Gå til innhold

hvordan variere ferdigmuffins?

Anbefalte innlegg

Gjest lille bille
Skrevet

Jeg har kjøpt en pakke med ferdigmuffins fra freia. Har aldri laget muffins før, men har spist det hos andre, og det er så mang gode.

HVordan kan jeg variere disse ferdigmuffinsene? De er helt orginale. Men om jeg vil ha med sjokolade eller blåbær eller nøtter......eller noe annet hva gjør jeg.

Uff, jeg vet jeg er elendig på kjøkkenet, men jeg trenger råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å fylle formene opp til halvveis, så ta syltetøy. Deretter fylle på resten. Kjempegodt!

Skrevet

Du kan ha i akkurat det du ønsker, bare bland med røren. F.eks.

* blåbær, bringebær, kirsebær

* hakket sjokolade (gjerne litt pulverkaffe i også)

* hakkede nøtter

* most banan (med eller uten hakkede nøtter)

* revet sitron-/appelsinskall

* epleterninger + litt kanel

* revet gulrot + litt kanel

* hakket snickers-sjokolade

* hakket aprikos + hakkede pecannøtter

Jeg har forøvrig en idiotsikker muffinsoppskrift. Den er kjempeenkel å lage, du kan variere smaken i det uendelig, de blir store og saftige som amerikanske muffins, og de smaker mye bedre enn kjøpt muffins. Prøv deg på denne, du vil garantert lykkes!

Amerikanske muffins

2,5 dl melk

1 egg

¾ dl matolje

4,8 dl hvetemel

3 store ts bakepulver

en klype salt

1,5 dl sukker

Det tørre og det våte blandes hver for seg. Deretter røres det tørre lett ut i væsken. Røren skal ikke være jevn, da blir muffinsene seige. Ha i ønsket smakstilsetning. Fyll i store muffinsformer som ligger i muffinsbrett. Stek ved 200-220 grader i 15-20 minutter.

Bruk smakstilsetninger som nevnt over her, men her kan du tillate deg enda noen små forandringer. Muffins med eple og gulrot kan du lage med brunt sukker istedet for hvitt for en annen smak. Til sjokolademuffins kan du bytte et par ss hvetemel med kakao for sterkere sjokoladesmak, i tillegg til hakket sjokolade. For appelsin-/sitronmuffins kan du bytte litt av melken ut med tilsvarende mengde presset appelsin/sitron.

Skrevet (endret)

For en fantastisk oppskrift Arkana! Disse skal jeg prøve. Lagde muffins i dag, men min oppskrift er ikke helt balansert tror jeg...Fifty-fifty sjanse for vellykket resultat (i dag gikk det heldigvis bra).

Men hvor mange får du ut av denne oppskriften?

Endret av iselin22
Gjest lille bille
Skrevet

tusen takk for svar.

Men betyr dette at jeg kan f.eks tømme formene halvfulle med røre, så kan jeg putte oppi noen blåbær i den ene, litt nøtter i den andre....helle mer røre på, og vips ha forskjellige muffins i en bakst????

Skrevet
Men betyr dette at jeg kan f.eks tømme formene halvfulle med røre, så kan jeg putte oppi noen blåbær i den ene, litt nøtter i den andre....helle mer røre på, og vips ha forskjellige muffins i en bakst????

Ja, det kan du. :)

Skrevet
Men hvor mange får du ut av denne oppskriften?

Jeg bruker store muffinsformer og får ca 6 muffins av denne oppskriften, bruker du vanlige muffinsformer får du ca 12.

Skrevet

må si muffinsene var kjempegode, forsvant som varme winerbrød i tørt gress. ;)

laget oppskriften, og fikk 10 (kunne klart meg med 9 stk) muffins i større papirformer.

6 med ferske blåbær og 4 med sjokoladebiter.

nyydelig :)

Skrevet

Jeg kjøpte en pakke med store amerikanske muffinsformer på Ica her forleden, og der står det en oppskrift på siden. Disse ble utrolig gode, saftige og store muffins. Jeg tilsatte hakket mørk kokesjokolade, og de ble rett og slett en knallsuksess!! :) Det ble 12 stk og vi var 3 stk som smakte på dem. Tror de var borte innen en time, hehe. :)

:nam:

Muffins er namnam!!

Skrevet

Jeg pleier å hakke opp en plate sjokolade - eller ha i NonStop/NeverStop evt. hakkede valnøtter - det pleier å bli meget godt mottatt.

Skrevet

muffens er godt ja

kanskje jeg skal bake noen i dag eller morgen?

får kanskje besøk i morgen så... er jo kosleig å ha noe å servere da

Skrevet

Kakemix til sjokolademuffins + ca 1 dl kokosmasse , røres sammen.

Kokos inni sjokoladekaker gir saftig, nydelig smak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...