Gå til innhold

Erfaring med sex etter sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på om noen har erfaring med sex etter sterilisering, var den bra eller dårlig? 

Anonymkode: ec78f...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme bortsett fra redselen for barn.

• Liker 6
Skrevet

Jeg fikk et nytt liv, uten den konstante redselen for å bli gravid 🤗

Anonymkode: 37563...b27

• Liker 6
Skrevet

Jeg er mann og digger sex etter sterilisering. Aldri mer bekymringer.

Anonymkode: 98b09...606

• Liker 2
Skrevet

Hvordan visste dere at dere tok rett avgjørelse og angret dere noen gang at dere ikke kunne få barn mer? 

Skrevet

Sexen er akkurat som før.

Vi har tre barn og skal ikke ha flere. Aldri angret.

Anonymkode: c642c...cb7

Skrevet

Bedre enn før :) Slipper å tenke på uønsket graviditet. Har 3 barn. Vi var sikre på at vi ikke ønsket flere, aldri angret. Tålte ikke hormon prevensjon.

Anonymkode: a42c8...152

• Liker 5
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg har ikke merket noen forskjell på sexen. Jeg vet noen menn kan oppleve noe ubehag de første gangene, men det opplevde ikke mannen min. Spesielt for meg som har slitt med bivirkninger av de hormonelle prevensjonsmidlene er det en helt ny verden nå som jeg slipper å ta de. Vi visste vel i 6-7 år at vi ikke ønsket flere barn før mannen steriliserte seg, så det var en veloverveid beslutning. Vi er begge i mitten av 30 åra så det hadde blitt mange år igjen med uro og hormonpreparater for min del om vi ikke hadde gjort det. 

Skrevet

Sex er enda bedre siden jeg nå kan slappe helt av, siden jeg nå slipper å bekymre meg for å bli gravid, som jeg gjorde konstant, og ikke må bruke div prevensjon. Aldri hatt lyst på  barn, er 31 nå, og har aldri angret.

Anonymkode: a293c...a63

• Liker 1
Skrevet

Ok, takk for svar! 😊 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan visste dere at dere tok rett avgjørelse og angret dere noen gang at dere ikke kunne få barn mer? 

Fordi jeg er mann?  Jeg er i stand til å evaluere mine valg, gjøre risikovurderinger for fremtiden, og ta konsekvensen av dette. 

(Jeg ER så glad jeg ikke er kvinne, der dette er hormonstyrt!!! Når jeg ser hvor mye teit dritt jeg har vassa i bare for å få sex, er det en god ting at jeg ikke har den motivasjonen for å lage barn. Det hadde ikke endt godt. ) 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Druid skrev:

Fordi jeg er mann?  Jeg er i stand til å evaluere mine valg, gjøre risikovurderinger for fremtiden, og ta konsekvensen av dette. 

(Jeg ER så glad jeg ikke er kvinne, der dette er hormonstyrt!!! Når jeg ser hvor mye teit dritt jeg har vassa i bare for å få sex, er det en god ting at jeg ikke har den motivasjonen for å lage barn. Det hadde ikke endt godt. ) 

Ser den og mange kvinner tåler ikke hormon prevensjon og er man gift og har fått de ungene man vil ha å kan ta vare på så er det jo like greit at mannen sterilisere seg enn at dama blir dårlig på prevensjon. Vet om ei som blør regelmessig på prevensjon samt blir sint av det minste ting som gjør forholdet dårlig. 

Skrevet

Bedre. Mye bedre. Slipper å tenke på prevensjon. Slipper hormoner. 

Anonymkode: 8800e...7c2

• Liker 1
Skrevet

Hvor lang tid tok det fra å snakke med legen til at man fikk time til sterilisering? 

Skrevet

Jeg merker ikke noen forskjell på min opplevelse men det løste et problem for oss da p-pille merket dama brukte ble trukket fra markedet og hun ikke fant noen andre som virket like bra uten bivirkninger. Gummi og/eller hoppe av i svingen er ikke like stas som å pule uten dong og komme inni henne..

Har fått de ungene jeg skal ha så det er ikke noe å angre på.

Bivirkningene var beskjedne, litt vondt første dagene men det tok under en uke før jeg kunne ha sex igjen. Det hender fortsatt at jeg kjenner et lite 'stikk' der sædlederne ble klippet.

En kamerat som tok snittet omtrent samtidig var ikke like heldig. Det må ha gått infeksjon i såret under operasjonen for pungen hans hovnet opp til appelsinstørrelse og gjorde vondt som fy i flere uker.. :(

Skrevet

Men er jo så lang ventetid på å bli sterilisert, her er det opptil 2år hvis man ikke betaler en privat klinikk 5000kr. Skulle gjerne gjort det tidligere men har ikke råd til å gjøre det privat :(

Skrevet

Jeg merket ingen forskjell etter steriliseringen , man slapp å tenke på å gjøre noen gravid.

Anonymkode: 04d9c...004

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, blaffen said:

Bivirkningene var beskjedne, litt vondt første dagene men det tok under en uke før jeg kunne ha sex igjen. Det hender fortsatt at jeg kjenner et lite 'stikk' der sædlederne ble klippet.

Jeg steriliserte meg for ca. 20 år siden.

I likhet med blaffen ovenfor, kunne jeg kjenne et 'stikk' en gang i blant. Det var ikke smertefullt, men en liten påminnelse.
Jeg tror dette varte et par års tid.

Jeg var vel sånn 33-34 år på den tida. Og jeg må si at sex-driven/kåtheten har gått jevnt nedover siden den gang*. Jeg velger å tro at den ville fulgt samme utvikling også om jeg ikke hadde sterilisert meg.

* Egentlig bare en fordel ettersom kona og jeg nå begynner å ha omtrent samme sex-drive.

• Liker 2
Skrevet

Steriliserte meg i 2017

Sexlivet er bedre enn før, slipper å tenke på noe, mye friere. Hun sluttet på p piller og sier selv hun med det også føler seg bedre og friere samt at hun er mye kåtere og er nå den som oftest tar initiativ🤩 Har nå sex     4-5g PR uke mens før var det Max 2. Vært sammen i 23år. Har dere fått de barna dere ønsker så er det ikke noe å lure på engang, se å få det gjort. Inngrepet tok nøyaktig 25min fra jeg låste bilen til jeg var bak rattet igjen. Litt ubehag en ukes tid bare.

Anonymkode: a1064...707

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Steriliserte meg i 2017

Sexlivet er bedre enn før, slipper å tenke på noe, mye friere. Hun sluttet på p piller og sier selv hun med det også føler seg bedre og friere samt at hun er mye kåtere og er nå den som oftest tar initiativ🤩 Har nå sex     4-5g PR uke mens før var det Max 2. Vært sammen i 23år. Har dere fått de barna dere ønsker så er det ikke noe å lure på engang, se å få det gjort. Inngrepet tok nøyaktig 25min fra jeg låste bilen til jeg var bak rattet igjen. Litt ubehag en ukes tid bare.

Anonymkode: a1064...707

Er nå ventetid på sykehuset, ca 90 uker men har tenkt tanken da to unger er mer en nok. Man må se hva man har kapasitet til å ha samt økonomisk. Eneste jeg er litt redd for er at hvis forholdet blir slutt så må jeg jo gå etter ei dame som er ferdig med å få barn selv. Redd for at jeg ikke kan se frem i tiden egentlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...