna mine barn går i klasse med, akkurat den biten synes jeg er grei, ellers kan jeg gå forbi dem på butikken uten å vite hvem de er.

Synes det er viktig når barna vokser opp å kunne ha litt kommunikasjon foreldre imellom for å kunne avtale og holde kontroll, er lettere dersom man har treffes.

Skrevet
5 minutter siden, ekkoet skrev:

Samtidig er det den ene gangen i året jeg ser foreldrene til de andre barna mine barn går i klasse med, akkurat den biten synes jeg er grei, ellers kan jeg gå forbi dem på butikken uten å vite hvem de er.

Synes det er viktig når barna vokser opp å kunne ha litt kommunikasjon foreldre imellom for å kunne avtale og holde kontroll, er lettere dersom man har treffes.

Ja det er viktig men ikke akkurat no der vi befinner oss. På bekostning av noens liv og helse!

Med så mye smitte.Og så mange folk.Og alle jobber overalt.Og er med den og den.Hjelper ikke at vi er forsiktige og følger regler om de skal ha juleavslutninger  eller foreldremøter no. Ser ikke at det er ok at du har flere barn i forskjellige klasser.Og hver klasse over 50stk elever som blir ca 100foreldre. 150stk da. Pluss forskjellige avslutninger pr barn. Blir en del det. Føler deg tvunget til å stille opp akkurat no når det passer dårligst. Syns de kan ha avslutning i klassen med noe godt og kos.Kun elevene. 

Så håper jeg alt er bra neste år.Og vi kan ta igjen sånt.Men ikke no!

Skrevet
10 minutter siden, ekkoet skrev:

Har dere ikke foreldremøter..? 

Foreldremøter har en agenda, og mål og mening. Juleavslutning er bare "unødvendig" "kos". Og helt unødvendig i smitte-tider. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldremøter har en agenda, og mål og mening. Juleavslutning er bare "unødvendig" "kos". Og helt unødvendig i smitte-tider. 

Foreldremøter kan digitaliseres. Spørsmål sendes inn på forhånd. Det gjorde de her.Veldig greit. Fikk all info vi trengte. Og på 1/5 del av tiden.Vi slapp mye unødvendig vas. Som ikke har noe på foreldremøte og gjøre.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo

Men på foreldremøter pleier skole/lærere å stå og snakke til 100 foreldre. På avslutningene sitter man uformelt rundt et bord med andre foreldre i skole-nabolaget og prater om løst og fast.

Man blir kjent bedre og man får kanskje høre om søsteren til klassevenninnen som er 2 år eldre og som opplevde å bli tilbudt narkotika på det lokale kjøpesenteret. Jeg synes det blir annerledes enn å få en informasjonspakke servert på foreldremøte.

Men misforstå meg rett, jeg synes det er deilig å slippe, det er bare akkurat den biten jeg savner.

Skrevet

Slik jeg forstår det hos oss så kommer det meste til å bli avlyst. Hvis ikke disse "ivrige" mødrene skal gnåle skikkelig for å få det gjennomført men jeg tenker vi dropper det uansett. Vi står jo bare å fryser å venter på at det skal ta slutt, med halvkald kakao og grøt. :P Har tvunget guttungen på de greiene 3 år nå så vi kan fint droppe det nå når det er så liten interesse uansett.

Og når vi ikke engang kunne ha skikkelig foreldremøte oss foreldre så skal jeg ikke gå i en gruppesetting der vi blir mange hundre mennesker på et lite område, da ber vi om det.

Når det kommer til informasjon og slikt så har vi facebook gruppe for trinnet så vi får egentlig mer info derfra enn når vi møtes. :) 

• Liker 2
Skrevet

Håper det jeg også. Hvert år når omgangssyken går rundt juletider synes jeg også det er en STOR uting med disse buffetene der alle barna og voksne forsyner seg med hendene fra mat som er tatt med. Håper at vi ikke ser noe til omgangssyken dette året (og alle fremtidige år, hehe)

Anonymkode: ce6bf...82e

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Håper det avsluttes helt, slik at vi ikke har sånne juleavslutninger i årene fremover!

Anonymkode: eb372...19a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...