Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om flere som reiser til Skiathos på bryllupsreise. Men ligger ikke den flyplassen ganske så sentralt på øya, slik at flytrafikkene er svært støyende enkelte steder?

Vi skal til Hellas et eller annet sted på bryllupsreise i juni neste år.

Vi skal da reise uten barn, og har derfor muligheten til å besøke Paros og Naxos og andre øyer som man må ta båt til.

Så jeg håper det er noen som har vært på noen av disse stedene, og som kan fortelle meg litt..(eller andre romantiske øyer) :)

Har vært på Kreta, Thassos, og Zakynthos. Har lyst til å prøve et nytt sted neste år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg aldri vært der selv, men jeg har alltid hatt lyst til å dra til Naxos. Kjenner flere som har vært der og synes det er virkelig den beste øyen i Hellas. Strendene er jo fantastiske, og det finnes fortsatt steder hvor man kan slippe å dele stranden med 100 andre. Kan jo også kombinere med noen netter på Santorini.

Skrevet

Samboer og jeg skal til Naxos om to uker. Vi var der for fire år siden også, og vi likte oss veldig godt der.

Naxos har det meste:

* Bystrand og forholdsvis øde strender på andre sider av øya.

* Et (lite) bysentrum hvor man får tak i det meste en trenger

* Strandpromenade hvor det er stengt for trafikk på kvelden om jeg ikke husker feil.

* En gamleby, som er utformet som en labyrint med en borg i midten. Her er det koselige små butikker og restauranter.

* Små landsbyer rundt omkring på øya som en kan besøke.

Skrevet

Er det noen steder som det er bedre å bo enn andre steder på Naxos veslejenta?? Høres fristende ut, men kanskje litt lite sted... Det går vel mange båter derifra til andre steder, eller?? Man kan vel bl.a besøke naboøya Paros som ligger rett ved hvis jeg ikke tar helt feil..

Skrevet

Skiathos har de fineste strendene i hele Hellas! :)

Det er sant at flyplassen ligger nært selve Skiathos by, men dette har jeg ikke sett på som noe problem når jeg har vært der.

De fineste strendene/hotellene ligger dessuten et stykke utenfor selve byen, og man hører ikke bråk fra flyplassen hit.

På Skiathos finner man også mange små herlige strender mellom klippene. Her kan man være helt alene. De som ligger mest øde til kan nås med moped.

Har vært på Skiathos 2 ganger, og det er en veldig romantisk øy synes jeg. Iallfall hvis unngår juli som er den store party-måneden!

Gjest Mari-Mari-Mette
Skrevet

Har vært både på Naxos og Paros og syntes Naxos var koseligst.De to øyene ligger forøvrig så nær hverandre at du ser over. Ypperlig for dagstur eller om du vil dele opp ferien. Delos og Mykonos ligger også i nærheten , så her er mange muligheter.(På Delos er det ingen som bor, men der er spennende arkeologiske utgravinger.) Det jeg derimot ville sett på som det aller mest romantiske, ville være å koste på seg et par netter i grottehotell i Oia på Santorini...Rommene er hugget inn i fjellet og har en fantastisk utsikt!! Sukkk...Hjerte.... :hjerter: Santorini er en nydelig øy, og derfra går det båter til mange forskjellige øyer.

Skrevet
Er det noen steder som det er bedre å bo enn andre steder på Naxos veslejenta?? Høres fristende ut, men kanskje litt lite sted... Det går vel mange båter derifra til andre steder, eller?? Man kan vel bl.a besøke naboøya Paros som ligger rett ved hvis jeg ikke tar helt feil..

Så ikke denne før nå jeg.

Man kan kombinere Naxosturen med en uke på en av de andre øyene på kykladene, for eksempel Paros eller Santorini. Vi skal bo på Naxos hele tiden, men skal ta noen dagsturer til naboøyene: Paros, Mykonos og kanskje Delos.

Vi skal reise med Apollo denne gangen, og de har en del fine Utflukter!

Hvor det er best å bo hen kommer an på hva du foretrekker. Vi skal bo i Naxos by, da vi liker å ha gåavstand hjem om kvelden når vi har vært ute og spist og kost oss.

Jeg gleder meg helt sinnsykt til å reise!! Nå er det bare 9 dager igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...