Gå til innhold

Kebab på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og gubben tenkte på det. Men er det litt for vågalt? Kommer folk til å bli sure hvis vi ikke sier noe på forhånd?

Anonymkode: 68bca...115

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere skal ha gjester så ville jeg så absolutt hørt med dem på forhånd. Jeg hadde blitt særdeles skuffet om jeg var invitert på julemiddag og fikk kebab uten at det ble sagt noe om før jeg kom.

Anonymkode: ff241...670

• Liker 17
Skrevet

Det går sikkert fint. Bare husk å bestille nok! :nissevink:

• Liker 3
Skrevet

Du må jo høre om folk skal ha shish, rull, pita eller hva det skal være og om det skal være mild, medium eller sterk og alt på. Hadde jeg fått etter mine preferanser hadde jeg blitt glad. Hvis jeg hadde fått medium rull med alt på hadde jeg ikke vært glad.

Anonymkode: b35b0...9c3

• Liker 1
Skrevet

Ville ha informert gjestene. Jeg hadde blitt hjemme om jeg hadde fått servert kebab på juleaften. Men det er meg...

Anonymkode: ca9fb...350

• Liker 7
Skrevet

Om gjestene er informert.

I fjor ble vi lei knivingen om pinnekjøtt vs ribbe (geografisk spredning i familien), så da serverte vi helstekt indrefilet av kalv med rotgrønnsaker og pommes anna til hovedrett. Om gjestene ikke var fornøyd med dette fikk de holde seg hjemme. 

Anonymkode: 5b7e5...82c

Skrevet

Trolleri.. trollera...

• Liker 3
Skrevet

Helt greit.

Pga allergi har jeg uansett alltid med egen mat, så jeg kan spise det samme som alltid uansett.

Men kebav tåler jeg fakrisk, så hadde satt pris på å få vite det på forhånd slik at jeg lan slippe å ta med egen og heller spise det samme som resten.

Anonymkode: a380e...0a3

• Liker 1
Skrevet

Ja, men spør hvilken saus de vil ha til kebaben. 

Anonymkode: d8c73...5cc

Skrevet

Heller kebab enn pinnekjøtt og ribbe, jeg hadde elska det. Men hadde savns kålrabistappen.

Anonymkode: 52777...80b

• Liker 1
Skrevet
On 10/25/2020 at 10:36 PM, AnonymBruker said:

Jeg og gubben tenkte på det. Men er det litt for vågalt? Kommer folk til å bli sure hvis vi ikke sier noe på forhånd?

Anonymkode: 68bca...115

Hvem er gjestene? Er de vant til norsk julemiddag?

Anonymkode: 37b18...f6f

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe galt med kebab, men seriøst hvorfor akkurat julaften da vi har mer en nok av norske, evnt nordiske, tradisjonsretter å velge blant.

Anonymkode: 98d76...8f5

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er en kul ide. :ler: Men med tanke på hvor mange det er som er sære og kresne, vet jeg ikke om jeg hadde turt. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker man kan servere akkurat det man vil når man vil, men tradisjoner er såpass viktig for folk flest på julaften at her ville jeg informert gjestene. Når det er sagt forstår jeg ikke hvorfor du velger akkurat julaften for å servere dette, du har 364 andre dager i året å spise kebab, men velger den ene dagen i året hvor middagen er aller viktigst for folk flest? Jeg synes nesten det virker litt trassig faktisk. 

• Liker 6
Skrevet

Julen er er vell tiden for overraskelser😂

Kebab blir garantert en overraskelse

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke ville vært greit blant  venner. 

Skrevet
19 minutter siden, Sunset90 skrev:

Julen er er vell tiden for overraskelser😂

Kebab blir garantert en overraskelse

Nei. Julen er tradisjoner, og overhodet ikke tiden for å overraske med ting som bryter med tradisjonene. Man "overrasker" ikke med noe annet enn det folk forventer da. Folk har sterke følelser til julematen. Jeg hadde blitt så sur at jeg hadde gått om jeg hadde fått kebab på julaften. Det kan jeg spise når som helst ellers i året. 

Anonymkode: 26361...18f

• Liker 2
Skrevet

Så lenge det er denne typen:

Ornek-Lahmacun-EVI-Berlin-Adana-Porsion-

Ornek-Lahmacun-EVI-Berlin-Chicken-Sis-Ke

Og ikke denne typen:

DtIYDxDW0AAra1P.jpg

Anonymkode: 40fe2...5cf

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er denne typen:

Ornek-Lahmacun-EVI-Berlin-Adana-Porsion-

Ornek-Lahmacun-EVI-Berlin-Chicken-Sis-Ke

Og ikke denne typen:

DtIYDxDW0AAra1P.jpg

Anonymkode: 40fe2...5cf

Åååå, den nederste😍😍😍 nå fikk jeg seriøst vann i munnen.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååå, den nederste😍😍😍 nå fikk jeg seriøst vann i munnen.

Herregud så stusselig 🙈

TS, dersom dere inviterer så bestemmer dere selv hva dere serverer. Men gi nå i det minste beskjed til gjestene på forhånd. Jeg spiser ikke gatekjøkkenkebab på fylla engang, og hadde ikke kommet i et sånt selskap. Sykt harry i mine øyne! Hermetisk mais, mystery meat og kø på do til dessert? Bare nei. 

Man trenger ikke servere typisk julemat på julaften, men å legge et minimum av innsats i det er jo hyggelig. Lag i det minste kebaben selv... 

Anonymkode: f89b0...530

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...