AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Det har dukket opp en jobb som jeg virkelig ønsker meg, men jeg er gravid og kan derfor ikke tiltre før om tidligst 6 måneder, men kanskje så mye som 9 måneder (avhengig av hvordan ting går opp mtp. permisjon for partneren min og hvor krevende ungen blir). Stillingsannonsen har ikke oppgitt noen tiltredelsesdato og det er snakk om en jobb i staten (har inntrykk av at da tar ofte ansettelsesprosessen ganske lang tid?). Ville du søkt på den? Når er det egentlig innafor å begynne å søke i forhold til når man er ledig for å begynne i jobben? Anonymkode: be683...70d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Søk! Du har ikke noe å tape. Som du sier kan søknadsprosessen ta flere måneder i staten. Dessuten vet arbeidsgiver at de fleste har tre måneders oppsigelsestid, og da er du fort oppe i seks måneder. Minst. Anonymkode: 0d44a...0e8 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk! Du har ikke noe å tape. Som du sier kan søknadsprosessen ta flere måneder i staten. Dessuten vet arbeidsgiver at de fleste har tre måneders oppsigelsestid, og da er du fort oppe i seks måneder. Minst. Anonymkode: 0d44a...0e8 Det er sant, har ingenting å tape. Bør jeg ta opp dette med tiltredelsestidspunkt i søknadsteksten? Anonymkode: be683...70d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 Bare å søke det vel. Jeg søkte på en jobb i mai måned. Innkalt til intervju i juni. Oppsigelsestid på 3 mnd så kunne tiltre 1 oktober m. Altså 5 mnd etter de utlyste stillingen. Anonymkode: eb36d...399
Gjest Føsleguri Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg syns du skal søk, du har ingenting å tape på å søke. Jeg jobber i staten og i sommer ble det ansatt to stk som var gravide. Hun ene var vel på jobb en uke før hun gikk ut i permisjon.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Søk. Blir du innstilt som nummer 1 kan det fint være at nummer 2 eller nummer 3 vil ta vikariat til du kommer tilbake. Sånn fikk jeg min første jobb. Svangerskapsvikariat for hun som fikk jobben 😊 Anonymkode: c4974...cdf 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sant, har ingenting å tape. Bør jeg ta opp dette med tiltredelsestidspunkt i søknadsteksten? Anonymkode: be683...70d Nei. Anonymkode: 0d44a...0e8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er sant, har ingenting å tape. Bør jeg ta opp dette med tiltredelsestidspunkt i søknadsteksten? Anonymkode: be683...70d Nei, det tar du på intervju eller til og med etter du har fått jobben. Ikke ta det i søknaden. Anonymkode: 0d8b3...497
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det tar du på intervju eller til og med etter du har fått jobben. Ikke ta det i søknaden. Anonymkode: 0d8b3...497 Man snakker jo gjerne om når man kan starte på intervju, ikke etter man har fått jobben... Og de ser vel at hun er gravid på intervjuet. Jeg ville kanskje sagt ifra på forhånd dersom jeg fikk intervju heller enn å stille på intervju høygravid men det er meg da, tenker det er bedre å være ærlig og ryddig enn at de blir overrasket av dette på intervjuet. Pluss at om det er viktigere for dem med rask ansettelse så trenger ingen av dere å bruke tid på intervjuprosessen om de uannsett ikke er interessert i en som ikke kan begynne raskt... men det pleier jo å stå i søknadsteksten om det er tilfelle, så om det ikke står så er det jo ganske vanlig at det kan være litt lang tid fra man får jobb til man starter. Anonymkode: 621b1...340
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 Men generelt - bare å søke! Hos oss er det noen jobber ute som jeg vet de heller ville ansatt en god kandidat som kan starte om 6-9 måneder enn en dårlig en som kan starte nå/ingen kandidat (få søker pga for mange jobber innen fagfeltet her i området) Anonymkode: 621b1...340
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det tar du på intervju eller til og med etter du har fått jobben. Ikke ta det i søknaden. Anonymkode: 0d8b3...497 Jeg er ikke ts men i en lignende situasjon. Dvs jeg er ikke gravid men har 3 mnd oppsigelsestid. Hvordan skriver man i søknad om man ikke vil nevne det da? Man skriver vel at man ER i jobb nå i en søknad. Ikke noe negativt ment men bare lurer på utforming på dette i søknaden . Anonymkode: 83639...248
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ts men i en lignende situasjon. Dvs jeg er ikke gravid men har 3 mnd oppsigelsestid. Hvordan skriver man i søknad om man ikke vil nevne det da? Man skriver vel at man ER i jobb nå i en søknad. Ikke noe negativt ment men bare lurer på utforming på dette i søknaden . Anonymkode: 83639...248 Nei, at du er er i jobb står på CVen under arbeidserfaring. Du trenger ikke nevne noe om oppsigelsestid i søknaden din. Anonymkode: 1e8ad...c28 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke ts men i en lignende situasjon. Dvs jeg er ikke gravid men har 3 mnd oppsigelsestid. Hvordan skriver man i søknad om man ikke vil nevne det da? Man skriver vel at man ER i jobb nå i en søknad. Ikke noe negativt ment men bare lurer på utforming på dette i søknaden . Anonymkode: 83639...248 Søker du også statlig? Da går det ofte via jobbnorge hvor man legger inn hvor lang oppsigelsestid man har under CV også. Men enig med c28, du trenger ikke nevne det i teksten. Jeg er ingen ekspert men har rekruttert noe (i staten) og det er ikke normalt å ha med i teksten. Anonymkode: 0d8b3...497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå