AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Hei! Jeg har en katt som for 3 dager siden klarte å brekke radius / håndleddet. Vi dro til dyrlegen natten da det skjedde og fikk bandasje med «ispinner» som skal stabilisere bruddet. Bruddet er ikke tvers av, men er på en måte en liten knekk på. Dyrlegen sa at dersom dette ikke fungerer og bruddet ikke er stabilt (som vi skal sjekke i morgen), må det bli operasjon på 20 000 noe jeg IKKE har råd til akkurat nå. Ellers er alternativet avlivning. Er det noen her som har opplevd noe av det samme? Jeg er veldig redd for at bruddet ikke skal leges på denne måten og syntes at avlivning er en helt unødvendig måte å gjøre det på da han er helt normal ellers. Han spiser, drikker, går på do og sover. Men dette får han selvfølgelig hjelp av fra meg. Vi har ett stort og romslig hundebur som dyrlegen anbefale vi skulle bruke , slik at han ikke hopper og faller da dette kan forverre skaden. Anonymkode: 41f74...8ff
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Har man dyr bør man forskere, men det hjelper jo ikke deg akkurat nå. Krysser fingrene for at alt går bra. Klarer du å holde han mest i ro kan jo dette gå veien når det ikke var et komplisert brudd. Anonymkode: 0d3cd...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 Min katt fikk gips i sin tid. Var skikkelig brudd. Kostet da 3200kr for røntgen og gips, og 1000kr for ny røntgen 3 uker senere. Alt gikk fint. Anonymkode: efaa2...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har man dyr bør man forskere, men det hjelper jo ikke deg akkurat nå. Krysser fingrene for at alt går bra. Klarer du å holde han mest i ro kan jo dette gå veien når det ikke var et komplisert brudd. Anonymkode: 0d3cd...1dd Hun sa at det var litt komplisert brudd ettersom bruddet ikke var en « rett strek», men ligna litt på en oppned «v». Var ingen løse biter eller noe så jeg håper at det på ett mirakuløst vis kan lege seg bra igjen. Anonymkode: 41f74...8ff
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 https://dyrekonto.no/for-dyreeiere/ Sjekk ut om dette kan være noe for deg Anonymkode: 300f1...f13 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Du trenger ikke noe operasjon til 20 000. Katten har 3 andre bein og klarer seg nok om det ikke gror perfekt. Se om du får i den noe rått kjøtt mens det gror, det vil hjelpe på helingen. Anonymkode: f2d92...b30 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Akkurat nå, Diamant20 skrev: Er det et alternativ å amputere? Nei det føler jeg egentlig ikke er noe alternativ. Anonymkode: fc85e...6ac
Diamant20 Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det føler jeg egentlig ikke er noe alternativ. Anonymkode: fc85e...6ac Er i alle fall mange katter som klarer seg fint på tre bein
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 Syns ideen om Dyrekonto som foreslått over her var en god ide! Ellers så kan du forsøke å starte en spleis, hvor du selvsagt legger ut kvitteringer etterpå og gir resten til ett veldedig formål som støtter dyr. Anonymkode: 83480...113 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 8 minutter siden, Diamant20 skrev: Er det et alternativ å amputere? Er DET billigere da? Høres ut som noe som kan bli dyrt og ikke minst en unødvendig belastning for katten. Anonymkode: 23c37...a37 2
Tvist Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 Ville tatt opp lån. 20.000 er en del, men ikke mye målt mot et liv. Og skaff deg forsikring til senere. Håper selvsagt operasjon ikke er nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har en katt som for 3 dager siden klarte å brekke radius / håndleddet. Vi dro til dyrlegen natten da det skjedde og fikk bandasje med «ispinner» som skal stabilisere bruddet. Bruddet er ikke tvers av, men er på en måte en liten knekk på. Dyrlegen sa at dersom dette ikke fungerer og bruddet ikke er stabilt (som vi skal sjekke i morgen), må det bli operasjon på 20 000 noe jeg IKKE har råd til akkurat nå. Ellers er alternativet avlivning. Er det noen her som har opplevd noe av det samme? Jeg er veldig redd for at bruddet ikke skal leges på denne måten og syntes at avlivning er en helt unødvendig måte å gjøre det på da han er helt normal ellers. Han spiser, drikker, går på do og sover. Men dette får han selvfølgelig hjelp av fra meg. Vi har ett stort og romslig hundebur som dyrlegen anbefale vi skulle bruke , slik at han ikke hopper og faller da dette kan forverre skaden. Anonymkode: 41f74...8ff Og derfor burde man forsikre dyrene sine.. Anonymkode: 228d4...32e 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 48 minutter siden, Diamant20 skrev: Er det et alternativ å amputere? Du tror det er billigere å amputere?🙄 Anonymkode: 228d4...32e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke noe operasjon til 20 000. Katten har 3 andre bein og klarer seg nok om det ikke gror perfekt. Se om du får i den noe rått kjøtt mens det gror, det vil hjelpe på helingen. Anonymkode: f2d92...b30 Herregud.. brudd som gror feil kan skape store smerter for katten. Hva i alle dager tenker du med som gir sånne idiotiske råd.. Anonymkode: 228d4...32e 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke noe operasjon til 20 000. Katten har 3 andre bein og klarer seg nok om det ikke gror perfekt. Se om du får i den noe rått kjøtt mens det gror, det vil hjelpe på helingen. Anonymkode: f2d92...b30 Skal ikke si hva jeg tenker om det rådet der, men jeg anbefaler deg å logge av internett. Anonymkode: 300f1...f13 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke si hva jeg tenker om det rådet der, men jeg anbefaler deg å logge av internett. Anonymkode: 300f1...f13 Vel, jeg har en venninne som brakk begge de store beina i håndleddet uten at sykehuset merket det (hun var inne for et større brudd). Det grodde helt fint uten gips eller annen støtte, er litt skjevt men hun har ingen smerter, heller ikke når hun bruker armen. Brudd heler bedre enn vi tror uten gips. Og det bruddet til katten er ikke et komplisert brudd. Anonymkode: f2d92...b30
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har en venninne som brakk begge de store beina i håndleddet uten at sykehuset merket det (hun var inne for et større brudd). Det grodde helt fint uten gips eller annen støtte, er litt skjevt men hun har ingen smerter, heller ikke når hun bruker armen. Brudd heler bedre enn vi tror uten gips. Og det bruddet til katten er ikke et komplisert brudd. Anonymkode: f2d92...b30 Jøss. Hva slags kompetanse har du egentlig som kan sitte der å sammenligne et brudd hos et menneske og brudd hos et dyr som ikke kan fortelle hvordan ting er og føles? 🤔 Nå må du slutte... hadebra, du kommer med et helt horribelt råd. Anonymkode: 300f1...f13 4
Diamant20 Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er DET billigere da? Høres ut som noe som kan bli dyrt og ikke minst en unødvendig belastning for katten. Anonymkode: 23c37...a37 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tror det er billigere å amputere?🙄 Anonymkode: 228d4...32e Jeg vet ikke, men så vet man heller ikke hvor dyr operasjonen vil bli på sikt (kontroller, kanskje ikke alt går som det skal osv). TS måtte selvfølgelig snakket med veterinær først sa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå