Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avslutta et komplisert forhold for en uke siden, og angrer. Det er mange grunner til bruddet, men hovedgrunnen er at jeg innså at jeg kanskje elsker ham og begynte å trenge ham mer enn jeg burde. Grunn nr 2 er at han er gift, men lever i et åpent forhold (dette er verifisert, om man kan si det sånn). Han har tidligere spurt om jeg kan vente på ham, og det var greit så lenge jeg kun var betatt. Så kom følelsene, og sjalusien, og behovet for å være den eneste for ham. Behovet for mer. Så da flykta jeg. Han respekterte valget mitt, han forsto hvorfor jeg ville ut. Ingen anklager, ingen bønner om å tenke meg om, ingen lovnader om gull og grønne skoger, bare aksept. Og forsikringer om at han støtter meg og vil mitt beste. 

Nå lurer jeg på om jeg har gjort mitt livs tabbe, for en sånn kjærlighet har jeg aldri opplevd. Aldri vært så elsket og omsluttet av kjærlighet. Aldri møtt en mann som har så mye omsorg, og aldri følt så sterkt for en mann før. Behovet for å være hans klippe like mye som han var min. Fornuften sier at jeg gjorde det rette. At han aldri vil forlate kona, og at jeg vil ende med alvorlig kjærlighetssorg. Hjertet sier at jeg skal stole på ham og vente. At det er like ekte for ham som for meg. 

Denne tvilen er vond. Denne kjærlighetssorgen er vond. Men det verste er at jeg har mista min bestevenn. Små og store betroelser, betraktninger fra hverdagene, latter og moro, alvor og gråt. Alt det er borte med ham og jeg savner ham så veldig. Jeg har skrevet meldinger som jeg har sletta like fort, jeg har sittet med fingeren på "ring" utallige ganger den siste uka. Jeg vet ikke hvor mye lenger jeg klarer å være sterk og fornuftig.

Anonymkode: eb2f5...8f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det meningen at du skal vente? Jeg sier gi det et halvt år. Fordi hvorfor ikke. Kanskje han er verdt å vente på, kanskje du kommer over han på den tiden. Du kan bruke tiden på å prosessere bruddet. Men du MÅ være klar på at du venter et halvt år. Har han ikke gått fra kona innen den tid kommer han aldri til å gjøre det heller, og du kan gå videre.

Anonymkode: db9ae...03b

• Liker 3
Gjest Lille Potet
Skrevet

Du har gjort det riktige. Han kommer IKKE til å gå fra sin kone. For hadde han virkelig elsket deg hadde han gått. Og er han så gira på deg hadde han sagt i fra til konemor at nå er det over, for hans livs kjærlighet glipper.Men det har han altså ikke gjort. 

Det er hormonet oksytocin du kjenner på, ikke kjærlighet. Avrus deg selv, så og si. 

Skrevet

Han elsker deg ikke. Hadde han gjort det så hadde han kjempet for deg.

Han lever i et åpent forhold og er tydelig fornøyd med det, han er vant til å ha i pose og sekk og vil neppe gi slipp på det. 

Anonymkode: c35ce...c78

• Liker 6
Skrevet

Her snakker du litt mot deg selv. Er han i et åpent forhold og både han og kona fornøyd med det? Eller er han utro/vurderer å forlate kona? 

Anonymkode: 01043...1d0

• Liker 4
Skrevet

Kan godt være han elsker deg. Men han ønsker å være i et åpent forhold, dvs å fortsette å være gift med kona, han elsker antagelig henne også.

Forstår dette er vanskelig. Kanskje vent litt med å ta kontakt og avgjøre noe. En mnd, så får du distansert det hele litt. Gjør gode ting for deg selv i mellomtiden.

Anonymkode: 76203...b21

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det meningen at du skal vente? Jeg sier gi det et halvt år. Fordi hvorfor ikke. Kanskje han er verdt å vente på, kanskje du kommer over han på den tiden. Du kan bruke tiden på å prosessere bruddet. Men du MÅ være klar på at du venter et halvt år. Har han ikke gått fra kona innen den tid kommer han aldri til å gjøre det heller, og du kan gå videre.

Anonymkode: db9ae...03b

Det aner jeg faktisk ikke. For det var aldri et tema for meg da. Så jeg forfulgte ikke det. De sterke følelsene kom plutselig, og sammen med dem kom panikken. Og nå angrer jeg på at vi ikke snakket mer, og at jeg ikke fortalte hvordan jeg egentlig føler det.  Tok en halvsannhet og sto på mitt uten å være åpen for en ordentlig samtale. Og det plager meg nå; kanskje vil han velge meg hvis han bare visste? Tåpelig, jeg vet. Og fornuften sier at det er ønsketenkning, mens hjertet derimot... 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt være han elsker deg. Men han ønsker å være i et åpent forhold, dvs å fortsette å være gift med kona, han elsker antagelig henne også.

Forstår dette er vanskelig. Kanskje vent litt med å ta kontakt og avgjøre noe. En mnd, så får du distansert det hele litt. Gjør gode ting for deg selv i mellomtiden.

Anonymkode: 76203...b21

Ja, jeg holder ut og forsøker å gi det tid. Tar én dag om gangen, og holder meg opptatt med venner og hobbyer. 

Takk for at dere ikke dømmer ❤

Anonymkode: eb2f5...8f9

Skrevet

Tragisk. Finn deg selvrespekt igjen. Oppsøk hjelp dersom du trenger det.

Å være en dørmatte for denne personen er det dummeste du kan gjøre, fordi vedkommende bryr seg ikke om deg. Bryr seg ikke om seg selv heller. Så du kan ikke anse den personen som en ansvarlig og oppegående person som tenker selv, og forventingene dine bør være deretter.

Dersom det er mer ønskelig å fokusere på andre og bruke tiden sin på andre enn deg samtidig som de regner med at du skal vente og støtte de i dét, så er det noen som ikke ønsker deg vel. Som ikke bryr seg om deg.

Og du burde ikke tro du passer sammen med noen som klarer å få deg til å føle deg mer ensom enn du gjør uten dem.

Som en venn kanskje, men hvis du ikke bruker tiden din på noen noen som ikke tar deg for gitt så bryr ikke du om deg selv. Og da kan du like gjerne bare ta livet ditt med en gang, for hvis du ikke tar vare på deg selv så er det ikke noe vits i å ta vare på livet heller.

Så ikke kast bort tiden din på noen som anser tiden din som verdiløs og heller bruk den på noen som vil bruke tiden sin på deg.

Anonymkode: c2868...5a1

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)
På 26.10.2020 den 8.07, Lille Potet skrev:

Du har gjort det riktige. Han kommer IKKE til å gå fra sin kone. For hadde han virkelig elsket deg hadde han gått. Og er han så gira på deg hadde han sagt i fra til konemor at nå er det over, for hans livs kjærlighet glipper.Men det har han altså ikke gjort. 

Det er hormonet oksytocin du kjenner på, ikke kjærlighet. Avrus deg selv, så og si. 

Helt enig med deg. Hadde han elsket, hadde han gått ifra kona si.

Endret av Mysticgirl
Skrevet
1 time siden, Mysticgirl skrev:

Helt enig med deg. Hadde han elsker, hadde han gått ifra kona si.

Han er i et åpent forhold og det krever vel ikke at han skal velge bort kona? Det er mye å be om hvis både han og kona er enige om situasjonen 

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
19 minutter siden, Jessic_a skrev:

Han er i et åpent forhold og det krever vel ikke at han skal velge bort kona? Det er mye å be om hvis både han og kona er enige om situasjonen 

Hun har ikke bedt om det? Da har jeg i så fall gått glipp av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...