Gå til innhold

Hvor kjøper dere kontaktlinser fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker dagslinser og kjøper fra Specsavers. Jeg betaler 578,- hver måned og får tilsendt 6 bokser hver 3 mnd.
Finnes det noe billigere alternativ? Synes det er veldig dyrt og upraktisk å få tilsendt hver tredje måned.

I tillegg er det veldig mye rot når du ikke har dekning på kortet akkurat den dagen betalingen skal gå ut, for da stopper hele bestillingen og man må inn å passe på hele tiden at alt er i orden og oppdatere kortinformasjon for hver gang. 

Anonymkode: 2e937...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenson, Lensit eller Lenspower. Varierer hvilken av dem som er billigst på mitt merke. Bestiller selv ca hver tredje eller sjette måned. 

Anonymkode: 6a5a1...fd1

Skrevet

Søker opp linsene mine på prisjakt.no. Tar det som er billigst der og da

Anonymkode: 8cb00...56c

Skrevet

Kjøper av både specsavers og lensway.

Specsavers så koster 30pk for et øye 189 kr, for 3 måneder blir det da 567 kr.

Lensway koster 90pk normalt sett 719kr, men bestiller man når det er tilbud får man de for 574 kr. Her er cluet da, for på tilbud så får man 3x 30 dagers for 501 kr. 

Med andre ord, sjeldent jeg sparer særlig på å bestille fra Lensway. Foretrekker specsavers fordi det er enklere å handle hos optikeren og få pakkene i hånda. 

Men det er nok veldig an på hvilken styrke man har og hvilken type linser man trenger. 

Anonymkode: 9600a...0ea

Skrevet

Jeg kjøper direkte fra optiker. Syns jeg får grei pris der, og om de ikke har inne månedslinsen min når jeg bestiller, har de alltid litt i reserve som jeg får gratis. Så får gjerne en gratis månedslinse i året i alle fall :) Ikke noe jeg spekulerer i, men det hender jeg går tom og glemmer å bestille noen uker i forveien. 

Støtter også gjerne min lokale optiker i stedet for en større nettbutikk. Betaler ca 2000 i mnd for månedslinsene mine, er nødt til å ha god kvalitet på dem. En vakker dag vil jeg ta laserkirurgi.

Anonymkode: 778f2...c45

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler 280 kr pr måned for månedslinser hos Brilleland, og får da den årlige kontrollen inkludert, pluss ekstrakontroller og ekstralinser ved behov.

Men priser på linser varierer veldig etter hvilken type linser man bruker.
Jeg bruker iWear linser, og iWear har igjen flere ulike varianter med ulik pris. Dagslinsene til iWear hos Brilleland varierer fra 81 til 280 kr for en 30 pak, etter hvilken type du har behov for...

Skrevet

Misterspex😊

Anonymkode: 8c2ba...869

Skrevet

jeg sjekker alle aktører som har mine linser inne, og kjøper det som er billigst. Varierer litt hvem som har tilbud, gratis frakt, etc

Skrevet

Herregud hvis dere synes linser er så dyrt og har dårlig råd så bruk briller i stedet!

Få dere selvtillit nok til å gå med briller. Billigere er det og skader ikke øynene. Linser er uhygiensk og gir tørre øyne

Anonymkode: fa50c...d86

Skrevet

Jeg tar linsekontroll hos Specsavers årlig eller når synet endrer seg, og bestiller fra Lensson eller Lensit alt ettersom hvilke som er billigst. Det er billigere enn det du betaler. 

Anonymkode: 36130...8a4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tar linsekontroll hos Specsavers årlig eller når synet endrer seg, og bestiller fra Lensson eller Lensit alt ettersom hvilke som er billigst. Det er billigere enn det du betaler. 

Bruk briller i stedet, linselus

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk briller i stedet, linselus

Har briller også, så ikke mobb meg for linsene mine. Er nesten blind (-9,5) så dette er ikke noe å tulle med. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud hvis dere synes linser er så dyrt og har dårlig råd så bruk briller i stedet!

Få dere selvtillit nok til å gå med briller. Billigere er det og skader ikke øynene. Linser er uhygiensk og gir tørre øyne

Her var det litt fordommer og irritasjon?😅 

Jeg veksler mellom briller og linser. Det er ikke greit å bruke briller når man trener kampsport eller jogger, og det er også greit å kunne bruke solbriller. Nei, vil ikke kjøpe solbriller med styrke.

Folk gjør som de vil vet du, er ingen som tvinger folk til å kjøpe linser selv om det koster penger :)

Linser er ikke uhygienisk, og noen får tørre øyne ja, men ikke alle ;)

Anonymkode: 778f2...c45

Skrevet

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Briller er også dyrt når du har småbarn som river dem i stykker og dessuten er NM-kandidat i å glemme ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...