Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg bruker linser (veksler ofte med briller da) som jeg kjøper fra nett. og pga det så, er det veeeeldig lenge siden jeg sist var hos optiker :sjenert: men jeg har også flyttet et par ganger siden sist jeg var hos optiker + jeg har ikke hatt "råd" til optikertime heller pga jeg sliter med å finne meg jobb. men jeg MÅ jo til optiker snart må jeg ikke? ikke at jeg har noen problemer med øynene men jo lenger jeg drøyer det jo mer "kjeft" er jeg redd jeg vil få fra optikeren! :overrasket:

er det flere enn jeg som er blitt slurvete med å gå til optiker? huff, håper optikeren ikke blir altfor sur, de vil nok vite når jeg sist var hos optiker, så flaut! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg var hos optikeren for under ett år siden (kjøpte nye briller), men det er litt over ett år siden siste linsekontroll, så da er det vel på tide igjen snart.

Skrevet

Jeg går til optiker en gang i året, var der sist for et par mnd siden, da hadde jeg av diverse grunner slurvet fælt og ikke vært der på to år. Optikeren nevnte det ikke engang (hvorfor skulle hun det?). Synet mitt har vært stabilt siden jeg var 18, så det er ingen stor greie om jeg slurver litt, men greit å få det sjekket likevel. Jeg bestiller forøvrig linsene mine på nett, går kun til optiker for kontroll.

Gjest Gjest
Skrevet

trådstarter her.

er jeg heldig, sier de vel ikke noe på at det er så lenge siden sist jeg var hos optiker. er bare fordi mine tidligere optikere var så strenge og myndige :S

noen som har noen tips til en "billig" optiker i oslo som jeg kan bestille linsekontrolltime hos og som er veldig "snill" og hyggelig? :P

Skrevet

Jeg kjenner ikke til hva som er vanlig pris på linsekontroll, men hos min optiker koster det 300 kroner for linsekontroll og 220 for synsundersøkelse. Jeg bruker Gundersen & Løken ved Tinghuset, veldig fornøyd med dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Var hos optiker for 1 1/2 mnd siden pga øyeproblemer forårsaket av linser. Etter at det skjedde er jeg blitt enda mer bevisst på å gå regelmessig til optikeren for jeg vil ikke oppleve noe slikt igjen. Betaler 250 for en linsekontroll.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg går til linsekontroll 2 ganger i året. Det er betryggende og jeg har heldigvis aldri hatt noen problemer i forbindelse med linsebruken. Hvis du bruker linser bør du gå til regelmessige kontroller slik at skader på øyet kan oppdages før det blir et problem.

Skrevet

Jeg var hos optiker i går - og fikk SJOKKK!!!!

Jeg bruker til vanlig linser, og har -3,75 på venstre øye. ( :overrasket: )

Men - nå målte hun meg for brillebruk, og jeg måtte ha -5!!!!! Praktisk talt blind... ;)

(må legge til at jeg egentlig bare skulle kjøpe ny linsevæske, men så hadde de halv pris på innfatninger, og så fant jeg en innfatning fra Sand som ikke var spesielt billig i utgangspunktet, og når jeg først hadde bestemt meg for nye briller så ville jeg jo ikke ha sånne colabunnglass siden jeg tross alt har -5 så jeg bestilte litt dyrere glass som ikke var så tykke og så var de uten refleks og litt lettere enn vanlige glass...... så impulskjøpet mitt kom på kr 4300,- Sånn kan det gå.)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
noen som har noen tips til en "billig" optiker i oslo som jeg kan bestille linsekontrolltime hos og som er veldig "snill" og hyggelig? :P

Stein hos Frogner Optik er både snill, flink og hyggelig. De er dessuten ganske konkurranse dyktig på pris på linser også om du regner med to kontroller i året. Har en helt problemfrie øyne og linser, er det nok ikke nødvendig å gå så ofte, men etter en skade på øynene tidligere (som jeg ikke oppdaget selv), synes jeg det er en trygghet.

For meg koster det det samme å gå dit som å kjøpe linsene på nett og betale for en kontroll i halvåret i tillegg.

• 3 uker senere...
Skrevet

er ikke så ofte på kontroll som jeg var før av den enkle grund at jeg er mer stabil i synet enn jeg var før..min optikker vet at jeg kommer om jeg trenger sterkere briller eller linser, og om det skulle være noe jeg er usikker på.

som regel tar vi en sjekk når vi bytter styrke på linsene, men oftest er det snakk om en halv grad ca og da hender det at vi bestiller linsene og tar timen ved en senere økonomisk bedre annledning. når jeg bytter briller tar jeg alltid en sjekk samtidig, det er sjelden jeg bytter ut styrken på brilleglass selv om jeg trenger sterkere linser, for jeg bruker vel brillene stort sett til og fra senga og litt om kvelden og da er det liksom ikke det helt store problemet om de er litt svakere en linsene.

men grue seg til å gå til opptikeren hadde jeg ikke godtatt å gjøre, til tannlegen ja, men ikke opptikeren. der skal jeg jo ikke noe vondt, så om jeg gruer meg fordi han eller hun var en kjeftesmelle så hadde jeg kutta ut den opptikeren fortere en *****....

Skrevet (endret)

glemte å si at om min optikker synes det begynner å bli en stund siden jeg skjekket alt så ber han meg komme på en time. eller om jeg ikke kjenner ham igjenn på gata, da ringer han meg å spør om det ikke er på tide å skifte styrke..... :ler:

bruker foresten opptikeren på tveita, dritthyggelige folk alle som jobber der.

Endret av nique
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Optiker har ingen rett til å bli sur eller kjefte. Man betaler tross alt en del penger for å gå der, så de skal først og fremst yte service.

Skrevet

Det er da vel ingen optikere som begynner å kjefte på en kunde?

Det har jeg virkelig vanskelig for å tro.. Hvorfor i all verden skulle de det?

Skrevet

bruker foresten opptikeren på tveita, dritthyggelige folk alle som jobber der.

nå må jeg dessverre si meg uenig, jeg har vært på tveita et par ganger. ene gangen skulle jeg forhøre meg om brillepriser. det var ikke stort de visste de to kvinnfolka som jobba der, de måtte slå opp i bøker og forhøre seg med sin kollega om alt jeg spurte om. :roll: ikke et sted jeg vil bli kunde nei.

Skrevet (endret)

Jeg bruker Brilleland, og det er der jeg går til linsekontroll, som er gratis. Jeg går ca. hvert halvår, men var nå for 2 uker siden, og da hadde det gått 1 år. Mitt syn forøvrig hadde forverret seg ganske mye. Konstantert at jeg egentlig har - 3.0 på begge øynene, men at siden jeg har brukt - 2. 5 det siste året, går jeg opp til bare - 2. 75 på linsene, for å tilpasse øynene. Lurer på hvor det stopper hen, for 5 år siden var synet mitt på bare - 0.5. :forvirret:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet
Lurer på hvor det stopper hen, for 5 år siden var synet mitt på bare - 0.5. :forvirret:

Mvh Yvonne :heiajente:

Hehe, det gir seg. Jeg var hos optikeren (Brilleland jeg og) for noen dager siden. Brillestyrken hadde gått ned fra -2.75 til -2.25. Linsestyrken er som før, eller muligens litt mindre.

Men hos meg har det altså "snudd." Begynner å bli gammal...

Skrevet

Jeg var hos optiker sist for ca tre år siden, trengte ikke briller eller noe da, selv om det var på grensen, og siden har jeg utsatt besøket.

Skrevet
Lurer på hvor det stopper hen, for 5 år siden var synet mitt på bare - 0.5. :forvirret:

Det stabiliserer seg etterhvert, du er jo ennå relativt ung såvidt jeg husker? Jeg har brukt samme linsestyrke (-6/-6,5) siden jeg var 18.

Skrevet

Jeg går to ganger i året. Blir kalt inn da. For linser og linsekontroll betaler jeg 1500 kr. Da har jeg månedslinser for 6 måneder. Vet ikke om det er så dyrt jeg. Men, synes det er greit å gå til kontroll. Jeg forstår godt at du kan grue deg, men det er egentlig bare å bite i det. De kan jo egentlig ikke gjøre så mye mer en å kommentere det og det kan en vel overleve. Jeg drøyer av og til frisøren jeg og gruer meg til å gå fordi de kan "kjefte" for at jeg lot det gå så lenge. Men, nå har jeg funnet en plass hvor de ikke kommenterer det.. Lykke til:)

Skrevet
For linser og linsekontroll betaler jeg 1500 kr. Da har jeg månedslinser for 6 måneder. Vet ikke om det er så dyrt jeg.

Det synes jeg var ganske dyrt. Det var det jeg betalte før, når jeg kjøpte hos optiker. Nå bestiller jeg linser på nett, får mndslinser i 6 mnd for 495 kroner (så kommer én årlig linsekontroll, trenger ikke gå oftere, for 250 kr i tillegg). Det blir altså 1250 kroner året, godt under halvparten av det du betaler.

Lenses4net

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...