Gå til innhold

Vegansk ost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å spise mer plantebasert, men sliter litt med å finne god erstatning for ost. Noen tips til god, vegansk ost?

Anonymkode: 7bfce...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synnøve har en god vegansk ost i 400g pakker. Kan brukes til alt fra pålegg til pizza. 

Anonymkode: 32224...ebd

• Liker 2
Skrevet

Go'vegan heter den. Kjøpes på dagligvarebutikker.

• Liker 1
Skrevet

Go Vegan fra Synnøve Finden får du også i skiver og raspet også. Men ostblokken er best. 

• Liker 1
Skrevet

Alle er fæle. Jeg har gitt opp og lager pizza og alt helt uten ost, fordi de veganske ostene smaker så ille. Ekstra ille når de blir varmet opp. Usj.

Anonymkode: 097f2...f5d

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er fæle. Jeg har gitt opp og lager pizza og alt helt uten ost, fordi de veganske ostene smaker så ille. Ekstra ille når de blir varmet opp. Usj.

Denne er den mist fæle

https://www.kinsarvik.no/frys-og-kjolevarer/kjolevarer/violife-prosociano-150g?dpid=7853&gclid=EAIaIQobChMIzIDilebQ7AIVjKiyCh2UHgSmEAQYByABEgJDR_D_BwE 

Skrevet

Sikker på du ikke bare ønsker å gjøre ting litt ekstra vanskelig? Det er ganske mange ting man kan spise som er laget av planter, som faktisk smaker godt.

Anonymkode: f4083...f57

Skrevet

Må man ha ost da? Jeg er ikke veganer, men har aldri likt ost. Kan fint utelate det fra oppskrifter med ost :) 

Anonymkode: d03ab...05c

Skrevet

Go'vegan om jeg ikke skal varmebehandle. Violife (veganlife.no) om jeg skal bruke det til lasagne, pizza eller den slags

Et triks er å blande inn næringsgjær i smelta ost, det gir en enda mer ostete smak. Kan også blandes inn i kokosmelk og andre matretter. 

Anonymkode: a8ff2...3d5

Skrevet

En del av et vegansk kosthold er vel å ikke spise ost? Hvorfor spise noe som later som det er ost?

Anonymkode: 9ca0a...49a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

En del av et vegansk kosthold er vel å ikke spise ost? Hvorfor spise noe som later som det er ost?

Fordi vegansk ost smaker godt 

Anonymkode: a8ff2...3d5

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg elsker vegansk mat og spiser nesten kun vegansk. Men vegansk ost brekker jeg meg av🤮

Anonymkode: db777...939

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste blir ikke veganere på grunn av smak, men på grunn av helse/miljø/dyrevelferd, og da er det flott at det finnes alternativer. Ikke alle alternativer smaker lignende til produktet det skal etterligne engang, men mye av det er veldig godt for det om. Man må altså ikke leve på bønner og salat, selv om man velger å kutte ut animalske produkter. 

• Liker 1
Skrevet

Her må du egentlig bare prøve deg frem, fordi selv om andre misliker eller liker en vegansk ost, så kan du ha en helt annerledes opplevelse og mening. Jeg personlig liker best coop vegetar-dag sin blokkost, men jeg kjenner folk som ikke synes den er noe god. Jeg liker også å bruke næringsgjær (nutritional yeast) som erstatning, spesielt i pasta! Jeg er heller ikke veganer, men glad i plantebasert mat. 

Vil anbefale deg å melde deg inn i ulike grupper som handler om veganisme på facebook - jeg har lært utrolig mye nyttig der. "Veganske produkter" er en fin gruppe om du ønsker å prøve å spise mer vegansk, der tipses det støtt og stadig om nye veganske produkter og hvor du kan kjøpe de. 

Skrevet

Har til gode å smake en vegansk ost som faktisk smaker godt. Pizzaen er en million ganger bedre uten veganost enn på.

Anonymkode: 92b0c...273

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke veganer, men tåler ikke noe av melkeprodukter. Bruker derfor mye vegansk. Feks oatly sin rømme er god. Gryr sin fløte er overraskende god. 

Hadde det vært en god vegansk ost så hadde jeg blitt overlykkelig for det.

Anonymkode: 92b0c...273

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg reel kunnskap først,så kanskje jeg kan gidde å gi deg et vettugt svar 

Anonymkode: 807e3...fa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...