Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #101 Skrevet 1. november 2020 31 minutter siden, Oida skrev: Når det settes likhetstegn mellom samtykkende sex mellom to menn, og en persons overgrep mot barn, er det ikke mulig å misforstå. Denne "pedofili argumentasjonen" kommer opp i hver eneste diskusjonen som omhandler homofile. Det er virkelig skremmende at man ikke er kommet lengre en at dette håpløse argumentet skrinlegges for godt. Vi er tross alt snart i 2021. På hvilken måte oppfatter du at han setter likhetstegn mellom pedofili og homofili da? Jeg oppfatter at han bare bruker en annen seksuell legning som et eksempel på den måten at det like godt kunne vært heterofili som ble brukt som eksempel. Gitt en situasjon der heterofile seksuelle handlinger er ulovlig ville en heterofil som lever ut sin legning risikere bli straffet. Det ville likevel ikke vært ensbetydende med at heterofili er ulovlig så lenge det å være heterofil ikke er ulovlig, kun heterofile seksuelle handlinger. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #102 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, Klossmajor skrev: På hvilken måte oppfatter du at han setter likhetstegn mellom pedofili og homofili da? Jeg oppfatter at han bare bruker en annen seksuell legning som et eksempel på den måten at det like godt kunne vært heterofili som ble brukt som eksempel. Gitt en situasjon der heterofile seksuelle handlinger er ulovlig ville en heterofil som lever ut sin legning risikere bli straffet. Det ville likevel ikke vært ensbetydende med at heterofili er ulovlig så lenge det å være heterofil ikke er ulovlig, kun heterofile seksuelle handlinger. Å utføre seksuelle handlinger er en del av en seksuell legning!!!!!!!!!!
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #103 Skrevet 1. november 2020 24 minutter siden, Ezio skrev: Å utføre seksuelle handlinger er en del av en seksuell legning!!!!!!!!!! Nei, det er det ikke. Seksuell legning gir seg utslag i form av et behov. En seksuell handling er et resultat av et behov som følger av en seksuell legning. Handling kan man velge å utføre eller avstå fra å utføre. Den seksuelle legningen vil forbli, uansett om man utfører eller avstår fra handlingen. Legning og handling er uttrykk for to separate entiteter. Sistnevnte kan følge av førstnevnte, men det er ingen automatikk i det. Et behov må ikke etterfølges av handling. Med mindre man er totalt blottet for impulskontroll da. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #104 Skrevet 1. november 2020 8 minutter siden, Klossmajor skrev: Nei, det er det ikke. Seksuell legning gir seg utslag i form av et behov. En seksuell handling er et resultat av et behov som følger av en seksuell legning. Handling kan man velge å utføre eller avstå fra å utføre. Den seksuelle legningen vil forbli, uansett om man utfører eller avstår fra handlingen. Legning og handling er uttrykk for to separate entiteter. Sistnevnte kan følge av førstnevnte, men det er ingen automatikk i det. Et behov må ikke etterfølges av handling. Med mindre man er totalt blottet for impulskontroll da. Men når du forbys å utføre handlingen som er knyttet til legningen, da er legningen de facto forbudt. Du kan være så lovteknisk du bare vil, men vi snakker om realitetsbildet.
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #105 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, Ezio skrev: Men når du forbys å utføre handlingen som er knyttet til legningen, da er legningen de facto forbudt. Du kan være så lovteknisk du bare vil, men vi snakker om realitetsbildet. Jeg skjønner hvor du vil hen. Men det blir ikke riktig. På akkurat dette punktet har CAPS LOCK rett. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #106 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, Klossmajor skrev: Jeg skjønner hvor du vil hen. Men det blir ikke riktig. På akkurat dette punktet har CAPS LOCK rett. Hvordan er det ikke riktig? Det er akkurat som prostitusjon i Norge, det er ulovlig å kjøpe sex, men salg er ikke regulert. Dette er dog for å beskytte de som er den svakere part. Realitetsbildet er likevel at prostitusjon i Norge de facto er ulovlig, fordi ingen kan kjøpe lovlig. Hvorfor er dere så vrange på dette? Hvorfor er det så jævlig vanskelig å anerkjenne at homofile har blitt undertrykt ved lov i Norge frem til 1972?
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #107 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, Ezio skrev: Hvordan er det ikke riktig? Det er akkurat som prostitusjon i Norge, det er ulovlig å kjøpe sex, men salg er ikke regulert. Dette er dog for å beskytte de som er den svakere part. Realitetsbildet er likevel at prostitusjon i Norge de facto er ulovlig, fordi ingen kan kjøpe lovlig. Hvorfor er dere så vrange på dette? Hvorfor er det så jævlig vanskelig å anerkjenne at homofile har blitt undertrykt ved lov i Norge frem til 1972? Jeg har i tidligere innlegg i tråden anerkjent at homofile har blitt utsatt for undertrykkelse her i Norge. At et forbud mot homoseksuelle handlinger oppfattes undertrykkende for homofile, har jeg forståelse for. Men å sette likhetstegn mellom seksuelle legninger og seksuelle handlinger blir likevel ikke riktig. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #108 Skrevet 1. november 2020 5 minutter siden, Klossmajor skrev: Jeg har i tidligere innlegg i tråden anerkjent at homofile har blitt utsatt for undertrykkelse her i Norge. At et forbud mot homoseksuelle handlinger oppfattes undertrykkende for homofile, har jeg forståelse for. Men å sette likhetstegn mellom seksuelle legninger og seksuelle handlinger blir likevel ikke riktig. Hvordan blir det ikke riktig? Hverken du eller CAPS LOCK evner å redegjøre for påstandene deres, det slenges bare ut i vilden sky. Redegjør!
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #109 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, Ezio skrev: Hvordan blir det ikke riktig? Hverken du eller CAPS LOCK evner å redegjøre for påstandene deres, det slenges bare ut i vilden sky. Redegjør! Jeg vet ikke med CAPS LOCK, men jeg har i aller høyeste grad redegjort for meg. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #110 Skrevet 1. november 2020 14 minutter siden, Klossmajor skrev: Jeg vet ikke med CAPS LOCK, men jeg har i aller høyeste grad redegjort for meg. Absolutt ikke. Du messer bare om at legningen ikke var faktisk kriminalisert, uten å se sammenhengen med realitetene.
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #111 Skrevet 1. november 2020 15 minutter siden, Ezio skrev: Absolutt ikke. Du messer bare om at legningen ikke var faktisk kriminalisert, uten å se sammenhengen med realitetene. Når legningen ikke var faktisk kriminalisert er den jo ikke ulovlig. Det er såre enkel logikk. 3
Oida Skrevet 1. november 2020 #112 Skrevet 1. november 2020 5 timer siden, Klossmajor skrev: På hvilken måte oppfatter du at han setter likhetstegn mellom pedofili og homofili da? Jeg oppfatter at han bare bruker en annen seksuell legning som et eksempel på den måten at det like godt kunne vært heterofili som ble brukt som eksempel. Gitt en situasjon der heterofile seksuelle handlinger er ulovlig ville en heterofil som lever ut sin legning risikere bli straffet. Det ville likevel ikke vært ensbetydende med at heterofili er ulovlig så lenge det å være heterofil ikke er ulovlig, kun heterofile seksuelle handlinger. Har du i det hele tatt lest tråden og kommentarene fra brukeren? Det at denne brukeren slår fast at det er en myte at homofile har blitt diskriminert burde være mer én nok svar på ditt spørsmål.
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #113 Skrevet 1. november 2020 9 minutter siden, Oida skrev: Har du i det hele tatt lest tråden og kommentarene fra brukeren? Det at denne brukeren slår fast at det er en myte at homofile har blitt diskriminert burde være mer én nok svar på ditt spørsmål. Nei, jeg har ikke lest hele tråden. Det er godt mulig det er saker og ting av relevans jeg dermed ikke har fått med meg av hva h*n har skrevet. Jeg kan ikke se hva hans påstand om at det er en myte at homofile har blitt diskriminert (en påstand jeg ikke er enig i) har med å anklage ham for å sette likhetstegn mellom homofili og pedofili. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #114 Skrevet 1. november 2020 47 minutter siden, Klossmajor skrev: Når legningen ikke var faktisk kriminalisert er den jo ikke ulovlig. Det er såre enkel logikk. Forstår du hva «faktisk» betyr? En homofil mann hadde ikke lov til pule andre menn. Da er det per definisjon faktisk ulovlig å være homofil.
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #115 Skrevet 1. november 2020 7 minutter siden, Ezio skrev: Forstår du hva «faktisk» betyr? En homofil mann hadde ikke lov til pule andre menn. Da er det per definisjon faktisk ulovlig å være homofil. Logikken din har tatt seg en lang tur til skogs. Meld fra når den er tilbake, så kan vi ta opp tråden da. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #116 Skrevet 1. november 2020 4 minutter siden, Klossmajor skrev: Logikken din har tatt seg en lang tur til skogs. Meld fra når den er tilbake, så kan vi ta opp tråden da. Er du aseksuell?
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #117 Skrevet 1. november 2020 11 minutter siden, Ezio skrev: Er du aseksuell? Logikken din er fortsatt ute på tur, ser jeg. 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #118 Skrevet 1. november 2020 8 minutter siden, Klossmajor skrev: Logikken din er fortsatt ute på tur, ser jeg. Ikke snakk om logikk. Du forfekter ikke logikk, kun regelrytteri.
Klossmajor Skrevet 1. november 2020 #119 Skrevet 1. november 2020 (endret) 22 minutter siden, Ezio skrev: Ikke snakk om logikk. Du forfekter ikke logikk, kun regelrytteri. Jeg forfekter begge, som en logikkens regelrytter. Her går de hånd i hånd. Endret 1. november 2020 av Klossmajor 3
Gjest Ezio Skrevet 1. november 2020 #120 Skrevet 1. november 2020 25 minutter siden, Klossmajor skrev: Jeg forfekter begge, som en logikkens regelrytter. Her går de hånd i hånd. Så absolutt ikke. Men dette gidder jeg ikke mer. Det er som å diskutere med et barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå