Gå til innhold

Hvor langt lar de oss gå over termin dersom det ikke er noen utfordringer ved svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om alt går fint, annet enn at man er sliten da - hvor langt må man gå over før de gjør noe?

Anonymkode: 29cea...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselen kan og bli sett i gang dersom svangerskapet er på overtid. Eit svangerskap blir definert som overtidig frå og med dag 294 (fullførte 42 veker). Helsedirektoratet anbefaler terminkontroll hos spesialist i fødselshjelp når svangerskapet har nådd 41 veker. Du vil få time til terminkontroll av jordmora eller legen som følger deg i svangerskapet.

https://www.helsenorge.no/fodsel/igangsetting-av-fodsel/

• Liker 1
Skrevet

11 dager. 

Anonymkode: 7abf9...951

Skrevet

På A-hus er det 9 dager.

Anonymkode: e12c4...702

Skrevet

11 dager ved UNN

Anonymkode: add26...da1

Skrevet

Bærum da?

Skrevet

Rart at de lar det gå så lenge over tiden. I Svergie måtte de avbryte en undersøkelse på gravide som gikk på overtid pga det var så mange babyer som døde. 

Anonymkode: 54351...fd2

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bærum da?

11 dager.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at de lar det gå så lenge over tiden. I Svergie måtte de avbryte en undersøkelse på gravide som gikk på overtid pga det var så mange babyer som døde. 

Anonymkode: 54351...fd2

De som døde i undersøkelsen var etter uke 42 og i uke 43. I Norge blir man såvidt jeg vet satt i gang senest på dagen du går inn i uke 42.

Anonymkode: 85e73...477

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11 dager.

De som døde i undersøkelsen var etter uke 42 og i uke 43. I Norge blir man såvidt jeg vet satt i gang senest på dagen du går inn i uke 42.

Anonymkode: 85e73...477

Nei, du blir satt i gang når du går inn i uke 43. 42+0

Anonymkode: 7b665...41c

Skrevet

Dette varierer fra sykehus til sykehus. 10-12 dager over temrindato er det vanligste dersom alt er bra på trivselskontroll. Husk at man ikke regnes som på overtid så fort man bikker termindato. 

Anonymkode: 53c12...353

Skrevet

Noen som vet hvor mange dager det er i Drammen? 

Anonymkode: 5faea...60e

Skrevet

10 dager på sykehuset jeg fødte (Elverum). De har også strammet opp med hyppigere overtidskontroller fikk jeg beskjed om på OUL i dag 👍 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...