Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne drømmen gjentar seg ofte. Føles ikke kult å være voksen på ungdomsskolen så jeg våkner opp til følelsen av en enorm lettelse og glede over at det kun var en drøm. Men hva er greia? 

Anonymkode: da3dd...f85

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg drømmer ofte at jeg egentlig mangler vgs fordi jeg strøk i matte. Ergo er hele min universitetsutdanning ugyldig. Drømmer den samme drømmen veldig ofte! 

Anonymkode: acdf6...a27

Skrevet

Jeg drømmer lignende. At jeg må ta fagprøven på ny,  matteeksamen på ny,  gå folkehøgskolen om igjen, året jeg bodde i Tyskland  og at jeg må ha oppkjøring på førerkort om igjen.  Alt dette har jeg gjennomført , det er forsåvidt gode minner, men jeg  forstår ikke hvorfor jeg må ta det på ny og på ny i drømmene 

Anonymkode: 71070...54e

Skrevet

Dytt

Skrevet

Årsaken til disse drømmene er at sjelen og kroppen bearbeider emosjonelle tanker, følelser og hendelser tilknyttet sted, situasjon og deg selv. Kort sagt handler det om å gå i seg selv og gi slipp på noe en ikke er villig til å kjenne på i det våkne liv. 

Noe av problemet med slike drømmer er at det ofte fremstår som om problemene eller den emosjonelle situasjonen er fra kun dette livet du lever nå. I virkeligheten er det et sammensurium av alle hendelser tilknyttet utdanning, deg selv, og egenverd fra alle dimensjoner du har hatt et liv som medfører utdanning og skole. Men særlig i denne 3dje dimensjonen som Jorden har befunnet seg i over millioner av år, har vi mennesker blitt opplært til å tro at alt av problemer skyldes deg selv, at du er dum, verdiløs osv. 

Med andre ord, dere trenger å bearbeide hva det enn er, meditere eller tillate dere å puste dere igjennom følelsene som dukker opp når dere tenker på situasjonen, og hvordan dere ville følt dere i dette livet om drømmen var bokstavelig talt en virkelig hendelse.

Det er viktig å bearbeide alt man bærer på fordi vi går inn i en høyere dimensjon nå i disse tider. Eller om man vil se jordnært på det: Viktig for din egen selvfølelse i dag at du tillater deg å gå inn i tankene, drømmene og kjenne på frykten den tydelig vekker hos deg. For da kan du se at frykten ikke er virkelig, eller at du ikke har behov for det lenger, og kan la det gå og gå videre med neste "problem". 

Drømmer er fine på den måten, de setter lyset på ting i ditt eget mørke som trenger å bli opplyst og fratatt makten det har over deg.

Anonymkode: 26eb8...81e

Skrevet

Hahaha, dette måtte jeg le av😂 Her er min tolkning:

Du lider av imposter syndrome. Du er redd for å bli avslørt som den ungdommen/det barnet du egentlig er. (Dvs, som du føler deg som) Du føler at ‘alle andre’ har kontrollen på livet på en måte du ikke har. Som om du har gått glipp av en del av ‘utdannelsen’, på et vis, eller en modningsprosess som gikk deg hus forbi.

Kan det stemme?😊

Anonymkode: 817df...01c

Skrevet

Den drømmen hadde jeg stadig før! Jeg fikk barn veldig tidlig og ingen trodde jeg noengang ville få en utdannelse. Har ikke hatt den på mange år nå(er ferdig utdannet). Opplevdes mere som et mareritt. 

Anonymkode: 9767e...7ab

Skrevet
På 25.10.2020 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Denne drømmen gjentar seg ofte. Føles ikke kult å være voksen på ungdomsskolen så jeg våkner opp til følelsen av en enorm lettelse og glede over at det kun var en drøm. Men hva er greia? 

Greia er at du sannsynligvis føler deg utilstrekkelig i noen situasjoner, jeg vil gjette på jobben, en utilstrekkelighet som gjør at du føler du ikke er kvalifisert til det du holder på med og må tilbake til skolebenken for å lære det grunnleggende igjen. Det behøver ikke være en følelse du har i alle situasjoner, men sannsynligvis opplever du det ofte, siden drømmen kommer ofte. Når du forstår hva det er du føler du ikke strekker til på, eller du begynner å føle mestring idet du holder på med, så vil drømmen forsvinne. 

Anonymkode: d9ab0...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...