AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har lyst til å overnatte ute i morgen. Det er meldt fint vær, ned mot fem grader og ikke nedbør. Jeg har bare et kjempeenkelt enmannstelt av denne typen, men så lenge jeg har skikkelig liggeunderlag og varm sovepose bør vel det gå greit? Anonymkode: 5c6e1...2be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kramm Skrevet 25. oktober 2020 #2 Del Skrevet 25. oktober 2020 Det går heilt fint😊ta på ull så klarer du deg nok igjennom natten😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Del Skrevet 25. oktober 2020 Ja, det bør gå helt fint. Anonymkode: e5bda...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 25. oktober 2020 #4 Del Skrevet 25. oktober 2020 med godt liggeundelag og sovepose så er det ikke noe problem. Ha på lue og ullundertøy, og finn en plass der det ikke blåser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Del Skrevet 25. oktober 2020 Hvorfor vil du bruke et simpelt telt? Hvorfor ikke bruke et som er bra? Anonymkode: e91b9...9e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Del Skrevet 25. oktober 2020 Takk for svar, jeg prøver! 😊 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du bruke et simpelt telt? Hvorfor ikke bruke et som er bra? Anonymkode: e91b9...9e5 Fordi det bra teltet jeg har er et svært firemannstelt, og i morgen skal jeg på tur alene. Mange sover jo under åpen himmel eller kun tarp, så så lenge det ikke er mye vind tenker jeg det blir fint å ligge i dette med åpen «dør» og se ut på stjernene. Anonymkode: 5c6e1...2be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 25. oktober 2020 #7 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar, jeg prøver! 😊 Fordi det bra teltet jeg har er et svært firemannstelt, og i morgen skal jeg på tur alene. Mange sover jo under åpen himmel eller kun tarp, så så lenge det ikke er mye vind tenker jeg det blir fint å ligge i dette med åpen «dør» og se ut på stjernene. Anonymkode: 5c6e1...2be Så lenge det ikke regner, og man kan finne et sted det ikke blåser, så sover jeg bedre uten telt Er fint å prøve å klare seg med enklere utstyr noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Del Skrevet 25. oktober 2020 Pass deg for grevling Anonymkode: b1b05...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Del Skrevet 25. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass deg for grevling Anonymkode: b1b05...06a Er ikke så redd for grevling akkurat. Tenker mer på hvordan jeg skal få bålet til å holde hele kvelden. Tar med noen vedkubber, men har ikke erfaring med å sanke brensel. Har ei knøttlita turøks, som jeg ikke kan å bruke og som sikkert er for liten til å hogge noe særlig med. Noen tips, dere som kan dette? 😬 Anonymkode: 5c6e1...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Del Skrevet 25. oktober 2020 Enkelt og simpelt betyr to vidt forskjellige ting. Anonymkode: 4da85...2e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Del Skrevet 25. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så redd for grevling akkurat. Tenker mer på hvordan jeg skal få bålet til å holde hele kvelden. Tar med noen vedkubber, men har ikke erfaring med å sanke brensel. Har ei knøttlita turøks, som jeg ikke kan å bruke og som sikkert er for liten til å hogge noe særlig med. Noen tips, dere som kan dette? 😬 Anonymkode: 5c6e1...2be Brekk av de tørre greinene nederst på grantrær. Anonymkode: d2a7f...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 25. oktober 2020 #12 Del Skrevet 25. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så redd for grevling akkurat. Tenker mer på hvordan jeg skal få bålet til å holde hele kvelden. Tar med noen vedkubber, men har ikke erfaring med å sanke brensel. Har ei knøttlita turøks, som jeg ikke kan å bruke og som sikkert er for liten til å hogge noe særlig med. Noen tips, dere som kan dette? 😬 Anonymkode: 5c6e1...2be Dette går helt fint. Men angående vedsanking, hogg i hvertfall ikke ned friske trær! Veldig trist å se flotte trær ved fiskevann forsvinne på grunn av uvettig vedfyring. Har du en god pose og underlag trenger du ikke fyre hele natta. Det er ikke så veldig kaldt nå. Løp litt rundt før du legger deg i posen og ha ullundertøy og kun det på, eventuelt tynne ullsokker med tykkere sokker utenpå hvis du lett fryser på bena. Og lue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Del Skrevet 25. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så redd for grevling akkurat. Tenker mer på hvordan jeg skal få bålet til å holde hele kvelden. Tar med noen vedkubber, men har ikke erfaring med å sanke brensel. Har ei knøttlita turøks, som jeg ikke kan å bruke og som sikkert er for liten til å hogge noe særlig med. Noen tips, dere som kan dette? 😬 Anonymkode: 5c6e1...2be Ei lita foldbar tursag er mye bedre enn ei øks. Anonymkode: d2a7f...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Del Skrevet 25. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelt og simpelt betyr to vidt forskjellige ting. Anonymkode: 4da85...2e4 Ungdommen, inkl mine egne unger, bruker ordet simpelt feil. Mon tro hvor de har det fra 😂 Det er ganske opplagt at de blander språk. Jeg prøver å banke inn litt vett innimellom. Men slaget er tapt. De er dog resere i engelsk da 😎👍 Anonymkode: 96a47...9ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #15 Del Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du bruke et simpelt telt? Hvorfor ikke bruke et som er bra? Anonymkode: e91b9...9e5 Blir ikke varmere uansett telt. Anonymkode: f20db...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Del Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 22.07, kvinneguide skrev: Dette går helt fint. Men angående vedsanking, hogg i hvertfall ikke ned friske trær! Veldig trist å se flotte trær ved fiskevann forsvinne på grunn av uvettig vedfyring. Har du en god pose og underlag trenger du ikke fyre hele natta. Det er ikke så veldig kaldt nå. Løp litt rundt før du legger deg i posen og ha ullundertøy og kun det på, eventuelt tynne ullsokker med tykkere sokker utenpå hvis du lett fryser på bena. Og lue. Disse ferske trærne brenner heller ikke. Anonymkode: f20db...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Del Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev: Ungdommen, inkl mine egne unger, bruker ordet simpelt feil. Mon tro hvor de har det fra 😂 Det er ganske opplagt at de blander språk. Jeg prøver å banke inn litt vett innimellom. Men slaget er tapt. De er dog resere i engelsk da 😎👍 Anonymkode: 96a47...9ae Simpelt: jeg Googlet og så at det sto at det betyr dårlig. Kanskje TS faktisk mener at teltet er dårlig? Anonymkode: 3505d...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Del Skrevet 27. oktober 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Simpelt: jeg Googlet og så at det sto at det betyr dårlig. Kanskje TS faktisk mener at teltet er dårlig? Anonymkode: 3505d...712 Dette er et grensetilfelle, der ordet simpelt ikke er helt feil. Men jeg tror at TS egentlig mener enkelt. Til saken: ta gjerne med et ullpledd, til isolasjon mot kulde fra bakken pluss bedring av liggekomfort. Du bretter det altså i to på langs og ligger på det. Anonymkode: 73290...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. oktober 2020 #19 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) På 25.10.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev: Ungdommen, inkl mine egne unger, bruker ordet simpelt feil. Mon tro hvor de har det fra 😂 Det er ganske opplagt at de blander språk. Jeg prøver å banke inn litt vett innimellom. Men slaget er tapt. De er dog resere i engelsk da 😎👍 Anonymkode: 96a47...9ae Det gjør min sønn også, han er 20. Han blander inn og oversetter direkte amerikanske og engelske ord og uttrykk, noe som blir helt feil i norske ører i blant. Tror det er ganske utbredt, dessverre. Det er ikke første gangen jeg ser feilen ts gjør i en tråd på KG, å bruke "simpelt" istedenfor "enkelt". Simpelt betyr jo "billig og dårlig" på norsk! Skjer bare fordi "simple" betyr "enkel" på engelsk. Endret 27. oktober 2020 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Del Skrevet 27. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Til saken: ta gjerne med et ullpledd, til isolasjon mot kulde fra bakken pluss bedring av liggekomfort. Du bretter det altså i to på langs og ligger på det. Anonymkode: 73290...bff Det er naturligvis ikke noe i veien for å ha pleddet over skuldre og rygg når du sitter ved leirbålet. Det blir jo ellers ganske kjølig på ryggen i en slik situasjon. Pleddet er dual-purpuose. Anonymkode: 73290...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå