Gå til innhold

Skal ta koronatesten - stresser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time til å ta testen litt senere i dag, men merker at jeg er relativt stressa. Er redd for at den skal gjøre vondt (ja, jeg er pinglete :fnise:).

Noen som har tatt testen og kan si litt om hvordan det var? Har hørt noen skrekkhistorier, andre som sier at den ikke var vond i det hele tatt, og ja - en del fra begge sider egentlig.

Lurer også på hvor lang tid det tok før svaret kom (merk: jeg bor i Oslo, hvis det er relevant).

tenor.gif?itemid=4883582

(Er forresten ikke interessert i svar fra folk som mener at korona er en hoax, thank you.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt den, og syntes det var helt ok. Litt svie i nesen, men det kom når det kanskje var et sekund igjen, og gikk over med en gang. Fikk litt brekningsfornemmelser av pinnen i halsen, så selv om jeg ikke fikk bruk for det, var det godt å ha et papirlommetørkle i hånda. Fort gjort, ubehaget forsvinner fort, og mye mindre ubehagelig enn jeg hadde sett for meg. 

• Liker 1
Skrevet

Det er virkelig helt uproblematisk. Litt irritasjon i nesa. Syvåringen min tok den uten å klage. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Ananas. skrev:

Jeg har tatt den, og syntes det var helt ok. Litt svie i nesen, men det kom når det kanskje var et sekund igjen, og gikk over med en gang. Fikk litt brekningsfornemmelser av pinnen i halsen, så selv om jeg ikke fikk bruk for det, var det godt å ha et papirlommetørkle i hånda. Fort gjort, ubehaget forsvinner fort, og mye mindre ubehagelig enn jeg hadde sett for meg. 

Pjuh, ble beroliget av det her. Hadde sett for meg at man hadde ubehag i flere timer etterpå i nesa, for eksempel.

Skrevet

Nei ikke mer ubehagelig enn ett nys.

Skrevet (endret)

Jeg er sensitiv for slikt, men synes det var overraskende lite ille. Brakk meg litt i halsen, men det tok maks ett sekund og var mindre ille enn sånn trepinne man får på tunga hos legen. Den i nesa svir litt og er ubehagelig,men også den overraskende OL, og fort gjort. Kjennes som du må nyse litt etterpå,men det forsvant ganske raskt for min del.

fikk svar dagen etter.

Endret av rosemarin
Skrevet

Jeg syntes det var helt uproblematisk. Brakk meg ikke når halsen ble testet, når jeg fikk pinnen i nesa fikk jeg som en slags refleks bittelitt tårer i det ene øyet. Men det var ikke vondt eller spesielt ubehagelig. Det tok også kortere tid enn jeg trodde. 

Skrevet
8 minutter siden, rosemarin skrev:

Jeg er sensitiv for slikt, men synes det var overraskende lite ille. Brakk meg litt i halsen, men det tok maks ett sekund og var mindre ille enn sånn trepinne man får på tunga hos legen. Den i nesa svir litt og er ubehagelig,men også den overraskende OL, og fort gjort. Kjennes som du må nyse litt etterpå,men det forsvant ganske raskt for min del.

fikk svar dagen etter.

Ja, har fått tatt den nå, og synes den var overraskende lite ille, som du sier. Synes også den trepinnen hos legen er verre, faktisk. Håper jeg får svar om ikke så altfor mange dagene, vil gjerne tilbake på jobb igjen. 😬

Skrevet
Akkurat nå, isw skrev:

Jeg syntes det var helt uproblematisk. Brakk meg ikke når halsen ble testet, når jeg fikk pinnen i nesa fikk jeg som en slags refleks bittelitt tårer i det ene øyet. Men det var ikke vondt eller spesielt ubehagelig. Det tok også kortere tid enn jeg trodde. 

Fikk også tårer i øyet ja, hun som tok testen på meg sa det var helt normalt. Ble også overrasket over hvor kort tid den tok!

• Opprett ny...