Gå til innhold

Litt betatt av bestevenninna mi... Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Trenger noen råd her
Vet ikke helt hvor og hvordan jeg skal begynde, men jeg prøver...:)

Dama mi slo opp med meg for litt over et år siden. Hun hadde en venninne som jeg er blitt kjent med gjennom henne.
Jeg har etter vi slo opp fått god kontakt med henne, og vi henger sammen mye. Gjør alt, lager mat, går turer, byturer, osv... 

Vi er ufattelig like, og har det veldig bra i hverandres selskap.  Vi utfyller hverandre, har samme smak på mye, og trives svært godt sammen.
Jenter og gutter kan være venner uten at det skulle blitt et problem, og vi har vel aldri gjort noe seksuelt, annet enn noe småknuff og ord som blir sagt i fylla. 

Ettersom jeg er tidligere eks av hennes venninne, samt noen andre ting, har vi jo ikke sett på hverandre annet en gode venner. 
Hun har også hatt et tidligere (sex)forhold, hvis jeg kan kalle det for det, med en av mine venner, som jo også gjør det litt rart og komplisert.
Det er mye vi kunne tenkt oss å gjort sammen, som (Hytteturer, osv) men hun føler det blir dumt ovenfor hennes venninne (Min eks), noe jeg jo også skjønner, ettersom vi var sammen i 5,5år.

Jeg har vel funnet ut at jeg begynder å få følelser for henne, og det gjør meg forvirret. 
Jeg føler vel også at hun har det for meg og. Hun sier litt småting i fylla som får meg til å lure, magefølelsen min har som regel rett, og den sier at hun har det. 
Tørr jo ikke snakke med henne fullt ut om dette, da jeg er redd det kan ødelegge vennskapet vårt.

Om alt ikke hadde vært så komplisert, ville vi nok kanskje prøvd. 
Mitt problem er vel at jeg nå innser hvor ufattelig glad jeg er i henne, og syns det er vanskelig å sitte med følelsen av at hun faktisk er den rette og at vi kunne fått det fint sammen. 

Tips, tanker? 

Mann, 28år. 

Anonymkode: 728f1...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med henne. Bedre å prøve enn å angre på det man aldri gjorde 

Anonymkode: 713e5...5c5

• Liker 1
Skrevet

Go for it! Hun kan ta seg en prat med venninnen. Kjærligheten er viktigst og det er lenge siden det ble slutt. Eksen din blir sikkert såret, men hun ønsker vel at dere skal ha det bra? Det var vel en grunn til at det ble slutt? Hvis dere henger så mye sammen, så er det sannsynligvis ingen andre rundt dere som ikke har tenkt tanken. 

Skrevet

Eksen slo opp med deg, det slår positivt ut. Det hadde sett verre ut om du slo opp, og etterpå gikk for venninna hennes. Jeg tror dere bør finne ut hvor dere står først, og så bli enige om hvordan dere forteller din eks om det.  Tror problemet blir mindre enn du frykter. 

Anonymkode: cb8c8...0d2

Skrevet

Føler jo jeg er med i en film, Venneparet hvor den ene forelsker seg i den andre, og utvikler føleleser, og så er alt bare så ufattelig komplisert. 
Jeg vet jo ikke 100% at hun ser på meg på samme måte som jeg i henne, men som sagt gjør magefølelsen min det. 
Det blir rart og vanskelig å gå for noen andre, når jeg føler vi kunne passt godt sammen...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir rart og vanskelig å gå for noen andre, når jeg føler vi kunne passt godt sammen..

Jeg er i en film selv. Håpløst å gå videre med noen andre, når du har et menneske på hjernen og i hjertet. 

Jeg mistenker at redselen din for å gjøre deg sårbar, er det verste her?  Ditt, og venninnens forhold til din eks, er trolig bare en unnskyldning du lager, for det er ikke et problem i lengden. 

Si hva du føler. Mister du henne som venn, så er det desto lettere å gå videre.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en film selv. Håpløst å gå videre med noen andre, når du har et menneske på hjernen og i hjertet. 

Jeg mistenker at redselen din for å gjøre deg sårbar, er det verste her?  Ditt, og venninnens forhold til din eks, er trolig bare en unnskyldning du lager, for det er ikke et problem i lengden. 

Si hva du føler. Mister du henne som venn, så er det desto lettere å gå videre.

Jeg bryr meg jo helt ærlig ikke om eksen min, men det tror jeg hun gjør. Jeg syns det blir feil at hvis hun hadde vært den rette, at jeg ikke kunne vært sammen med henne... 

Er jo såklart redd for å miste henne som en venn, hun er jo den beste vennen jeg har...

Planen var jo heller ikke å få følelser for henne, jeg har ikke tenkt tanken før et par mnd siden, da jeg skjønte bare hvor kjekt jeg har det sammen med henne, og hvor godt vi evnt hadde passt sammen...

Skrevet

Du overtenker og projiserer. Finn ut om hun føler det samme først, så finner du ut om hun har et problem med eksen din.

Din eks er ferdig med deg, og dere har ikke hatt noe på gang bak hennes rygg.  Alle som vet at dere to er bestevenner, vil også ha tenkt tanken på at dere kan bli sammen. Jeg blir irritert på deg, egentlig bare fordi jeg kjenner igjen min egen feighet fra før i tiden, og sitter der 25 år etterpå, med tanken på hva som kunne blitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...