Gå til innhold

Grunnstønad før diagnose foreligger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et barn som er under utredning for en hyperkinetisk forstyrrelse. Barnet ødelegger mye, ikke med vilje men pga sin impulsivitet og manglende selvkontroll. Klær, sengetøy, møbler +++ får gjennomgå og jeg bruker mye penger hver måned pga dette. Jeg vet at f.eks ADHD automatisk gir rett til grunnstønad, men er det mulig å søke før diagnosen foreligger?

Utredningen tar sin tid, og i mellomtiden blir jeg blakk🙈

Anonymkode: 676f5...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke grunnstønad uten legeerklæring på diagnose, men du kan få det for tre måneder tilbake når du først får det.

Anonymkode: 71520...993

Skrevet

Du får heller ikke grunnstønad til å dekke utgifter til enkeltformål, du må dokumentere løpende ekstrautgifter.

Skrevet

Ok. Takk for svar.. Utredningen har allerede pågått siden april og vi har enda ikke fått henvisning til bup🙈 PPT har akkurat blitt ferdig med det de skal gjøre, så nå er det bare å vente.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får heller ikke grunnstønad til å dekke utgifter til enkeltformål, du må dokumentere løpende ekstrautgifter.

Løpende ekstrautgifter har det vært i mange år nå, så tvilsomt at det vil endre seg..

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løpende ekstrautgifter har det vært i mange år nå, så tvilsomt at det vil endre seg..

Skjønner. Sats 1 dekker ikke akkurat mye, men det er jo mer enn ingenting. 686 per mnd tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...