Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ikke kan reise får man planlegge til man kan. Jeg er kvinne, 53 år og har i mange år ønsket å reise til Færøyene alene. Er ganske reisevant, men ønsker tips. 

Jeg elsker å se meg om og lurer på om det er mulig å komme seg rundt uten bil? Er busstilbudet bra? Hvor bør man bo med utgangspunkt i at jeg ønsker å vandre, men samtidig være sosial på kveldstid. Altså at det er restauranter/puber i nærheten. 

Takknemlig for alt av tips og innspill 😊

Anonymkode: 733da...64e

Skrevet

Har ikke selv tatt buss, da vi har hatt med egen bil eller leid. Men en får sett mye mer med bil. Været er skiftende, så da kjører en til andre siden av fjellet, og så på tilbaketuren er det opplett på første stoppet. En kan vandre over alt på Færøyene. Vi bor privat ca en time fra Torshavn. Tror jeg ville ha delt opp turen og bodd noen netter på forskjellige øyer. Vi har vært en del ganger på Færøyene, fortsatt er det fire øyer vi ikke har vært på. Neste gang håper vi på en tur til en øy, da fetteren til mannen er kjæresten til en som eirer en gård der. 

Har ikke vært ute å spist/drukket. Blir mer en nok mat når en besøker familien :) 

Gleder meg til vi kan reise over om sommeren igjen. Har vært over med svigermor på høsten, da hun er blitt ganske dement. 

Anonymkode: 5130b...50c

• Liker 1
Skrevet

Tror det er best å leie bil der men det går busser mellom Torshavn og Klaksvik med masse stopp underveis.  Spiste ute i Torshavn noen ganger, maten var nydelig.  

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Jeg var på Færøyene ifjor sommer. Det går noen busser men det er helt klart at det er enklest dersom du har bil. Da er det lett å kjøre rundt til mange av de fotte plassene som er verdt et besøk - hvis du liker fosser, landskap, klipper osv 🙂 Vi bodde på hotell i Torshavn og brukte dette som utgangspunkt for dagsturer og så retunerte vi til Torshavn om kvelden for å gå ut å spise og drikke.

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, gard skrev:

Hei. Jeg var på Færøyene ifjor sommer. Det går noen busser men det er helt klart at det er enklest dersom du har bil. Da er det lett å kjøre rundt til mange av de fotte plassene som er verdt et besøk - hvis du liker fosser, landskap, klipper osv 🙂 Vi bodde på hotell i Torshavn og brukte dette som utgangspunkt for dagsturer og så retunerte vi til Torshavn om kvelden for å gå ut å spise og drikke.

Har vært på Færøyene fantastisk landskap, men synes Torshavn var en forferdelig rotete by, virket på meg som om det ikke var noe samlet sentrum. Var litt butikker her og litt der osv. Var både til Orkenøyene og Shetlandsøyene på samme tur og synes at både Lerwick og Kirkwall hadde et mye mere samlet og ordentlig sentrum enn det Torshavn har. Til tross for at Torshavn vel har nesten dobbelt så mange innbyggere som de to andre.

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet
gard skrev (På 9.11.2020 den 20.02):

Drar opp denne 😊 Liker absolutt fosset, landskap og klipper. Har du noen konkrete tips til hvor dra om man leier bil et par dager?

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på et par organiserte turer på Færøyene, husker blant annet Saksun som et fint sted. En annen dag var jeg på fottur alene fra Torshavn over fjellet til Kirkjubøur, også en fin tur. 

Anonymkode: 2a981...7b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Drar opp denne 😊 Liker absolutt fosset, landskap og klipper. Har du noen konkrete tips til hvor dra om man leier bil et par dager?

ts

Sjekk ut rutene til turist-turene og kopier hihi. Vi bodde i Torshavn og var veldig fornøyd med det. Gikk fottur over et vakkert landskap til den gamle kongsgården i Kirkjubø som anbefales!, men ellers betalte vi for å bli med på guidede turer med bil. Ingen trafikk, så hadde gått greit å kjøre, men jeg liker ikke de trange tunnelene som er over alt… Mikladalur var veldig fint. Kjent statue av en selkvinne men en vakker foss fra høye klipper. Alle byene og stedene var veldig fine egentlig. Fantastisk at det ikke er turistifisert som på Island. Likte sentrum godt, og synes «rotete» er sjarmerende! En fisker vi møtte på kunne til og med fortelle oss dikt på norsk fra Snorre da vi sa vi var fra Trøndelag! 

Anonymkode: 4daf3...5ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg var på et par organiserte turer på Færøyene, husker blant annet Saksun som et fint sted. En annen dag var jeg på fottur alene fra Torshavn over fjellet til Kirkjubøur, også en fin tur. 

Anonymkode: 2a981...7b6

Takk 😊

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sjekk ut rutene til turist-turene og kopier hihi. Vi bodde i Torshavn og var veldig fornøyd med det. Gikk fottur over et vakkert landskap til den gamle kongsgården i Kirkjubø som anbefales!, men ellers betalte vi for å bli med på guidede turer med bil. Ingen trafikk, så hadde gått greit å kjøre, men jeg liker ikke de trange tunnelene som er over alt… Mikladalur var veldig fint. Kjent statue av en selkvinne men en vakker foss fra høye klipper. Alle byene og stedene var veldig fine egentlig. Fantastisk at det ikke er turistifisert som på Island. Likte sentrum godt, og synes «rotete» er sjarmerende! En fisker vi møtte på kunne til og med fortelle oss dikt på norsk fra Snorre da vi sa vi var fra Trøndelag! 

Anonymkode: 4daf3...5ec

Takk. Ser endelig ut til at det blir tur 👍🏻 Stått på bucket lista mi i årevis 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...