AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Sier til meg selv hvert år at det ikke er så viktig å vaske ned til jul.. men klarer aldri å la være.. føler det ikke blir jul om det ikke er vasket.. hva vasker dere til jul? for meg er kjøkkenet høy prioritet.. vasket ned halve kjøkkenet i dag. Inni skap og skuffer, ryddet, sortert og kastet. Utrolig deilig. Så slipper jeg å gjøre det til jul.. Ellers er badet viktig. hvorfor kaver vi så mye med den nedvasken midt i mørketida? Anonymkode: fac84...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Tar det hele med knusende ro... Anonymkode: dab2d...c3d 3
GammelKaktus Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg vasker hele leiligheten grundig en gang i måneden, flytter sofa og slikt. Og så vedlikeholder jeg det bare resten av tiden, tar gulvet hvis det trengs osv. Så den julevasken har jeg aldri hengt meg opp i. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Tar det gjennom året, da jeg ønsker å ha det rent og fint hele tiden. Så gjør ingenting ekstra rett før jul. Kjøkkenet vaskes ned ca en gang i året (brød- og bestikkskuff oftere). Ovnene renses ca annenhver måned. Vifta renses grundig ca 3 ganger i året. Det har ingenting med jul å gjøre. Anonymkode: 1d2fd...5be 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Tar ikke den nedvasking. Ikke behov for det da man gjør tilstrekkelig gjennom året. Anonymkode: 12443...05b 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg kaver absolutt ikke med nedvasking til jul. Anonymkode: dc34c...e2b
Arkana Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Vi driver ikke med julevask. Vi vasker som normalt og det holder. At det skal være gullende rent inni skap og andre steder ingen ser betyr ingenting for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Vi vasker litt gjennom høsten, litt hver helg. Ikke pga jul, men fordi det trengs to ganger i året. Da gjenstår kun vanlig vask til jul. Anonymkode: 81e59...d13
marita31 Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 vasker vanlig til jul. Blir bedre vask til våren heldigvis
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Aldri vasket ned til jul ts, er bare deg selv som sier det til deg selv. Ingen tvinger deg, det er bare å slutte med det. Jula kommer uansett Nå overtar jeg hus 1. desember da, det blir vel det reneste jeg har hatt en hus til jul noensinne😅 men pleier normalt å holde med vanlig vask her. Vasker heller grundigere på våren når man faktisk ser hva man gjør Anonymkode: 1327f...3fb
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 På 26.10.2020 den 19.40, Arkana skrev: Vi driver ikke med julevask. Vi vasker som normalt og det holder. At det skal være gullende rent inni skap og andre steder ingen ser betyr ingenting for oss. Samme her. Anonymkode: e7491...81c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Det er forskjell på et hus på 120 kvadrat fra 1870, og en ny leilighet på 24 kvadrat. Og by/bygd. jeg bor i et gammelt medium stort hus, 3 soverom, stor stue, tv stue/leke arena i andre etasje, åpen trapp til både 1( Forkjeller) Og 3 etasje. Vi bor rett ved en stor bondegår med masse dyr. Her vaskes vinduer og steder der fluer er, ofte..har fått oss robot støvsuger med mopp. Lar den gå ooofte😅 tar over kjøkkenskap og rydder inni der osv sånn av og til, bada et par ganger i uka. viktigste er å holde det ryddig så det er lett å ha d rent, så blir det enklere å ha det fint til jul. Det viktigste å vaske til jul, for meg, er nok overflater der pynt skal. Lamper, vinduskarmer, og få opp nyvaska gardiner og tekstiler. Anonymkode: 704bf...b80
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 Vi vasker helt som normalt. Fatter ikke hva folk skal vaske inni skap og skuffer for, midt i julestria. Altså, hvorfor i alle dager må det gjøres akkurat før jul, når det allerede er tusen andre ting å gjøre? Og som du sier: det er den mørkeste tiden av året! Det er da skitens synes desidert minst.. Jeg har en venninne som vasker til langt på natt lille julaften, tak, vegger, gardiner, oppå lister, osv, for DET MÅ JO VÆRE RENT TIL JUL!!!!! Og så sutrer hun over at hun er sliten og det er så stress med julen... Anonymkode: 2b91f...330 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå