Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått skikkelig galt før, forholdet er ikke helt perfekt, jeg har måtte starte på nytt flere ganger før, det pleier å skjære seg, jeg trenger mye alenetid, jeg irriterer meg lett om jeg må gjøre alt hjemme, jeg blir ofte sittende alene hjemme mens partner er ute å flyr, etc.

Hvordan tør man å gå inn i et nytt samboerskap?

Anonymkode: 1893c...f30

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer eg og på. Har fått ny fin og snill kjæreste som vil at eg skal flytte inn, men merkar at det blokkerer seg inni meg berre ved tanken. 

Anonymkode: 014a1...4b8

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer eg og på. Har fått ny fin og snill kjæreste som vil at eg skal flytte inn, men merkar at det blokkerer seg inni meg berre ved tanken. 

Anonymkode: 014a1...4b8

Ja, den følelsen kjenner jeg også. Jeg snakker med han om alt som kan gå galt, mens han snakker om alt som kan bli bedre. 

• Liker 1
Skrevet

Nå er det flere som velger å bli særboere. Så det er jo en mulighet.

Anonymkode: eeb15...e1d

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det flere som velger å bli særboere. Så det er jo en mulighet.

Anonymkode: eeb15...e1d

Det blir veldig langt fra hverandre og han tror da at forholdet ikke vil vare. 

Skrevet

Første steg er jo å være sikker på at man har funnet en man fungere sammen med. En som er lik deg når det gjelder egentid, ikke en som liker å fly masse på byen om det er noe du ikke setter pris på. En som har samme verdier som deg, og som respekterer deg. Er du hjemmekjær så må han også være det. Og snakk for all del om fordeling av oppgaver, utgifter m.m. før dere tenker på å flytte sammen. Mange flytter sammen altfor tidlig, før de kjenner hverandre godt nok. Ta det stegvis. Start med å tilbringe mye tid sammen uten at en av dere flytter helt inn. Det er da ingen grunn til å stresse.

Anonymkode: 519d1...171

• Liker 2
Skrevet

Samboerskap er galskap!! :) 

Det skal jeg aldri inn i igjen!

Beste er å bo hver for seg, besøke når man føler for det. Liker best å sove alene også.

Anonymkode: 94016...e3e

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første steg er jo å være sikker på at man har funnet en man fungere sammen med. En som er lik deg når det gjelder egentid, ikke en som liker å fly masse på byen om det er noe du ikke setter pris på. En som har samme verdier som deg, og som respekterer deg. Er du hjemmekjær så må han også være det. Og snakk for all del om fordeling av oppgaver, utgifter m.m. før dere tenker på å flytte sammen. Mange flytter sammen altfor tidlig, før de kjenner hverandre godt nok. Ta det stegvis. Start med å tilbringe mye tid sammen uten at en av dere flytter helt inn. Det er da ingen grunn til å stresse.

Anonymkode: 519d1...171

Det er ok om han ikke er hjemmekjær, for da får jo jeg alenetid.

Skrevet

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboerskap er galskap!! :) 

Det skal jeg aldri inn i igjen!

Beste er å bo hver for seg, besøke når man føler for det. Liker best å sove alene også.

Vil legge til at svært få passer til å bo sammen!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil legge til at svært få passer til å bo sammen!

Det er faktisk mulig at det stemmer,  men det er stor forskjell på hvor tilpasningsdyktige vi er, og hvor gode vi er til å gå i dialog om krav og forventninger.  

Å tro at et samboerskap skal gå seg til helt knirkefritt, er en fantasi. 

Anonymkode: bd1d3...046

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må man bo sammen for å være lykkelig som par egentlig? 

• Liker 2
Skrevet

Du må nesten bare innse at ingen mennesker er like. Jeg ble psykisk mishandlet av eksen, og det har preget meg. Det tok tid å forstå at min nye kjæreste aldri ville gjøre noe slikt mot meg. Det eneste som hjalp var tid, og å se at det han sa var det han gjorde og mente. Han drev ikke et utspekulert psykologisk spill.

Du må nesten kommunisere godt med ny partner om hva behovene dine blir om dere skal flytte sammen. At dere begge bidrar likt på husarbeidet, at du trenger alenetid, og at du trenger å føle deg prioritert. 

Anonymkode: 735de...935

Skrevet

Har det samme problemet, klarer ikke se for meg å klare å bo sammen med noen igjen. Spesielt vanskelig mtp at jeg har barn fra tidligere forhold, det føles umulig å klare et samboerskap med noen som ikke er deres egen far. Dømt å bli et kaos føler jeg og jeg orker ikke enda et samboerskap med konstante irritasjoner og diskusjoner, det er en grunn til at jeg skilte meg. Tror det beste for alle er særboerskap, men så er det slitsomt å reise til hverandre og planlegge treff og i lengden er det kanskje vanskelig å ha et seriøst langvarig forhold, uten en felles hverdag? 

Foreløpig fungerer det fint sånn, så får ta det som det kommer. 

Anonymkode: 169e0...42f

Skrevet

Særbo er tingen 👍

Anonymkode: 58a37...e52

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den følelsen kjenner jeg også. Jeg snakker med han om alt som kan gå galt, mens han snakker om alt som kan bli bedre. 

I stedet for å fokusere på alt som kan gå galt, så er det kanskje mer "matnyttig" å fokusere på hva du trenger at dere blir enige om før du eventuelt flytter inn.

- samboerkontrakt. Du må ikke finne på å flytte sammen med noen uten en slik.

- økonomi. Hvis han eier, hvor mye er det rimelig at du betaler i "husleie" og hvordan skal dere fordele øvrige utgifter.

- i hvor stor grad han går med på at du bytter ut noen av hans ting med dine, for å føle at det også er ditt hjem.

- hvordan dere skal fordele husarbeid ute og inne. 

- om han klarer å respektere ditt behov for alenetid og hvordan dere løser dette rent praktisk

osv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det vil skje av seg selv. Det er rett når du føler det er rett. 

Sånn var det for meg i hvert fall.

Anonymkode: 6ae5f...6b6

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten bare innse at ingen mennesker er like. Jeg ble psykisk mishandlet av eksen, og det har preget meg. Det tok tid å forstå at min nye kjæreste aldri ville gjøre noe slikt mot meg. Det eneste som hjalp var tid, og å se at det han sa var det han gjorde og mente. Han drev ikke et utspekulert psykologisk spill.

Du må nesten kommunisere godt med ny partner om hva behovene dine blir om dere skal flytte sammen. At dere begge bidrar likt på husarbeidet, at du trenger alenetid, og at du trenger å føle deg prioritert. 

Anonymkode: 735de...935

Det har gått to år med han her, men jeg er fremdeles "ødelagt" etter både fysisk og psykisk vold. Vet ikke om jeg noen gang blir trygg slik det føles nå. Har egentlig bedt han om å gi meg 1 år til, men han vil helst flytte sammen rundt årsskiftet  

Skrevet
1 time siden, Roci skrev:

I stedet for å fokusere på alt som kan gå galt, så er det kanskje mer "matnyttig" å fokusere på hva du trenger at dere blir enige om før du eventuelt flytter inn.

- samboerkontrakt. Du må ikke finne på å flytte sammen med noen uten en slik.

- økonomi. Hvis han eier, hvor mye er det rimelig at du betaler i "husleie" og hvordan skal dere fordele øvrige utgifter.

- i hvor stor grad han går med på at du bytter ut noen av hans ting med dine, for å føle at det også er ditt hjem.

- hvordan dere skal fordele husarbeid ute og inne. 

- om han klarer å respektere ditt behov for alenetid og hvordan dere løser dette rent praktisk

osv.

Jeg får dårligere økonomi av å bo med han, han bor dyrere enn hva jeg gjør. Jeg ser at min økonomi blir høyere av å dele bolig med han. 

Jeg skulle få bestemme interiør, husarbeid er vi litt uenig i. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får dårligere økonomi av å bo med han, han bor dyrere enn hva jeg gjør. Jeg ser at min økonomi blir høyere av å dele bolig med han. 

Jeg skulle få bestemme interiør, husarbeid er vi litt uenig i. 

Det er jo faktisk en god grunn til å ikke flytte sammen - eventuelt må dere komme til en ordning som gjør at det ikke blir dyrere for deg å bo sammen med ham. Hva mener han er fordelene ved at du flytter inn til ham, da?

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Gjør som oss, bo hver for dere. Beste valget jeg har gjort i livet :) Skal aldri bli samboer igjen .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...