Gå til innhold

Har kuttet ut far? Hva fortelle til omverden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er voksen med snart to barn. Etter en tøff kamp hele livet med en far med psykopatiske trekk har jeg bestemt meg for å kutte han ut for alltid! 

Han har ødelagt hele familien, utnyttet oss og mishandlet oss psykisk og fysisk selv som voksen. Problemet er at har «sjarmerer» alle og han viser ikke alle hvem han egentlig er. Mange spør meg hvorfor han ikke er i bursdager og dåp osv, og jeg vet ikke hvor ærlig jeg skal og kan være. Han har vært utro mot mamma i mange år, og de fleste vet det. Jeg vet ikke om jeg kan skylde på dette, men dette er bare en brøkdel av alt det fæle han har gjort mot oss som familie. 

Problemet er at han er en skikkelig tyrann og han lyver hele tiden! Han forteller løgner til sin familie selv om de vet at han ikke har vært så snille imot oss. Det er en grunn til barnevernet ble koblet inn liksom.. 

Uansett, nære og gjerne slektninger er nysgjerrige og mange synes jeg er slem som kutter ut min «fantastiske snille og greie far».  Hva kan jeg fortelle uten å ødelegge for meg selv, og jeg vil gjerne bli trodd! 

Anonymkode: 31379...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Han har ikke vært så snill som han fremstår, så jeg ønsker ikke kontakt, for å beskytte meg selv.» 

Da sier du ikke mer enn du må, synes jeg. 

Anonymkode: 38de9...3e5

• Liker 20
Skrevet (endret)

Jeg har også kuttet ut faren min av div grunner. Nå bor han i utlandet så trengte egt ikke å forklare noe til noen. Alle vet at han er helt jævlig, så jeg bare blokkerte han på alle sosiale medier og tlf nummeret hans. Gidder ikke å ha sånne folk i livet som bare bringer dritt. Du trenger ikke å gi forklaringer! Så lenge du vet det er det riktige er det det eneste som er viktig. Evt bare si at det er privat og vil at avgjørelsen respekteres

Endret av Badbunny
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kuttet min mor for 26 år siden. Ingen har spurt meg om hvorfor. Det er et stort tabu ingen vil pirke i. 

Anonymkode: 43091...ef0

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Han har ikke vært så snill som han fremstår, så jeg ønsker ikke kontakt, for å beskytte meg selv.» 

Da sier du ikke mer enn du må, synes jeg. 

Anonymkode: 38de9...3e5

Det var godt sagt! 

Hva om de spør meg igjen da.. Hva skal jeg fortelle? 

Jeg er veldig åpen av meg, men er redd for å fortelle for mye da det er veldig privat og vanskelig for meg.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kuttet min mor for 26 år siden. Ingen har spurt meg om hvorfor. Det er et stort tabu ingen vil pirke i. 

Anonymkode: 43091...ef0

Hva var grunnen om jeg får lov å spørre?

Spør ingen av de venner eller familier?

Skrevet

Det er veldig vanskelig, det der, når folk vet hvem han er og det attpåtil er barn inne i bildet som må leve med og forholde seg til samme forklaring. 

Her i huset sier vi at foreldrene er døde og at det ikke er noen familie igjen. Det fungerer strålende, men jeg skjønner at det ikke er mulig med geografisk nærhet og overlappende bekjentskaper. Håper du får svar av andre som kan gi noen gode tips. 

Anonymkode: 12172...a9e

Skrevet
4 minutter siden, Badbunny skrev:

Jeg har også kuttet ut faren min av div grunner. Nå bor han i utlandet så trengte egt ikke å forklare noe til noen. Alle vet at han er helt jævlig, så jeg bare blokkerte han på alle sosiale medier og tlf nummeret hans. Gidder ikke å ha sånne folk i livet som bare bringer dritt. Du trenger ikke å gi forklaringer! Så lenge du vet det er det riktige er det det eneste som er viktig

Min far har er helt lik! Han har hatt en dame fra Brasil i mange år bak ryggen til mor. Jeg er sikker på at han kommer til å flytte dit også, så jeg ønsker han bare vekk! 

Hva gjør din far i utlandet? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du skal komme med noen grunn, det virker ikke som om de som spør kommer til å akseptere forklaringen samme hva du sier. Jeg ville ha sagt rett ut at dere ikke har noen kontakt og at du heller ikke ønsker det. Når de kommer med kommentarer om avgjørelsen kan du si "Jeg er sikker på at du mener det." Eller hvis de kommer med oppfølgingsspørsmål kan du si "Det var et vedig privat spørsmål. Hvorfor spør du?"

Jeg tror faktisk det letteste er å ikke gå inn i noen diskusjon. Når han er slik at han vinner folk over på sin side så er de ikke innstilt på å se din side uansett.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig, det der, når folk vet hvem han er og det attpåtil er barn inne i bildet som må leve med og forholde seg til samme forklaring. 

Her i huset sier vi at foreldrene er døde og at det ikke er noen familie igjen. Det fungerer strålende, men jeg skjønner at det ikke er mulig med geografisk nærhet og overlappende bekjentskaper. Håper du får svar av andre som kan gi noen gode tips. 

Anonymkode: 12172...a9e

Ok, jeg forstår. Mine barn er så små at se forstår ikke noe av dette enda. 

Jeg har tenkt å fortelle mine barn om dette når de blir «voksen nok», og i mellomtiden er han «død» for oss! Han har drevet med mishandling i alle år. Han er anmeldt og vi har advokat på saken da han i tillegg har tatt penger som ikke tilhører han! 
Uansett, så har jeg valgt å kutte ut tanter og onkler og alle som har nært forhold til han. Alle andre som er på min side og som vêr hvem han er har jeg kontakt med. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min far har er helt lik! Han har hatt en dame fra Brasil i mange år bak ryggen til mor. Jeg er sikker på at han kommer til å flytte dit også, så jeg ønsker han bare vekk! 

Hva gjør din far i utlandet? 

Er halvt spansk så han bor der. Han har egt aldri vært en del av livet mitt siden jeg er født og oppvokst i norge. Han var spillegal så mamma dro fra han før jeg ble født. Han gadd aldri å nå ut til meg på ca 16 år. Da ville han få penger av meg faktisk!!! Ringte bare hver gang han ville ha noe og siden jeg syntes synd på han gjorde jeg det. Helt til jeg innså at det gikk til spill og røyk. Han jobber ikke, er overvektig og ja er bare mislykket generelt. Ingen venner og ingen kjærester etter min mor. Han baksnakket moren min til meg, lagde fake profiler på face av henne der han dret henne ut osv. Endte opp med at jeg aldri besøkte han igjen og utestengte han helt

Skrevet
2 minutter siden, Badbunny skrev:

Er halvt spansk så han bor der. Han har egt aldri vært en del av livet mitt siden jeg er født og oppvokst i norge. Han var spillegal så mamma dro fra han før jeg ble født. Han gadd aldri å nå ut til meg på ca 16 år. Da ville han få penger av meg faktisk!!! Ringte bare hver gang han ville ha noe og siden jeg syntes synd på han gjorde jeg det. Helt til jeg innså at det gikk til spill og røyk. Han jobber ikke, er overvektig og ja er bare mislykket generelt. Ingen venner og ingen kjærester etter min mor. Han baksnakket moren min til meg, lagde fake profiler på face av henne der han dret henne ut osv. Endte opp med at jeg aldri besøkte han igjen og utestengte han helt

Høres ut som en merkelig type ja.. Hadde kuttet han ut selv! Han har virkelig ikke vært en snill og grei far mot deg, så gla du er ferdig med han! 

Min far er også spilleavhengig og han henger på bingo store deler av tiden, noe som gjør meg skikkelig flau.. I tillegg sitter han på bensinstasjoner og spiller på automater i flere timer og bruker store summer på dette! Han har god råd så han kan spille bort store deler av pengene sine.. Selv mener han at han ikke har et spilleproblem! 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en merkelig type ja.. Hadde kuttet han ut selv! Han har virkelig ikke vært en snill og grei far mot deg, så gla du er ferdig med han! 

Min far er også spilleavhengig og han henger på bingo store deler av tiden, noe som gjør meg skikkelig flau.. I tillegg sitter han på bensinstasjoner og spiller på automater i flere timer og bruker store summer på dette! Han har god råd så han kan spille bort store deler av pengene sine.. Selv mener han at han ikke har et spilleproblem! 

Faren min dro av mors giftering og forlovelsesring mens mor sov for å så selge å spille det bort🙃 også tatt ut penger av min lommebok da jeg var i tenårene på besøk hos han. Trivelig type

Endret av Badbunny
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Badbunny skrev:

Faren min dro av mors giftering og forlovelsesring mens mor sov for å så selge å spille det bort🙃 også tatt ut penger av min lommebok da jeg var i tenårene på besøk hos han. Trivelig type

For en taper! 

• Liker 1
Skrevet

"Min far har ikke vært like snill til sin nærmeste familie, så vi har lite kontakt".

Så trenger du ikke forklare mer. 

Anonymkode: 47bd6...3a1

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
På 25.10.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Det var godt sagt! 

Jeg er veldig åpen av meg, men er redd for å fortelle for mye da det er veldig privat og vanskelig for meg.

Det vil jeg ikke gå inn på. 

Skrevet
På 25.10.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Det var godt sagt! 

Du kan gjenta at det er for å beskytte deg og familien din, og om du får enda flere spørsmål, så mangler de spørrende strengt tatt et par antenner og er det helt lov å si at det er privat.

Jeg ville holdt kortene litt tett til brystet, for det siste du trenger er at folk som graver, går til din far med grunnene dine og lar ham få manipulere og fortolke det du har sagt. Da risikerer du å bli servert hans fremstilling av konkrete situasjoner av folk som liksom skal «se begge sider» og tar på seg å fortelle hvorfor det «ikke var så ille som du tror». 

Da er det bedre å holde det vagt. Da kan  din far bagatellisere alt han vil, men det blir på mer generelt grunnlag, og eventuelle «ambassadører» han sender ut, har ikke konkret informasjon å såre deg med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...