Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vært samboer og kjærester med en flott fyr i ca 2 år. Han er gjennomgående snill og god, kjekk, spandabel og gir meg bra sex. Han er forelsket i meg. Jeg er ikke forelsket i han, og vil nok aldri kunne si jeg elsker han, men jeg bryr meg om han og han gir meg både latter og glede i hverdagen. 

I tillegg er det økonomisk veldig fint å ha han boende med meg. 

Jeg har lenge tenkt jeg burde slå opp, men klarer det ikke når vi har en såpass velfungerende og behagelig hverdag sammen. Han er klar over at jeg ikke føler like mye som han gjør. Så jeg har ikke ført ham helt bak lyset, men jeg tror ikke han vet hvor mye mindre jeg faktisk føler. 

Jeg er redd for hva som skjer dersom jeg faktisk treffer noen jeg forelsker meg i mens vi er sammen. Jeg tar veldig sjelden insj til sex, men det er godt når vi først gjør det. I andre forhold der jeg har hatt mer følelser, har jeg alltid ville ha mye sex. Jeg slipper han ikke innpå meg emosjonelt, men han er mye mer simpel enn meg og merker det ikke så godt. Det er helt umulig å ha dype samtaler med han, så jeg får heller ikke kontakt med han slik jeg har behov for om jeg skulle prøve å utvikle sterkere følelser for han. 

Er jeg en dritt? Hva er isåfall galt med meg? Føler meg skikkelig egoistisk, men klarer samtidig ikke la være. 

Anonymkode: 66dab...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en du ikke er forelsket i eller har følelser for? 

• Liker 6
Skrevet

Det er aldri greit og utnytte noen! Du er feig rett og slett. 

Anonymkode: 45530...80d

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Uatskillelig said:

Han betaler en del av utgiftene hennes.

Anonymkode: 13d45...420

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

For de overnevnte grunner. Jeg møtte han tilfeldig og sa at jeg ikke ønsket meg inn i forhold eller samboerskap fra starten av. At jeg vil være singel. Men han pushet og før jeg visste ordet av det var jeg blitt veldig vant til å ha han der og vipps var vi samboere 🙄 jeg irriterer meg over meg selv, og vet det er galt. 

Skrevet

Ikke utnytt noen på den måten!! det er ikke greit! Sett deg selv i hans posisjon og tenk om det var du som var veldig forelsket og bare ble brukt som et økonomisk hjelpemiddel. Hvis jeg var deg ville jeg få slutt på det fortest mulig, blir ikke lettere eller bedre jo mer det utsettes kommer sikkert enda flere problemer da som kunne vært unngått. 

Anonymkode: 409ad...2de

• Liker 5
Skrevet

Ble faktisk uvell av å lese dette.

Du du gjør er ekstremt lavmål og feigt.

Og ja, du er en egoistisk dritt om du faktisk utnytter noen. Det er aldri greit å utnytte noen.

Blir faktisk provosert dersom dette faktisk er sant og ikke en tulletråd. Dette er så sykt som man får det!

• Liker 12
Skrevet

Han har jo delvis fått situasjonen forklart, og man "kjenner" vanligvis partnerens tilknytning/mangel på tilknytning. Han har jo et valg her, og velger å bo med ts. Kanskje han trives med det, og også er fornøyd med sitt velfungerende og behagelige samliv? Er helt uenig i at dette er "så sykt som man får det"😆. Tror det finnes svært mange forhold som dette. Det er slett ikke alltid man er fullstendig på bølgelengde følelsesmessig.

Anonymkode: 7a812...8fd

• Liker 13
Skrevet

Nei, du er ikke dritt, du er et menneske. Dere har det greit sammen. Han gir deg noe positivt, vil deg vel. Dette vil du ikke miste. Han velger å være med deg. Du er usikker, det er ok.

Men det blir ikke dere to. Om han ikke kan gå i dybden i samtaler, mens din sjel er åpen, kan jeg forstå om han blir for grunn for deg. 

Vet ikke hvor gammel du er, men om du ønsker å finne en å dele livet med, så skal du nok prøve å runde det av med dere

Anonymkode: be639...52f

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det blir ikke dere to.

Jo, det gjør det. Hun klarer jo ikke å gå, sier hun. Så da har hun en for resten av livet. 

Anonymkode: dea4a...f00

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår deg så godt, jeg går gjennom akkurat det samme som deg bare at jeg har forelsket meg. Selvsagt i en som er forelsket i meg også, så nå må jeg faktisk gjøre noe. Skulle ønske jeg slo opp tidligere, det blir bare verre og vanskeligere å gjøre det...

Anonymkode: 34ace...07a

• Liker 1
Skrevet

Det er håpløst å spørre om seriøse råd her inne. Folk kommenterer bare for å være slemme. Drit i dem! 

Jeg regner med at du hadde sterkere følelser for han på et tidspunkt. Det er naturlig dette roer seg med tid. Det er også forståelig at du blir i forholdet når du ikke er direkte ulykkelig og det meste fungerer. Det er jo trygt og man er glad i hverandre og mye man deler sammen.

Jeg tenker du bør være ærlig med kjæresten din om følelsene dine og si at du er redd du skal fatte interesse for noen andre fordi de romantiske følelsene for ham mangler fra din side. Så tenker jeg dere finner ut av hva som blir riktig for dere. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For de overnevnte grunner. Jeg møtte han tilfeldig og sa at jeg ikke ønsket meg inn i forhold eller samboerskap fra starten av. At jeg vil være singel. Men han pushet og før jeg visste ordet av det var jeg blitt veldig vant til å ha han der og vipps var vi samboere 🙄 jeg irriterer meg over meg selv, og vet det er galt. 

Høres ikke ut som du utnytter ham, men mer som at du ikke har egen vilje eller liker å skylde på andre for at du tar dårlige avgjørelser.

Anonymkode: c5f32...6a4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har vært samboer og kjærester med en flott fyr i ca 2 år. Han er gjennomgående snill og god, kjekk, spandabel og gir meg bra sex. Han er forelsket i meg. Jeg er ikke forelsket i han, og vil nok aldri kunne si jeg elsker han, men jeg bryr meg om han og han gir meg både latter og glede i hverdagen. 

I tillegg er det økonomisk veldig fint å ha han boende med meg. 

Jeg har lenge tenkt jeg burde slå opp, men klarer det ikke når vi har en såpass velfungerende og behagelig hverdag sammen. Han er klar over at jeg ikke føler like mye som han gjør. Så jeg har ikke ført ham helt bak lyset, men jeg tror ikke han vet hvor mye mindre jeg faktisk føler. 

Jeg er redd for hva som skjer dersom jeg faktisk treffer noen jeg forelsker meg i mens vi er sammen. Jeg tar veldig sjelden insj til sex, men det er godt når vi først gjør det. I andre forhold der jeg har hatt mer følelser, har jeg alltid ville ha mye sex. Jeg slipper han ikke innpå meg emosjonelt, men han er mye mer simpel enn meg og merker det ikke så godt. Det er helt umulig å ha dype samtaler med han, så jeg får heller ikke kontakt med han slik jeg har behov for om jeg skulle prøve å utvikle sterkere følelser for han. 

Er jeg en dritt? Hva er isåfall galt med meg? Føler meg skikkelig egoistisk, men klarer samtidig ikke la være. 

Hvordan da utnytter du han? Du er ikke utro, du gjør det som skal gjøres i et forhold. Det at man ikke føler det samme som partneren er ikke så uvanlig. Man må ikke være forelsket i noen for å være glad i noen, respektere noen og gjøre den andre glad og g den andre glede i hverdagen. 

Anonymkode: aa911...b2d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, ts! Godt å vite at jeg ikke er alene om å leve slik og føle meg slem.

Skrevet

Trenger ikke være forelsket for å være sammen da :) De fleste er jo ikke det etter noen år, helt naturlig.

Anonymkode: 00c05...1f6

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være forelsket for å være sammen da :) De fleste er jo ikke det etter noen år, helt naturlig.

Sant nok, men hun liker ikke å ha sex med mannen og synes han er både kjedelig og grunn. Og trekker fram de økonomiske fordelene... Og det er beskrivelsen bare etter 2 år sammen! Det vanlige er jo at man enten starter med mye kjemi, forelskelse og sex, eller starter i andre enden med dypt vennskap og et nært bånd som over tid blir mer lidenskapelig ettersom tilliten øker. De har jo ingen av delene. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok, men hun liker ikke å ha sex med mannen og synes han er både kjedelig og grunn. Og trekker fram de økonomiske fordelene... Og det er beskrivelsen bare etter 2 år sammen! Det vanlige er jo at man enten starter med mye kjemi, forelskelse og sex, eller starter i andre enden med dypt vennskap og et nært bånd som over tid blir mer lidenskapelig ettersom tilliten øker. De har jo ingen av delene. 

Hun sier at hun ikke tar noe iniativ til sex, men det er godt når de har sexen.

Men svært få i forhold er forelsket lenge da, det er jo en fase som går over. Man er i en psykose.

Selv har jeg lengre forhold der man liker hverandre godt, liker mannen godt! På mange måter, bra sex og masse nærhet og kos. Uten den stormende forelskelsen som gjør at man er helt ute av kurs, gjør dumme valg.

Jeg er vel den mer fornuftige, som tenker konsekvensen av ting. Kjemi og bra sex gjør nok til et forhold for meg.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier at hun ikke tar noe iniativ til sex, men det er godt når de har sexen.

Men svært få i forhold er forelsket lenge da, det er jo en fase som går over. Man er i en psykose.

Selv har jeg lengre forhold der man liker hverandre godt, liker mannen godt! På mange måter, bra sex og masse nærhet og kos. Uten den stormende forelskelsen som gjør at man er helt ute av kurs, gjør dumme valg.

Jeg er vel den mer fornuftige, som tenker konsekvensen av ting. Kjemi og bra sex gjør nok til et forhold for meg.

De har jo hverken kjemi eller særlig ofte sex. Og hun ser for seg å gå når mer spennende  eller en med bedre evne til å snakke dypt. Ja, hun ser tom for seg at hun slår opp fordi hun vet med seg selv hvor lite hun føler i forholdet. 

Skrevet

Kunne du tenke deg å ha barn med ham? 

Vil han ha barn med deg? 

Hvis han ønsker barn med deg, så sløser du bort hans tid. Da må du være ærlig med ham, tenker jeg. 

Anonymkode: b3ce3...e0d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...