Silva Pluvialis Skrevet 25. oktober 2020 #21 Del Skrevet 25. oktober 2020 Kanskje du kan skrive et lite brev til legen og ta med det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #22 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, Sukkertøy96 skrev: Skjønner. MÅ jeg i dialogmøter med arbeidsgiver? For det er noe jeg virkelig ikke har lyst til. Det første dialogmøte som er etter 8 uker, hadde jeg med Nav og arbeidsgiver, på de andre var også legen med. Men dette trenger du ikke å tenke på enda, så det kan du jo snakke med legen om når det nærmer seg. Men dialogmøte er ikke aktuelt før etter 8 uker, så det kan jo hende at du er friskemelt innen den tid. Anonymkode: 32272...2c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #23 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg tror ikke du skal tenke så langt fremover nå. Det første er å få time hos legen og ev få en sykemelding. I mitt tilfelle så var jeg blitt så krenket og dårlig behandlet at jeg aldri vil klare og dra tilbake til den jobben, så det var ikke aktuelt med tilrettelegging. Fokuset har hele tiden vært at jeg skal få det bedre, og nå etter 1 år så blir jeg rett og slett dårlig, både fysisk og psykisk bare Nav spør om hva jeg tenker mht jobb. Anonymkode: 32272...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #24 Del Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du skal tenke så langt fremover nå. Det første er å få time hos legen og ev få en sykemelding. I mitt tilfelle så var jeg blitt så krenket og dårlig behandlet at jeg aldri vil klare og dra tilbake til den jobben, så det var ikke aktuelt med tilrettelegging. Fokuset har hele tiden vært at jeg skal få det bedre, og nå etter 1 år så blir jeg rett og slett dårlig, både fysisk og psykisk bare Nav spør om hva jeg tenker mht jobb. Anonymkode: 32272...2c9 Det du sier med at det ikke var aktuelt med tilrettelegging på jobb, det føler 100% det samme om. Men dersom jeg sier det til legen, kan ikke de si at da er det bedre at du sier opp? Men om man sier opp, har man jo ikke noe rettigheter eller lønn lenger? Anonymkode: a893d...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #25 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det du sier med at det ikke var aktuelt med tilrettelegging på jobb, det føler 100% det samme om. Men dersom jeg sier det til legen, kan ikke de si at da er det bedre at du sier opp? Men om man sier opp, har man jo ikke noe rettigheter eller lønn lenger? Anonymkode: a893d...403 Og kan jeg også si at jeg aldri klarer å dra tilbake til jobben jeg har? Jeg er bare redd for å si det, for hva om jeg blir tvingt til å si opp, eller bli sagt opp av sjefen Anonymkode: a893d...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #26 Del Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du sier med at det ikke var aktuelt med tilrettelegging på jobb, det føler 100% det samme om. Men dersom jeg sier det til legen, kan ikke de si at da er det bedre at du sier opp? Men om man sier opp, har man jo ikke noe rettigheter eller lønn lenger? Anonymkode: a893d...403 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og kan jeg også si at jeg aldri klarer å dra tilbake til jobben jeg har? Jeg er bare redd for å si det, for hva om jeg blir tvingt til å si opp, eller bli sagt opp av sjefen Anonymkode: a893d...403 Du skal ikke si opp jobben din, for da mister du rettigheter. Hold på jobben så lenge du kan. Kan ikke tenke meg at legen ber deg om å si opp jobben. Jeg ble også behandlet veldig dårlig på møte med arbeidsgiver, så det lå tidlig i kortene at det ville bli for vanskelig for meg og gå tilbake. Det er ikke så mange år til jeg egentlig skal gå av med pensjon, så det er ikke bare å finne en ny jobb, spesielt ikke nå. Mulig det hadde stilt seg annerledes om jeg var yngre, men det vet jeg ikke. Som jeg skreiv her tidligere, så tror jeg ikke du skal tenke så langt fremover nå i første omgang. Du må nesten høre hva legen sier og om du blir henvist videre. Er du så nedbrutt at du ikke vil klare hverken nåværende jobb eller en annen jobb, så blir du sannsynligvis sykemeldt over tid, men hensikten er jo at du skal tilbake i jobb. Det kan gå fort, eller det kan ta tid - noe som er umulig å vite nå. Anonymkode: 32272...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 26. oktober 2020 #27 Del Skrevet 26. oktober 2020 Når det gjelder psykisk helse er det viktig å holde seg i gang i hverdagen og rutinene. Men om du ikke er den som er mye sykmeldt så ser legen det. du kan si at du er fryktelig sliten, sover dårlig og føler deg nedstemt og kjenner på indre uro/stress. Si at du er redd for å klappe sammen, og at du trenger en sykmelding for å kunne hente deg inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #28 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, Sunnys skrev: Når det gjelder psykisk helse er det viktig å holde seg i gang i hverdagen og rutinene. Men om du ikke er den som er mye sykmeldt så ser legen det. du kan si at du er fryktelig sliten, sover dårlig og føler deg nedstemt og kjenner på indre uro/stress. Si at du er redd for å klappe sammen, og at du trenger en sykmelding for å kunne hente deg inn igjen. Jeg har aldri vært sykmeldt før, men er helt utbrent. Kan gå 3 søvnløse netter, periodevis, fordi jeg har indre uro/er deprimert og gruer meg til jobb. Det har ødelagt meg nå. Jeg skal si alt det dere har skrevet, for det var virkelig gode råd Anonymkode: a893d...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 26. oktober 2020 #29 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri vært sykmeldt før, men er helt utbrent. Kan gå 3 søvnløse netter, periodevis, fordi jeg har indre uro/er deprimert og gruer meg til jobb. Det har ødelagt meg nå. Jeg skal si alt det dere har skrevet, for det var virkelig gode råd Anonymkode: a893d...403 Når du må får deg ei skikkelig pause fra jobb og alt, så får du sovet, samlet deg, tenkt, snakket med noen og funnet mer ro i sjela. når en er så sliten blir det kaos på jobb og kaos hjemme.. og i hodet. legen gir deg garantert sykemelding. skylder du på søvnmangel og indre uro og stress.. blir det sykemelding.. sier du angst så er beste medisin å gå på jobb.. så ikke si angst med en gang. mai at du er lyd og lys sky og ikke sover- da får du sykmelding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #30 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri vært sykmeldt før, men er helt utbrent. Kan gå 3 søvnløse netter, periodevis, fordi jeg har indre uro/er deprimert og gruer meg til jobb. Det har ødelagt meg nå. Jeg skal si alt det dere har skrevet, for det var virkelig gode råd Anonymkode: a893d...403 Du trenger ikke å planlegge hva du skal si. Jeg tror at når du først begynner å snakke med legen, så kommer det av seg selv. Det kan bare være mer belastende for deg hvis du skal pugge på hva du skal si. Du vet ikke spørsmålene legen kommer med heller, så bare ta det som det kommer. Har du fått time hos legen? Hvis ikke så anbefaler jeg at du ringer når de åpner imorgen, så får du sikkert time ganske fort, kanskje allerede imorgen. Å hvis du egentlig skal jobbe imorgen, så ringer du jobben og sier at du er syk. Anonymkode: 32272...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #31 Del Skrevet 26. oktober 2020 Trist å høre at du har det vanskelig! Du bare forklarer for legen hvordan du har det. Sannsynligvis og heldigvis vil nok legen fokusere på behandling også. Sannsynligvis må du svare på en del spørsmål så han får kartlagt alvorlighetsgraden av depresjonen. Du kan henvises til psykolog dersom han anbefaler det. Det blir nok også snakk om sykemelding, men la legen avgjøre lengde i første omgang. Det er ikke alltid det å være hjemme lenge hjelper for mental uhelse. Man kan også sykemeldes delvis. Anonymkode: c4836...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #32 Del Skrevet 26. oktober 2020 Hvordan går det ts? Har du vært hos legen? Anonymkode: 32272...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #33 Del Skrevet 26. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det ts? Har du vært hos legen? Anonymkode: 32272...2c9 Jeg var hos legen i morrest og fikk pratet ut. Jeg gråt under hele samtalen og klarte ikke å slutte å gråte. Fikk resept på antidepressiva og time hos dps Anonymkode: a893d...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #34 Del Skrevet 26. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos legen i morrest og fikk pratet ut. Jeg gråt under hele samtalen og klarte ikke å slutte å gråte. Fikk resept på antidepressiva og time hos dps Anonymkode: a893d...403 Så bra at du har vært hos legen, og som jeg sa så er det vanskelig og planlegge alt man skal si, for det kommer gjerne av seg selv. Antar at du også fikk sykemelding. Kan være godt og komme igang med timer hos DPS. Det tok ikke så lang tid før jeg fikk time hos DPS, så nå får du bare tenke på deg selv og slappe av så godt du kan. Masse lykke til. Anonymkode: 32272...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #35 Del Skrevet 26. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos legen i morrest og fikk pratet ut. Jeg gråt under hele samtalen og klarte ikke å slutte å gråte. Fikk resept på antidepressiva og time hos dps Anonymkode: a893d...403 Dette synes jeg er litt skummelt. Altså at en lege bare skriver ut antidepressiv etter én konsultasjon. Jeg har gått på det selv, etter flere samtaler med legen min, men fikk så mange bivirkninger at jeg måtte slutte på dem etter kort tid. Les vedlegget og se hva som står under "bivirkninger ". Og se gjerne Folkeopplysningen med Andreas Wahl, episoden "Legemiddelindustrien". Skjønner at du er langt nede, jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, men hver obs på hva du putter i kroppen. Anonymkode: bcf05...c2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #36 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) Hei dere! Ja jeg fikk sykemelding i 2 uker i første omgang. Regner med jeg får lengre siden legen ikke syntes jeg burde dra tilbake til jobben. Kommer ikke til å bruke antidepressiva, vil tro det har bedre effekt å trene, spise sunt og gjøre ting som ikke gjør meg deppa Anonymkode: a893d...403 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 26. oktober 2020 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #37 Del Skrevet 26. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! Ja jeg fikk sykemelding i 2 uker i første omgang. Regner med jeg får lengre siden legen ikke syntes jeg burde dra tilbake til jobben. Kommer ikke til å bruke antidepressiva, vil tro det har bedre effekt å trene, spise sunt og gjøre ting som ikke gjør meg deppa Anonymkode: a893d...403 Så bra at du fikk sykemelding, og det er nok ingen problem med å få den forlenget etter 14 dager. Men det er ikke så lett å se sånn med en gang hvor lang sykemelding man bør ha. Det er viktig at du nå gjør ting som er bra for deg for å bedre komme til hektene igjen. Anonymkode: 32272...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. oktober 2020 #38 Del Skrevet 26. oktober 2020 Tråden er ryddet for medisintips Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå