AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Vi har en datter og venter en sønn. Blir fem år imellom. Lurer på om de blir gode venner både som barn og voksne - håper det for alt i verden 🤞 Har du godt vennskap med broren din som voksen? Og har barna dine godt vennskap til tross for forskjellige kjønn? Og hvor stor er aldersforskjellen? Anonymkode: 4ed6e...213
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har ikke noe nær relasjon til den 7 år yngre broren min (vi er ikke uvenner, men har ikke så mye til felles), men mannen min har en nær relasjon til sin 2 år eldre søster (de fikk egne barn omtrent samtidig, og vi er mye sammen med dem). Jeg tror det handler vel så mye om personlighet og interesser som kjønn og aldersforskjell. Anonymkode: a25e6...066
Ulrikke Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 Tror det går vel så mye på personlighet som på alder dette her. Mine stebarn er voksne nå, de to eldste er samme kjønn, den yngste motsatt kjønn. Yngste og eldste har mye kontakt og er samme "type", mellomste er en annen type og har ikke like god kontakt med verken søster eller bror. Min mann har et søsken med fire års aldersforskjell, de har null til felles og veldig sjelden kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 Går nok mye på personlighet. Det er hele 8 år mellom meg og lillebroren min. I oppveksten var vi nok som søsken flest med så stort aldersrom, det var litt plagsomt med en innpåsliten lillebror da jeg var tenåring feks, men vi hadde hele tiden et godt forhold. Som voksne er vi faktisk veldig gode venner, vi har blant annet reist på flere turer sammen, kan fint ta en kinotur, bytur eller ut å spise feks. Er veldig glad i lillebror Har selv en av hver, gutt og jente med 3,5 år mellom, men her er yngste bare 2 år så for tidlig å si. De leker litt sammen, men det blir fort klinsj også. Det har mer med alder enn kjønn å gjøre. Anonymkode: caac9...b28
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 Kjenner to søstre med 7 år mellom, de er gode venner som voksne. Kjenner også to brødre med et par år mellom og de er som hund og katt Anonymkode: cb0a4...f2f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Det er 4 år mellom min storebror og meg. Jeg kan ikke huske at vi har lekt noe særlig sammen da vi vokste opp og har lite kontakt nå som voksne. Anonymkode: ab0f9...fd6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 Broren min er 4,5 år yngre enn meg. I dag er vi over 30 år, og jeg vil kategorisere han som en av mine beste venner. Vi har veldig god kontakt. Anonymkode: afb37...e3a 1
Kristin70 Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Min bror er fem år yngre enn meg, vi har et veldig godt forhold, og er veldig gode venner. 1
Arkana Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har en tre år yngre bror. Vi har begge flyttet langt hjemmefra, men bor bare 10 min fra hverandre og ser hverandre ukentlig. Vi har et godt forhold. Mine barn er gode venner på tvers av kjønn (de er tett i alder da, tre barn på fire år) og jeg håper det vil fortsette også når de er voksne. 1
Anciol Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 Ja jeg og min 7 år eldre bror er gode venner , går på besøk til hverandre og hygger oss med god mat og film mens vi skravler! Han er og den store snille hurra onkelen til mine barn;) 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 Har en bror som er 4 år yngre enn meg. Han er en av mine beste venner. Vi bor ikke på samme sted, men snakker med hverandre flere gang i uken, vi drar på turer sammen og han er verdens beste onkel for mine barn. Har også en eldre søster. Har lite kontakt med henne Anonymkode: e2a44...079 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 Broren min er 4 år yngre enn meg, vi var gode venner som barn men ikke så gode venner når jeg var i tenårene, men ble venner igjen da jeg flyttet ut som 18åring. Tror det bare blir bedre med årene, når begge vokser skikkelig opp og flytter ut osv Anonymkode: 00f53...190 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 6 år mellom meg og søstra mi. Vi har ingen kontakt. Anonymkode: c9766...da3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 Det kommer helt an på personlighet. 5 år er ikke all verdens, så de kan godt ha en god relasjon når de blir voksne om det kun var alder som spiller inn på relasjonene. Men det er der ikke, de kan ende opp med to personligheter som krasjer helt. Anonymkode: e7e1d...bbf
-Titania- Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Min bror er helt fantastisk på alle måter, og det har jeg alltid ment. Han er 9 år yngre enn meg, og jeg ser han altfor sjelden. Når vi treffes, er det alltid like hyggelig. Endret 25. oktober 2020 av -Titania- 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg kommer fra en stor søskenflokk, og hvem som har nærmest relasjoner til hverandre går på tvers av både kjønn og alder. Som noen andre nevnte, har nok personlighet mer å si. Er man litt rolig av seg, går man best overens med rolige søsken etc. Når det er sagt har jeg kontakt med alle søsknene mine og det er ingen vonde følelser mellom noen av oss. Anonymkode: 26ec2...4db
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har en 8 år eldre bror. Vi er kanongode venner! Anonymkode: eb0d6...8da 1
Lisa Rowe Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg og broren min har to år mellom oss, og vi var utrolig gode venner som små. Var glad i å være med venner, men det var ikke krise om de ikke kunne fordi jeg lekte like bra med broremann. I tenårene ble forholdet litt mer problematisk, men vet ikke helt om det var på grunn av kjønn, eller bare hormoner.. Forholdet mitt med alle ble vel egentlig litt problematisk når jeg tenker over det, så jeg tipper sistenevnte hadde skylden i det. Nå som vi har blitt litt eldre, er vi gode venner igjen. 1
PassionatePatti Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har en bror som er fire år yngre enn meg. Vi har vært gode venner siden oppveksten, noe småkrangling og uenigheter har det jo vært underveis, men det er ikke til å unngå. Vi møtes ofte og har god kontakt. 1
LittDiva Skrevet 25. oktober 2020 #20 Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Jeg og broren min har 1,5 år mellom oss. Gode venner som barn, slåss som noen tullinger og « hatet» hverandre i tenårene, nå er vi bestevenner som voksne. edit: glemte å si at han giftet seg også med en herlig dame, så svigerinnen føler jeg så absolutt har blitt en søster for meg. Endret 25. oktober 2020 av LittDiva 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå