Gå til innhold

Julegaver... hvordan skal dere gjøre det i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært voksen i noen år nå (midten av 20-årene). Og jeg er så lei av julegavestress og press. Jeg har aldri god råd i november/desember, (de fleste nærmeste har bursdag fra august-januar) i år har i tillegg konfirmasjonene vært på høsten.. Jeg er også student uten deltidsjobb...

En ting er til ungene, men etter jeg selv fikk barn har jeg ingen interesse av å få gaver. Jeg har alt jeg trenger. Og jeg har inntrykk av at min nærmeste krets også har alt de trenger og mer til. Jeg og samboer har vært enige om å ikke kjøpe julegaver til hverandre i alle de årene vi har vært sammen, pga økonomien. Er det ikke på tide at vi voksne slutter å kjøpe gaver til hverandre? Er det noen som synes det er noe annet enn stress med alle disse julegavene? 

Jeg har tenkt å be familien gjerne gi bort brukte gaver til vesla i år. Lurer på om jeg skal be de ikke kjøpe gave til meg også, eller værtfall be de bruke en max-sum på 200kr. Men familien min er skikkelig julegave-mennesker.. Mamma og pappa kan finne på å kjøpe gaver til mellom 1000 og 1500 til oss "ungene" (som alle er godt voksne med barn)... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gjør jeg det som jeg alltid har gjort. Det vil si jeg handler julegaver til både liten og stor. Det er ikke rett synes jeg at kun barn skal få gaver, da blir det feil i forhold til søsken uten barn.

Så her praktiserer vi julegaver til alle.

Anonymkode: 39710...2c3

• Liker 9
Skrevet

Kjøper ikke julegaver til voksne lenger. Bare til barn og til mannen. Til de andre lager jeg krukker med brente mandler eller karameller

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper til store og små , jeg synes det er veldig koselig med gaver. Både gi og få😉

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Gjør som vanlig, kjøper til alle som jeg feirer jul sammen med. Uansett om de er 0 eller 100.

Skrevet