GÃ¥ til innhold

Vokser nesen hele livet???😥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vokser nesen hele livet?? Og hva med ørene? Jeg har stor nese og ører og jeg er bare 20 😩 

Tenker på sånne bilder av eldre menn, de har ofte en veldig stor og rund nesetipp. Prøver se for meg de hadde så stor nese da de var yngere, men det tviler jeg på

Anonymkode: 66fa9...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
9 minutter siden, lemoncake skrev:

Ja, det stemmer og det gjelder oss alle!

Myte ifølge veldig mange kilder. Forklaringen er at den virker større fordi lepper og kinn mister volum + at nesen sagger mer og mer med alderen.  Derfor er den normalt store nesa plutselig nærme lepper som har blidt mindre. Da ser nesen større ut.

Endret av Chomsky89
Skrevet

Spørs hvor mye du lyver 😉

Anonymkode: 35f32...813

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Chomsky89 skrev:

Myte ifølge veldig mange kilder. Forklaringen er at den virker større fordi lepper og kinn mister volum + at nesen sagger mer og mer med alderen.  Derfor er den normalt store nesa plutselig nærme lepper som har blidt mindre. Da ser nesen større ut.

Noen mener det er en myte, men det finnes vel egentlig ingen dokumentasjon på om det er en myte eller ei. Leste du artikkelen jeg linket til? Det var en som startet et forskningsprosjekt og hans undersøkelser viser at ørene vokser. Mellom 16-18 års alder til 70 år så vokste ørene ca 1 cm. 

Skrevet
15 minutter siden, lemoncake skrev:

Noen mener det er en myte, men det finnes vel egentlig ingen dokumentasjon på om det er en myte eller ei. Leste du artikkelen jeg linket til? Det var en som startet et forskningsprosjekt og hans undersøkelser viser at ørene vokser. Mellom 16-18 års alder til 70 år så vokste ørene ca 1 cm

Jeg sier jo ikke at noe angående nesen stemmer, men at mange hevder det er en myte at den blir større. Du "bekreftet" jo at nesa blir større.  Så det var bare et svar til deg. 

Skrevet
3 minutter siden, Chomsky89 skrev:

Jeg sier jo ikke at noe angående nesen stemmer, men at mange hevder det er en myte at den blir større. Du "bekreftet" jo at nesa blir større.  Så det var bare et svar til deg. 

Jeg var kanskje litt bestemt i mitt svar først. Jeg er en av dem som har fått lært i min oppvekst at nesen og ørene fortsetter å vokse. Det har alltid blitt sagt det. Har aldri fått høre noe annet. At noen påstår det er en myte forstod jeg ifbm denne tråden. 

Skrevet
6 timer siden, Chomsky89 skrev:

Sagger nesen mer med alderen? 🥵 betyr det at nesetippen faller??

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sagger nesen mer med alderen? 🥵 betyr det at nesetippen faller??

ts

Min gjør det. Lengre nesetupp og den under, mellom neseborene. Var forventet ettersom jeg har sett bilder ah min mor som ung og ser henne ukentlig nå.

Anonymkode: ba307...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...