Gå til innhold

Ville du kuttet ut foreldre som slo deg som barn?

Ville du kuttet ut foreldre som slo deg som barn?  

83 stemmer

1. 1. Ville du kuttet ut foreldre som slo deg som barn?

• Nei
      19
    • Ja
      64

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til verbal mishandling, ikke respektere dine ønsker, latterliggjøring, nedrakking osv. Hadde du kuttet dem ut som voksen?

Anonymkode: 38497...2cd

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, og det gjorde jeg for flere år siden.

Skrevet

Ja.

• Liker 2
Skrevet

Tenkt tanken mange ganger, men kan fremdeles dra fordeler (økonomisk) av litt sporadisk kontakt nå og da, så har ikke gjort det.

Anonymkode: d0d22...ff2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kuttet ut en forelder som "kun" mishandlet meg psykisk, så jeg ville definitivt ikke hatt noe problem med å kutte ut voldelige foreldre. Ingen fortjener kjærlighet kun fordi de har skvist ut et avkom eller bidratt med litt sæd.

Anonymkode: 370c6...8e9

• Liker 1
Skrevet

Ja. Ikke noe særlig å ha slike foreldre. Jeg har kuttet ut mine. 

Anonymkode: 57405...314

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte å ikke gjøre det. 

Anonymkode: dcf40...745

Gjest Warrior
Skrevet

Nei. Kun hvis de hadde skadet meg skikkelig. Da kunne jeg aldri tilgitt det og kunne aldri hatt kontakt med de. 

Skrevet

Ja såklart.

Anonymkode: f4c9a...f12

Skrevet
2 minutter siden, Warrior skrev:

Nei. Kun hvis de hadde skadet meg skikkelig. Da kunne jeg aldri tilgitt det og kunne aldri hatt kontakt med de. 

Hva om de ikke engang angret eller beklaget noe? Hvorfor vil du tråkke oppi noen som ikke bryr seg om at du hadde det vondt og vanskelig og ikke innrømmer feil? Det er tross alt ulovlig å slå barn.

Anonymkode: 38497...2cd

• Liker 2
Skrevet

Det har jeg gjort, men det er mest pga psykisk mishandling langt inn i voksen alder.

Skrevet

Jepp. Alle som har slått eller forsøkt slått meg får ingen kontakt her. Det er ikke jeg som taper på dårlig dømmekraft og lite konsekvenstenking.

Skrevet

Mine foreldre gav meg ris, jeg har ikke kuttet dem ut for det, men det irriterer meg at de den dag i dag ikke innser at det var galt. De forsvarer seg med at sånn var de også oppdratt, men sannheten er at ris var ulovlig på 90 tallet også. 

Anonymkode: 1ac82...c12

• Liker 4
Skrevet

I å med jeg ikke har gjort det selv, så nei. 

Anonymkode: 3f4a7...402

Skrevet

Med klokskapen jeg har i dag hadde jeg gjort det mye tidligere enn jeg gjorde. Jeg ville altså gjort det. Man velger ikke hvem man deler DNA med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke gjort det. 

Anonymkode: bd93c...4dd

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt tanken mange ganger, men kan fremdeles dra fordeler (økonomisk) av litt sporadisk kontakt nå og da, så har ikke gjort det.

Anonymkode: d0d22...ff2

Da er vi to! 
Jeg har søkt om erstatning med min far så håper på arv så jeg slipper å ha kontakt med han grunnet pengene. Han var forferdelig mot meg psykisk, og har mishandlet mor og bror fysisk! 

Anonymkode: b2313...a05

Skrevet

Hvordan kom dere fram til å kutte de ut? Hvordan kuttet dere kontakt, og hvordan har det gått? 

Har bestemt meg for å kutte ut faren min. Har litt vanskelig forhold til mor, men hun er i det minste et varmt menneske selv grunnet rus og andre psykiske problemer. Far var en psykopat, eller er en psykopat! 

Anonymkode: b2313...a05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...