Gå til innhold

Hvorfor får man ofte krasse/sure svar her på Kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ofte oppgitt og lei meg over krasse og frekke svar jeg får her på Kg. 

Det er ofte ingen grunn til å svare lite forståelig og spydig. 

Gjør folk det kun for å være litt jævlig eller? 

Anonymkode: de58d...91a

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Vi vinner når vi sårer. Ganske slemt. Men innimellom er det noen bra folk som redder dagen 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det har noe med forskjellig ståsted i livet. Folk lar seg provosere og svarer deretter.  Det er også noen her inne på kg som har gjort det til sport å svare krast for å provosere frem en reaksjon. Det forteller mer om dem, enn om de som skriver og slike svar bør helst ikke føre til respons av noe slag. Da har vedkommende oppnådd det de var ute etter og morer seg umåtelig over alle som hopper på og svarer tilbake.

Ofte er det sterke følelser som gjør at folk reagerer. Det kan være ting som at noen tror de kan søke NAV for alt mulig rart, som bryllup og lignende. 
De spør om de kan la hunden sin være alene hele helgen, katten en uke osv. 
Det var en tråd her om noen som lurte på om det var innenfor å gå fra bebyn sin for å handle borte i gata. Slike innlegg skaper mye følelser hos andre.

Noen synes det er helt greit å ha høylytt sex, andre ikke. Mange unge uten barn selv ler av at noen mener barn tar skade av å høre eller se voksne ha sex. Jeg kan ramse opp i det uendelige. Poenget er at med så mange forskjellige mennesker og meninger må man tåle mange forskjellige tilbakemeldinger.

Fremfor alt tør folk å si ting uten filter når de er anonyme, enten ved nick eller anonym knappen. 

Anonymkode: 04f1a...d91

• Liker 5
Skrevet (endret)

Noen syns det vel er gøy å provosere mens andre har blitt provosert selv av selve spørsmålet.
Og noen har bare en dårlig dag og reagerer deretter.

Endret av Anjonym
  • Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnfolk, ikke sant...                                       

Anonymkode: 1a433...153

Det er mange drittmenn her inne som forsvarer voldtektsmenn og mener at kvinner enten har skyld i voldtekt selv eller at de bare lyver. 

Anonymkode: 05bf7...a30

• Liker 9
Gjest Lille Potet
Skrevet (endret)

Forumet er så og si ikke moderert. Det blir ryddet i ny og ne, med noen standardsetninger. Så det har utviklet seg en ukultur der det blir om å gjøre å være den som er best på å ta knekken på TS. 

Det er lett og bli revet med. Så her inne kan man se hvordan mobbing kan utvikle seg og der alle løper etter offret i flokk. Ganske stygt å se på. 

Endret av Lille Potet
Skrevet
4 minutter siden, Lille Potet skrev:

Forumet er så og si ikke moderert. Det blir ryddet i ny og ne, med noen standardsetninger. Så det har utviklet seg en ukultur der det blir om å gjøre å være den som er best på å ta knekken på TS. 

Det er lett og bli revet med. Så her inne kan man se hvordan mobbing kan utvikle seg og der alle løper etter oferet i flokk. Ganske stygt å se på. 

DETTE var spot on. Lurer på om de som driver med dette har det greit egentlig. Mange fremstår så bitre og bedrevitende at hjelpes.

Anonymkode: 6f9da...dfd

• Liker 6
Skrevet
På 25.10.2020 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Får du selv masse krasse og slemme svar? Jeg lurer også på hvorfor folk angriper en og er skikkelige ufyselige når man ikke har bedt om det. Så har selv begynt å glefse hemningsløst tilbake, og fortsetter til jeg vinner. Er lei av å være en søppelbøtte for alle andre. Hvorfor kan vi ikke bli venner her inne eller venner noe sted? Folk gjør ikke annet enn å være fiendtlige og angripende. 

Har blitt et mer deprimert og sintere menneske etter jeg meldte meg inn her. Også så mange stygge holdninger mot kvinner og folk som sliter psykisk, hva har disse gruppene gjort dere egt? Og at ikke moderator tar tak i dette. Dessverre så  kjenner jeg mange i virkeligheten som er som folk her inne. Giftige og fæle mennesker som suger livskiten ut av en. 

man opplever bare svik og spark overalt der en går. Og er så lei denne sammenråttingen av flere mennesker mot en, og disse har små barn også hjemme og stakkars unger som må vokse opp med slemme foreldre som ikke eier anger og lever av å plage andre.

Anonymkode: 17e29...843

• Liker 2
Gjest Lille Potet
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DETTE var spot on. Lurer på om de som driver med dette har det greit egentlig. Mange fremstår så bitre og bedrevitende at hjelpes.

Anonymkode: 6f9da...dfd

Antagelig ikke. Individer som mobber blir ofte plaget sjøl. 

Jeg tenker det er så ille her inne at det burde ha vært advart offentlig mot KG. Vi har lange ventelister i psykiatrien i Norge, og i mellomtiden ender du her, der du bli kalt søppel og taper. 

Kan det ta liv? 

Jeg mistenker også at det en stor del høyreekstreme her inne også. Det kan man se på hvordan de konsekvent går etter svake grupper. 

Jeg hadde skamma meg om jeg hadde vært moderator på dette forumet. De burde ha varsla. Annonsørene her inne burde også ha sett litt på hvor de selger sin reklame. 

Endret av Lille Potet
Skrevet
4 timer siden, Lille Potet skrev:

Antagelig ikke. Individer som mobber blir ofte plaget sjøl. 

Jeg tenker det er så ille her inne at det burde ha vært advart offentlig mot KG. Vi har lange ventelister i psykiatrien i Norge, og i mellomtiden ender du her, der du bli kalt søppel og taper. 

Kan det ta liv? 

Jeg mistenker også at det en stor del høyreekstreme her inne også. Det kan man se på hvordan de konsekvent går etter svake grupper. 

Jeg hadde skamma meg om jeg hadde vært moderator på dette forumet. De burde ha varsla. Annonsørene her inne burde også ha sett litt på hvor de selger sin reklame. 

Greit flink til og dele ut diagnoser og gruppestempling du også. Ser du ikke at du argumenterer som de du liksom forakter? Dette fascinerer  meg.  

• Liker 1
Skrevet

Logisk. KG = KrassGuiden:-)

Anonymkode: 2e7bd...65b

Gjest Lille Potet
Skrevet
59 minutter siden, RoH skrev:

Greit flink til og dele ut diagnoser og gruppestempling du også. Ser du ikke at du argumenterer som de du liksom forakter? Dette fascinerer  meg.  

Jeg ser ikke at jeg har delt ut noen diagnoser? Verken her eller i andre innlegg jeg har skrevet. 

I løpet av gårsdagen så jeg hets mot kvinner, uføre, unge uføre, samer, muslimer, homser og transer. Dette er grupper som mottar mye hets her inne. 

En del av hetsen kommer fra brukere med høyreekstreme holdninger. Disse er en gruppe ja, men ikke svak som sådan. En del av disse kommentarene oppfordrer til vold. 

Jeg vet ikke helt om jeg forsto kommentaren din - men du føler deg truffet? Du mener det er din rett og skrive negative kommentarer om de gruppene du nevnte? Hvorfor opprører det deg at jeg sier det jeg sier? 

Tenker du at jeg innskrenker din rett til å ytre deg? Fint om du kan forklare meg litt hva du tenker. 

Skrevet
4 minutter siden, Lille Potet skrev:

Jeg ser ikke at jeg har delt ut noen diagnoser? Verken her eller i andre innlegg jeg har skrevet. 

I løpet av gårsdagen så jeg hets mot kvinner, uføre, unge uføre, samer, muslimer, homser og transer. Dette er grupper som mottar mye hets her inne. 

En del av hetsen kommer fra brukere med høyreekstreme holdninger. Disse er en gruppe ja, men ikke svak som sådan. En del av disse kommentarene oppfordrer til vold. 

Jeg vet ikke helt om jeg forsto kommentaren din - men du føler deg truffet? Du mener det er din rett og skrive negative kommentarer om de gruppene du nevnte? Hvorfor opprører det deg at jeg sier det jeg sier? 

Tenker du at jeg innskrenker din rett til å ytre deg? Fint om du kan forklare meg litt hva du tenker. 

Hvem er denne ressurssterke gruppen høyreekstreme? Hva legger du i dette begrepet? Hva gir deg rett til å homogenisere en gruppe, sette den utenfor. Oss godkjent, dem stigma. 

Meg bekjent er høyreekstremiste en slags avart av nasjonalistiske sosialister, som 'ytre venstre' har definert som høyresiden. 

Den politiske akse er i utgangspunktet en presseskapt stigma. 

Jeg trur de fleste som slenger dritt her inne egentlig bare rett å slett er sinte. Kanskje de har en dårlig dag, kanskje de har et dårlig liv. Hva veit jeg. Greit at folk bruker nick, da er i alle fall holdningen mulig å se hvem som er sinte på hva. 

Skrevet
6 minutter siden, RoH skrev:

Hvem er denne ressurssterke gruppen høyreekstreme? Hva legger du i dette begrepet? Hva gir deg rett til å homogenisere en gruppe, sette den utenfor. Oss godkjent, dem stigma. 

Meg bekjent er høyreekstremiste en slags avart av nasjonalistiske sosialister, som 'ytre venstre' har definert som høyresiden. 

Den politiske akse er i utgangspunktet en presseskapt stigma. 

Jeg trur de fleste som slenger dritt her inne egentlig bare rett å slett er sinte. Kanskje de har en dårlig dag, kanskje de har et dårlig liv. Hva veit jeg. Greit at folk bruker nick, da er i alle fall holdningen mulig å se hvem som er sinte på hva. 

Har du en dårlig dag? Du har jo nettopp vært inn i min tråd og lagt igjen en bæsj av en kommentar som til og med viser at du ikke har gidda å lest HI skikkelig en gang. 

Anonymkode: f7870...f39

• Liker 4
Skrevet
På 25.10.2020 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke bare er du som opplever at folk er krasse eller frekke? Det kan godt være at folk bare er direkte😉 

Det er ofte vanskelig å dømme tonen ting blir sagt i. Og man kan heller ikke se ansiktsmimikken til den som skriver. Dermed kan ting misoppfattes. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Lille Potet skrev:

Da er det din minste kunst å dokumentere denne hetsen med linker her. Men det går vel som det pleier å gjøre.

• Liker 2
Skrevet
On 10/25/2020 at 9:15 PM, AnonymBruker said:

Dette er nok ikke noe som bare gjelder KG, men derimot gjelder stort sett alle fora på nettet.

Det er jaggu ikke mange steder man ikke finner krasse kommentarer, og hva som verre er. Se til reddit, se til kommentarfelt hos avisene og andre steder hvor det ytres og menes noe.

Det skal ikke så mye til, generelt ser det ut til at folk uttaler ting de aldri ville sagt høyt/"på ekte" når de sitter bak skjermen. Det er rimelig latterlig, men noe som veldig mange tydeligvis sliter med.

Anonymkode: d9f1a...be2

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da er det din minste kunst å dokumentere denne hetsen med linker her. Men det går vel som det pleier å gjøre.

Perfekt eksempel på at vi sier ting som normalt ville gått utenfor vanlig høflighet. Normalt ville de fleste ikke sagt den siste setningen der høyt, ikke så tidlig i en "debatt", men på nett lirer vi av oss det ene og det andre.

Ikke at det var en så veldig krass uttalelse, men likevel viser det en tendens. Folk er langt mer spydige og frekke på nett enn i dagligtale.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Perfekt eksempel på at vi sier ting som normalt ville gått utenfor vanlig høflighet. Normalt ville de fleste ikke sagt den siste setningen der høyt, ikke så tidlig i en "debatt", men på nett lirer vi av oss det ene og det andre.

Ikke at det var en så veldig krass uttalelse, men likevel viser det en tendens. Folk er langt mer spydige og frekke på nett enn i dagligtale.

Nei det er ikke krasst. Her kommer det noen (igjen) og hevder å ha sett hets mot mange grupper. Skal dette da få stå uimotsagt, eller kan man be om dok?

• Liker 1
Gjest Lille Potet
Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville det gjort noe forskjell om jeg har lenket til hetsen? Jeg tror ikke det hadde gjort noe forskjell. 

Ett eksempel: "en god muslim er en muslim som ligger under 3 meter under bakken"

Enda et eksempel: "jeg puler ingen i avføringshullet eller i ei tørr falsk fitte" (om transkvinner)

Enda ett: "unge uføre har et sugerør til mine skattepenger. De har aldri bidratt"  

Et eksempel der noe nevner at et barn har bæsjet på gulvet: "var det en same?" 

Ideologien høyreekstremisme er ikke noe verken noe pressen eller jeg har funnet på. Med det premisset kan jeg desverre ikke diskutere med deg. 

Endret av Lille Potet
Presisering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...