AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Er det greit, eller mulig og bli litt forelska / betatt i en annen, men allikevel virkelig elske den du er gift med / samboer med? Anonymkode: f5476...bb8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg trur ikke man går så langt som å bli forelsket i en annen person om man elsker og respekterer samboer. Man ser flotte mennesker ja, men man begynner ikke å føle ting for andre uten grunn. Anonymkode: bab76...cc1 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 Nei. Da er det problemer i forholdet. Anonymkode: 19b0c...368
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 Det er mulig å elske flere enn én person. Man kan elske sin partner, være forelsket i en annen, og elske en tredje (f.eks en eks). Akkurat som man kan elske flere enn ett barn. Mange får jo to-fire barn, og elsker dem alle. Det å ha følelser for én, utelukker ikke at man kan ha følelser for en annen person. Dette gjelder både kjærlighet til ens barn, og til voksne personer. Anonymkode: 50e02...9e6 20
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 Ja, det går an. Jeg ble betatt av en annen mens jeg var gift. Gikk ikke over før ei stund etter at meg og eksen var skilt. Anonymkode: eab8e...e83 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Selvsagt! Men det går over til slutt, bare nyt det så lenge det varer. Anonymkode: a2851...e21 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 I en perfekt verden; Nei. Men en perfekt verden finnes vel kanskje ikke. Anonymkode: 35c45...1eb
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Ja, klart man kan bli forelsket mens man er i et forhold? Det er hva man gjør med denne forelskelsen som er viktig. Det er jo herlig å være forelsket, men kan ikke sammenlignes med en varig og dyp kjærlighet til din partner. Anonymkode: 4acbe...128 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 Hva hvis man ikke lenger har en varig og dyp kjærlighet til ens partner? Men har funnet noe som føles veldig spesielt med noen andre? Falmer alle forelskelser eller finnes det par der ute som forelsker seg i sin partner igjen og igjen over årenes løp 💘 Anonymkode: f1856...c27 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis man ikke lenger har en varig og dyp kjærlighet til ens partner? Men har funnet noe som føles veldig spesielt med noen andre? Falmer alle forelskelser eller finnes det par der ute som forelsker seg i sin partner igjen og igjen over årenes løp 💘 Anonymkode: f1856...c27 Etter 25 år så hender det at jeg tenker at jeg er happy for at han er min. Men noen ganger kunne jeg tenke meg å være singel og bare ta for meg. Så det varierer. Anonymkode: 4acbe...128 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt! Men det går over til slutt, bare nyt det så lenge det varer. Anonymkode: a2851...e21 Nyte det? Hvordan skal man nyte det når man er i et forhold fra før av, være utro med den man er forelsket i? Hah... Anonymkode: c5cb4...922
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 Ja, jeg har opplevd det i en periode da ekteskapet skrantet litt. Vi var opptatt på hver vår kant, og jeg fikk følelser for en annen. Men jeg gjorde ingenting ut av det, jeg visste at jeg ønsket mannen min, og ville ikke risikere å ødelegge vårt ekteskap. Unngikk dermed den andre, og satset på å jobbe for å bedre forholdet til mannen min. Det fungerte. Anonymkode: a0e81...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 Det finnes mange nyanser. Jeg tror man kan bli betatt, og fortsatt elske partner, men ikke forelsket - om man ikke er polyamorøs. Det er mennesker som er det, og kan fint elske flere mennesker på samme tid. Jeg elsker kun en partner av gangen, men det er meg. Så om jeg blir forelsket i noen andre når jeg har partner, elsker jeg ikke partner lenger. Ikke på samme måte iallfall, men kan være glad i og bry meg om partner. Kan heller ikke sammenligne det å elske partner med det å elske sine barn. Den kjærlighetene man har for sine barn er helt spesiell, ubetinget kjærlighet. Om man har ubetinget kjærlighet for sin partner, så er man iallfall ikke utro. Skulle man liksom ofret sitt eget liv for partner, (ubetinget kjærlighet) men på samme tid fantasere om en annen. Nope. Det er ikke sånn det fungerer. Anonymkode: 0fea4...52e 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har opplevd det i en periode da ekteskapet skrantet litt. Vi var opptatt på hver vår kant, og jeg fikk følelser for en annen. Men jeg gjorde ingenting ut av det, jeg visste at jeg ønsket mannen min, og ville ikke risikere å ødelegge vårt ekteskap. Unngikk dermed den andre, og satset på å jobbe for å bedre forholdet til mannen min. Det fungerte. Anonymkode: a0e81...7e1 Da tror jeg heller du var betatt, og ble observant på din partner istedenfor - fordi du ville bevare kjærligheten med ham. Om du hadde vært forelsket hadde du nok tatt steget videre. Anonymkode: 0fea4...52e
Gjest Alterego666 Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 På 25.10.2020 den 12.45, AnonymBruker skrev: Er det greit, eller mulig og bli litt forelska / betatt i en annen, men allikevel virkelig elske den du er gift med / samboer med? Anonymkode: f5476...bb8 Selvsagt. Det er helt naturlig.
godfisk Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg kan godt fra tid til annen legge merke til attraktive menn, eller til og med merke at det finnes en kjemi mellom meg og noen andre enn han jeg deler livet mitt med. Men siden vi er i et monogamt forhold er det ikke lurt å bruke tid på å kjenne på sånne følelser, så det gjør jeg ikke. Jeg regner med at partneren min kan ha det på samme måte, det er vel naturlig. Jeg vet at selv om jeg ikke er veldig forelsket i mannen min hele tida, så kommer den følelsen tilbake med jevne mellomrom, og det, sammen med livet vi har bygget sammen, er mer verdt enn spenningen med å treffe en ny. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 Ja. Det er ganske vanlig. Det du må gjøre da er å vanne gresset ekstra hjemme, så går det nesten alltid over av seg selv. Anonymkode: f2b6d...b0c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 Hadde en heftig forelskelse i nesten 2 år, selv om ting var bra på hjemmebane. Aner ikke hvorfor han traff meg så hardt, men gjorde ingenting ut av det så klart.. Anonymkode: 4acbe...128 2
Illuminatum Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 På 25.10.2020 den 12.45, AnonymBruker skrev: Er det greit, eller mulig og bli litt forelska / betatt i en annen, men allikevel virkelig elske den du er gift med / samboer med? Anonymkode: f5476...bb8 Ja, i alle fall når du snakker om betatt. Forelsket er et begrep som mange legger forskjellig i. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå