AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Mannen sliter litt med tørrprat,jeg tror han derfor i desperasjon for manglende samtaletema kommer med usannheter i type tørrprat. Idag hadde vi familie til middag,han hadde ikke akkurat gledet seg,og klarte å komme med teite utsagn som går imot hva vi er enige i. Der omhandlet jobb og at han kunne tenke seg å spisse seg mer inn på **** (sier ikke hvilket område i frykt for å avsløre identitet). Dette innebærer iallefall at han må jobbe borte fra oss eller pendle mange timer daglig,evt bo borte i ukedagene og kun hjemme helg. Vi har hatt mange år hvor vi har levd slik,og vi er enige om at det skal ikke skje med mindre han må. Også sier han at han kunne tenke seg å spisse seg mer inn på *****? Jeg tok det opp etterpå,og sa at jeg ble veldig irritert,og følte selskapet ble tvunget av hvordan han satt å rablet om dette. At jeg følte det var feil å ønske seg bort fra familien igjen. Han snakket det bare vekk å sa at jeg hadde jo sagt at jeg godt kunne tenke meg mann i Nordsjøen. Jeg sa at jeg selvsagt sa det i sinne engang vi kranglet,det betyr ikke at han skal vurdere pendlejobb igjen. Han lo å sa "det er de bare tørrprat!!" Jeg kommer jo ikke til å gjøre det,jeg er jo utdannet innen noe annet. Er dette okei? Sitte å rable og juge bare i mangel på samtaletema? Anonymkode: bcbec...f71
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Høres ikke ut som dere er så enige. Han sa nok det hodet var opptatt av Anonymkode: 28708...448 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke ut som dere er så enige. Han sa nok det hodet var opptatt av Anonymkode: 28708...448 Det vet jeg at ikke stemmer. Anonymkode: bcbec...f71
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Han sa det fordi det er han indre ønsker. Hvorfor skulle han lyve for familien? Jeg ser det heller som en måte å hinte frempå et tema det er vanskelig å snakke med deg om alene. Kanskje han holder tilbake disse drømmene om en annen jobb, fordi han vet det vil såre deg. Og fordi dere kanskje har barn? Han holder tilbake fordi han "må", ikke fordi han ikke ønsker en annen jobb. Anonymkode: d21a1...4ff 11
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Det hodet og hjerte er fullt av, det renner munnen over med. Han sa nok det han tenker mye på. Anonymkode: 04009...b76 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Han vil helst en ting, men slik blir det ikke fordi du vil noe annet. Her høres det ut som om dere vil forskjellige ting, men akkurat nå følger han dine regler. Anonymkode: b9c75...b15 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Kan kanskje være i samme gate som «jeg har lyst til bare å si opp jobben og kjøpe båt. Ser for meg vinteren i Middelhavet, og at vi senere selger den og seiler noen måneder i Karibia. Vi har jo råd til et år fri, mange som gjør det...» Eller mer prosaisk «Ja, vi hadde jo fått større plass om vi bygde ut stua. Kanskje terrassen kunne gå rundt på kortveggen også, der er det morgensol. Snakka med naboen, de har gjort noe lignende.» »Kan ta perm fra jobben og ta en master, og jobbe helger på Shell for å spe på økonomien. Det vil jo gi meg mye større muligheter for å bytte jobb.» Litt sånn at man snakker om ting man kunne tenkt seg, men ikke EGENTLIG har reelle planer om, økonomi til eller ork til å gjennomføre. Er jobben i Nordsjøen bedre betalt, høyere status? Menn liker ofte å smykke seg med sånt. Selv om han ikke tar jobben, er bare det å vise at han kan få den om han vil litt hevdende. Skjønner at det kan være irriterende når andre da spør «hva synes du om det da, Anne?» - men det er da ingen stor synd Anonymkode: af79d...2dc 11
Gjest byråkrati Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg ser ikke at det er et problem at han snakker om hvordan det er om han hadde valgt spisse inn på x. Så lenge ha ikke gir inntrykk av at det absolutt blir så. Dersom han blir spurt senere om han endte opp med å flytte, så kan han si noe ala "nei, fant ut det ble for mye styr". Om han er nervøs og gruer seg til familiebesøk, så syntes jeg dette er en ok måte å kompensere inntil han blir mer tryggere på seg selv og familien, så lenge han ikke sier noe som gir konsekvenser. Syns heller du burde hjelpe mannen bygge opp selvtillit der han ikke føler han må gjøre dette. At han er bra nok som han er uten at hanmå snakke om så mye pjatt
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Kanskje han har lyst, men ikke tør å si det til deg. Kanskje det er lettere å si det til andre mens du får det med deg. Da slipper han å deale med reaksjonen din der og da, fordi det er andre til stede, og kanskje du har fått fordøyd tanken litt før dere er på tomannshånd. Kanskje du til og med ble mer åpen for forslaget når du hørte andres positive reaksjon. Eller håper han, ihvertfall Anonymkode: 76149...e3e 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Hvis han sitter og bare prater piss så må du kjøre han litt da! Anonymkode: 484fe...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 Det kommer helt an på om dette var et eksempel av mange, eller om det gjelder kun denne ene tingen. Anonymkode: 0835e...35d
Gjest theTitanic Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen sliter litt med tørrprat,jeg tror han derfor i desperasjon for manglende samtaletema kommer med usannheter i type tørrprat. Idag hadde vi familie til middag,han hadde ikke akkurat gledet seg,og klarte å komme med teite utsagn som går imot hva vi er enige i. Der omhandlet jobb og at han kunne tenke seg å spisse seg mer inn på **** (sier ikke hvilket område i frykt for å avsløre identitet). Dette innebærer iallefall at han må jobbe borte fra oss eller pendle mange timer daglig,evt bo borte i ukedagene og kun hjemme helg. Vi har hatt mange år hvor vi har levd slik,og vi er enige om at det skal ikke skje med mindre han må. Også sier han at han kunne tenke seg å spisse seg mer inn på *****? Jeg tok det opp etterpå,og sa at jeg ble veldig irritert,og følte selskapet ble tvunget av hvordan han satt å rablet om dette. At jeg følte det var feil å ønske seg bort fra familien igjen. Han snakket det bare vekk å sa at jeg hadde jo sagt at jeg godt kunne tenke meg mann i Nordsjøen. Jeg sa at jeg selvsagt sa det i sinne engang vi kranglet,det betyr ikke at han skal vurdere pendlejobb igjen. Han lo å sa "det er de bare tørrprat!!" Jeg kommer jo ikke til å gjøre det,jeg er jo utdannet innen noe annet. Er dette okei? Sitte å rable og juge bare i mangel på samtaletema? Anonymkode: bcbec...f71 Han grubler på dette av en grunn da. Skjønner jo grunnen til at du vil ha ham hjemme, men da må du ikke si du ønsker ham til Nordsjøen når du ikke gjør det
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 Eksen min brukte å bare prate tull dersom han kjedet seg i middagsselskap. Noen ganger tok han helt andre standpunkt enn vanlig/normalt, bare for underholdningens skyld. Jeg synes det var underholdende, jeg. Anonymkode: 00e6b...7b6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 14 timer siden, byråkrati skrev: Jeg ser ikke at det er et problem at han snakker om hvordan det er om han hadde valgt spisse inn på x. Så lenge ha ikke gir inntrykk av at det absolutt blir så. Dersom han blir spurt senere om han endte opp med å flytte, så kan han si noe ala "nei, fant ut det ble for mye styr". Om han er nervøs og gruer seg til familiebesøk, så syntes jeg dette er en ok måte å kompensere inntil han blir mer tryggere på seg selv og familien, så lenge han ikke sier noe som gir konsekvenser. Syns heller du burde hjelpe mannen bygge opp selvtillit der han ikke føler han må gjøre dette. At han er bra nok som han er uten at hanmå snakke om så mye pjatt Du snakker som om pappaer bare kan bestemme å flytte,som en tenåring. Anonymkode: bcbec...f71
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du snakker som om pappaer bare kan bestemme å flytte,som en tenåring. Anonymkode: bcbec...f71 Nei. Det er du som ikke kommer med nok informasjon. Gå i deg selv. Anonymkode: 0835e...35d
Daria Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 Så lenge han snakker om dette på et nokså hypotetisk og teoretisk plan ser jeg ikke helt problemet. Det er mye man kan tenke på og kunne ha lyst til å kanskje gjøre en eller annen gang - selv om man vet at det i praksis ikke er aktuelt kan det være gøy å snakke om det. Heller litt hypotetisk luftslottbygging rundt middagsbordet enn nok en samtale om vær, barn og hage... 2
Sirah Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 7 minutter siden, Daria skrev: Så lenge han snakker om dette på et nokså hypotetisk og teoretisk plan ser jeg ikke helt problemet. Det er mye man kan tenke på og kunne ha lyst til å kanskje gjøre en eller annen gang - selv om man vet at det i praksis ikke er aktuelt kan det være gøy å snakke om det. Heller litt hypotetisk luftslottbygging rundt middagsbordet enn nok en samtale om vær, barn og hage... Enig. Det må være lov å snakke om ting uten at det er avtalt eller finnes et manus på forhånd. Jeg kan fint finne på å snakke om min drømmejobb/drømmeferie helt uten at det har rot i virkeligheten eller noe jeg planlegger å sette ut i praksis. Det vet jo både jeg og alle rundt meg. Samme som at min samboer fint kan drømme seg bort i den digre båten han ønsker å dra på jordomseiling i og alle skjønner jo at dette bare er drømmer. De aller, aller fleste av oss gjør jo det, det er slik man fører litt mer spennende samtaler enn hva man har plantet i hagen siden sist... 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 La fyren drømme litt. Anonymkode: 28708...448
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Mannen sliter litt med tørrprat,jeg tror han derfor i desperasjon for manglende samtaletema kommer med usannheter i type tørrprat. Idag hadde vi familie til middag,han hadde ikke akkurat gledet seg,og klarte å komme med teite utsagn som går imot hva vi er enige i. Der omhandlet jobb og at han kunne tenke seg å spisse seg mer inn på **** (sier ikke hvilket område i frykt for å avsløre identitet). Dette innebærer iallefall at han må jobbe borte fra oss eller pendle mange timer daglig,evt bo borte i ukedagene og kun hjemme helg. Vi har hatt mange år hvor vi har levd slik,og vi er enige om at det skal ikke skje med mindre han må. Også sier han at han kunne tenke seg å spisse seg mer inn på *****? Jeg tok det opp etterpå,og sa at jeg ble veldig irritert,og følte selskapet ble tvunget av hvordan han satt å rablet om dette. At jeg følte det var feil å ønske seg bort fra familien igjen. Han snakket det bare vekk å sa at jeg hadde jo sagt at jeg godt kunne tenke meg mann i Nordsjøen. Jeg sa at jeg selvsagt sa det i sinne engang vi kranglet,det betyr ikke at han skal vurdere pendlejobb igjen. Han lo å sa "det er de bare tørrprat!!" Jeg kommer jo ikke til å gjøre det,jeg er jo utdannet innen noe annet. Er dette okei? Sitte å rable og juge bare i mangel på samtaletema? Anonymkode: bcbec...f71 Så du sier i sinne til han at du ønsker deg mann i Nordsjøen. Og han nevner det samme når han sikkert desperat prøver å finne noe å tørrprate med svigers om. Ser du ikke hvem som er verst av dere? Anonymkode: f6241...5eb 1
Gjest byråkrati Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Du snakker som om pappaer bare kan bestemme å flytte,som en tenåring. Anonymkode: bcbec...f71 Alle svarene i tråden og det var mitt innlegg du svarte på, og du svarer på noe helt annet enn jeg sier. Troll bekreftet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå