AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Har vært sammen med typen en stund nå og jeg har aldri virkelig klart å slappe helt av, jeg vet ikke hva det kommer av har aldri opplevd utroskap, men har vel hørt at det finnes så mye utroskap og blant annet mye på kvinneguiden. jeg har blitt en usikker jente til tider, bedt om å se på tlf til typen min og han gir den velvillig fra seg så jeg kan se igjennom. Er ikke stolt av det men det letter litt på den angsten i hvertfall.... for en stund. jeg vil så gjerne kunne slappe av å stole på han. Stole på den jeg er i et forhold med. Men jeg føler meg konstant redd for å bli såret. Man har jo ingen garantier for at den man er sammen med uansett hvor mye den personen sier han/hun elsker deg at de vil være trofast? Anonymkode: 16712...662
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 På samme måte som han kan stole på meg. Om noen ønsker å være utro er det ingenting du kan gjøre. Det du kan er å ta et valg på tillit. Du kommer til å slite deg ut med de tankene der. Det å se igjenom telefon hjelper ikke deg, tror jeg. Tålmodig type du har, for det der orker han kanskje ikke i lengden. Kanskje du burde pratet med noen? Finne ut hva det er du er redd for. Anonymkode: 8d3fb...834 24
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 Logg av kvinneguiden. Historiene her inne er ikke representative for den generelle befolkningen. Selvsagt er det mange historier om utroskap her, siden dette er en plass man anonymt kan spørre om råd fra andre. Anonymkode: 20e7d...a9b 13
LittDiva Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 Det er absolutt ingenting du kan gjøre om partner vil være utro. Du kan aldri hindre det. Det man kan hindre er å bli en slags tøffel, som er usikker og må sjekke og få bekreftelse hele tiden. Er forholdet ålreit i hverdagen? Gir dere oppmerksomhet til hverandre? Osv Hvordan skal man si dette? Jeg vet mannen min kan få noen andre, han vet jeg kan finne en annen. Men vi har valgt hus og liv sammen, men er ikke « avhengige» av hverandre. Vi liker hverandre veeeldig godt og vil hverandre vel, så vi har valgt hverandre. Skulle noen av oss være utro, så vet vi at det er ferdig. Uten tvil. Jeg vil ikke miste han for noe tull, og er ganske sikker at han sier det samme. Hvis ikke, og han skulle være utro- så klarer jeg meg allikevel. Da valgte han noe annet bak min rygg. For meg- ikke verdt det. Ha det. 9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 Du må velge å stole på han,rett og slett. Å gå å mistro andre og kontrollere og styre tar så mye energi at det gidder jeg ikke. Anonymkode: 83b70...d7c 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Det er en sånn ting man tar for gitt til det motsatte er bevist. Du er litt som en hypokonder som hele tiden bekymrer seg for å være syk. Anonymkode: 686a0...214 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg føler meg bare trygg på at vi har de samme verdiene. Men det tok meg nesten fem år før jeg følte meg helt trygg (jeg har opplevd utroskap tidligere). Han har i disse årene vært tålmodig, og aldri gitt meg en grunn til å være usikker. Plutselig en dag kjente jeg bare på en ro, jeg følte meg trygg. Og siden har jeg følt meg veldig trygg. Det er oss to. Anonymkode: 8fc47...cef
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Har aldri vært bekymret for det. Vet ikke hvilke råd jeg kan gi, er bare noe jeg ikke tenker på. Anonymkode: a4c33...05a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 11 minutter siden, LittDiva skrev: Det er absolutt ingenting du kan gjøre om partner vil være utro. Du kan aldri hindre det. Det man kan hindre er å bli en slags tøffel, som er usikker og må sjekke og få bekreftelse hele tiden. Er forholdet ålreit i hverdagen? Gir dere oppmerksomhet til hverandre? Osv Hvordan skal man si dette? Jeg vet mannen min kan få noen andre, han vet jeg kan finne en annen. Men vi har valgt hus og liv sammen, men er ikke « avhengige» av hverandre. Vi liker hverandre veeeldig godt og vil hverandre vel, så vi har valgt hverandre. Skulle noen av oss være utro, så vet vi at det er ferdig. Uten tvil. Jeg vil ikke miste han for noe tull, og er ganske sikker at han sier det samme. Hvis ikke, og han skulle være utro- så klarer jeg meg allikevel. Da valgte han noe annet bak min rygg. For meg- ikke verdt det. Ha det. Forholdet er veldig bra når vi begge har det bra, det kan lett bli krangel pga min usikkerhet. Jeg vet det er jeg som sliter her og gjør feil. Jeg bare synes det er så vanskelig til tider. Vi har også et lang distanse forhold og tilbringe bare helgene sammen. Han Jobber jo naturligvis i hverdagene. Vi er også forhåndsvis unge på 24 og 26. jeg har bare dårlig selvfølelse ovenfor meg og er så redd for å bli holdt for narr. Jeg vet jeg må lære meg å stole på han, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. ts Anonymkode: 16712...662
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg bare trygg på at vi har de samme verdiene. Men det tok meg nesten fem år før jeg følte meg helt trygg (jeg har opplevd utroskap tidligere). Han har i disse årene vært tålmodig, og aldri gitt meg en grunn til å være usikker. Plutselig en dag kjente jeg bare på en ro, jeg følte meg trygg. Og siden har jeg følt meg veldig trygg. Det er oss to. Anonymkode: 8fc47...cef Det er det jeg også vil gjerne føle på, den tryggheten og roen. Jeg vet at uansett hvem andre jeg er med så kommer den usikkerheten til å være der. Det går ikke på personen men meg slv😢 Anonymkode: 16712...662
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 Stoler på han ved at vi kommuniserer godt, har de samme verdiene, pleier sex livet vårt, og atferden hans tilsier ikke at han bærer på en hemmelighet.. dvs telefonen ligger ulåst i sofaen mens han er på do feks, jeg leser aldri meldingene hans men bare at han lar den ligge betyr jo at han er ikke redd for om det skal poppe opp en melding fra en elsker feks.. Anonymkode: 1dfe5...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 Kanskje ta en prat med han, og snakke med hva dere forventer av hverandre, også hvis det skulle skje. Anonymkode: f0aad...cdf
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stoler på han ved at vi kommuniserer godt, har de samme verdiene, pleier sex livet vårt, og atferden hans tilsier ikke at han bærer på en hemmelighet.. dvs telefonen ligger ulåst i sofaen mens han er på do feks, jeg leser aldri meldingene hans men bare at han lar den ligge betyr jo at han er ikke redd for om det skal poppe opp en melding fra en elsker feks.. Anonymkode: 1dfe5...fe8 Tlf hans ligger alltid tilgjengelig, når han sover ligger den i stua, når han dusjer eller er på do tar han den aldri med seg. men nå bor vi ikke sammen. Vi har langdistanse forhold og er bare sammen i helgene, hva som skjer når han er hjemme igjen har jeg ingen kontroll over Anonymkode: 16712...662
Gjest Lille Potet Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 Langdistanseforhold kan jeg tenke meg er vanskelig. Kan det være at det blir for tøft for deg? Det må du tenke litt på. Bedre selvfølelse kan du f.eks få gjennom trening og/eller en givende hobby. Da føler du mestring og så funderer du ikke så mye på forholdet ditt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, Lille Potet skrev: Langdistanseforhold kan jeg tenke meg er vanskelig. Kan det være at det blir for tøft for deg? Det må du tenke litt på. Bedre selvfølelse kan du f.eks få gjennom trening og/eller en givende hobby. Da føler du mestring og så funderer du ikke så mye på forholdet ditt. Ja det er selvsagt veldig tungt og ekstremt vanskelig for meg føler jeg da jeg ellers sliter med usikkerhet, men jeg vet det er bare for en periode... kanskje et år også kan vi flytte sammen. Vi har i hvertfall fremtids planer sammen som hjelper meg igjennom den værste tiden når jeg har det ille Anonymkode: 16712...662
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forholdet er veldig bra når vi begge har det bra, det kan lett bli krangel pga min usikkerhet. Jeg vet det er jeg som sliter her og gjør feil. Jeg bare synes det er så vanskelig til tider. Vi har også et lang distanse forhold og tilbringe bare helgene sammen. Han Jobber jo naturligvis i hverdagene. Vi er også forhåndsvis unge på 24 og 26. jeg har bare dårlig selvfølelse ovenfor meg og er så redd for å bli holdt for narr. Jeg vet jeg må lære meg å stole på han, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. ts Anonymkode: 16712...662 Stakkars mann som må leve med ei så hysterisk og usikker kvinne. Hørt om selvoppfyllende profeti? Holder du på slik i det uendelige, så kommer han til å være utro mot deg. Anonymkode: 60b5a...55a 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stakkars mann som må leve med ei så hysterisk og usikker kvinne. Hørt om selvoppfyllende profeti? Holder du på slik i det uendelige, så kommer han til å være utro mot deg. Anonymkode: 60b5a...55a Er det vits å slenge ut unødvendige kommentarer? Jeg spør jo etter råd fordi det er et forum for råd. Hadde jeg hatt alt på stell hadde jeg vel ikke vært innpå her. Anonymkode: 16712...662 1
Prøver18 Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg stoler ikke på noen andre enn samboer. Jeg stoler på han fordi vi pratet over ett år før vi møttes og han ventet på meg hele tiden for at jeg skulle bli klar, møttes og det gikk enda et halvt år før vi var sammen. Han invisterer så mye i meg, og jeg ser at han forguder meg uansett hvordan jeg oppfører meg eller selv når jeg la på meg mye. Han er ikke den type person som ønsker å høvle flest mulig og han har også veldig klare grenser på hva som er ok og ikke. Tillit er rett og slett en følelse.
Cheddar Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 De gangene jeg har datet eller vært i forhold der jeg ikke har klart å legge fra meg den følelsen du beskriver, så har jeg i etterkant skjønt at det var en grunn til det. Med min nåværende samboer har jeg aldri kjent et snev av det.. Kjenn etter om følelsen kun stammer fra din egen usikkerhet, eller om det bunner i noe annet.. at magefølelsen prøver å si deg noe.
Gjest Alterego666 Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg er nesten helt sikker på at kjæresten min ikke har sex med andre, og jeg stoler 100% på at hun elsker bare meg. Hva hjertet gjør er viktigere enn hva kjønnsorganene gjør. Om hun har sex med andre skal vi komme greit gjennom det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå