Gå til innhold

Hvordan oppfører en mann seg når han er i et forhold med en kvinne han liker men ikke forelsket i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser stadig om men som tviholder på et forhold hvor de egentlig ikke er helt inn i forholdet, men de blir der til de evt finner noen de synes er bedre. Synes det er en helt forferdelig ting å gjøre. 
Men hvordan vil man merke det? Og hva vil han gjøre for å bli bedre kjent med andre kvinner uten å ødelegge det han har før han vet at noen andre liker han?

Jeg er litt redd kjæresten gjør dette med meg. Han sier han er lykkelig, men etter et år da jeg spurte kunne han ikke si han var forelsket, men at det utviklet seg. Nå har vi nesten vært sammen i to år og jeg må snart få en bekreftelse på at det er meg han vil være med. Han oppfører seg noen ganger som om han er inn i det og er lidenskapelig

Anonymkode: 2fd31...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvor flink han er til å late som. 

Og så kan det jo være motstridende følelser. Litt følelsen ene dagen og mindre den andre. Inntil han bestemmer seg  

Anonymkode: 8c939...b9d

Skrevet

Hvis han ikke er det nå, så tror jeg aldri han blir det...

Anonymkode: 1b3ce...801

• Liker 1
Skrevet

Man merker veldig godt hvis en mann er forelska. Så hvis du ikke merker det, er han ikke forelska.

Anonymkode: 0be3a...bda

• Liker 2
Skrevet

Er han forelsket så dropper han fest med gutta for å gå på kino med deg, evt vil han ha deg med på fest. 

Han prater om fremtiden, snakket om barn, samboerskap, giftemål osv. 

Han er ivrig på å presentere deg for venner og familie. 

Han dropper ting for å være med deg. Han gjør sitt ytterste for å gjøre deg fornøyd og lykkelig. Han vil at du skal være glad og fornøyd. 

De små tingene som at han ikke liker at du går alene når det er blitt mørk ute, ikke liker at du går gatelangs alene etter fest, vil hente deg om du blir for full osv..

• Liker 3
Skrevet

Han gjør 

2 timer siden, avent skrev:

Er han forelsket så dropper han fest med gutta for å gå på kino med deg, evt vil han ha deg med på fest. 

Han dropper ting for å være med deg. Han gjør sitt ytterste for å gjøre deg fornøyd og lykkelig. Han vil at du skal være glad og fornøyd. 

De små tingene som at han ikke liker at du går alene når det er blitt mørk ute, ikke liker at du går gatelangs alene etter fest, vil hente deg om du blir for full osv..

Han gjør jo dette, altså det er vel visse modifikasjoner her. Det han ikke gjør så mye er å snakke om langvarig fremtid, men han er jo egentlig ikke norsk så fremtiden hans er heller ikke helt sikker.. han flyttet hit fordi han elsker Norge og har en god jobb her.  Og det er ting han gjør, måten å se på meg på noen ganger som jeg ikke trodde det er mulig for en person som ikke er forelska å gjøre. Men have vet vel jeg, men er flinkere på sånne ting 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han gjør 

Han gjør jo dette, altså det er vel visse modifikasjoner her. Det han ikke gjør så mye er å snakke om langvarig fremtid, men han er jo egentlig ikke norsk så fremtiden hans er heller ikke helt sikker.. han flyttet hit fordi han elsker Norge og har en god jobb her.  Og det er ting han gjør, måten å se på meg på noen ganger som jeg ikke trodde det er mulig for en person som ikke er forelska å gjøre. Men have vet vel jeg, men er flinkere på sånne ting 

Høres ut som han er forelska, men er nok en som ikke så lett klarer å si ting. Veldig vanlig. Høres ikke ut som du trenger å bekymre deg😊

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, avent skrev:

Enhver gutt som vil ha dame klarer å fake sånt. De vet jo hva damer liker. 

At han er intens av seg betyr ikke alltid at han er forelska. Dessverre. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man merker veldig godt hvis en mann er forelska. Så hvis du ikke merker det, er han ikke forelska.

Man merker om noen er betatt eller ikke. Men mange menn kan fint være betatt og se forelska ut. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser stadig om men som tviholder på et forhold hvor de egentlig ikke er helt inn i forholdet, men de blir der til de evt finner noen de synes er bedre. Synes det er en helt forferdelig ting å gjøre. 
Men hvordan vil man merke det? Og hva vil han gjøre for å bli bedre kjent med andre kvinner uten å ødelegge det han har før han vet at noen andre liker han?

Jeg er litt redd kjæresten gjør dette med meg. Han sier han er lykkelig, men etter et år da jeg spurte kunne han ikke si han var forelsket, men at det utviklet seg. Nå har vi nesten vært sammen i to år og jeg må snart få en bekreftelse på at det er meg han vil være med. Han oppfører seg noen ganger som om han er inn i det og er lidenskapelig

Forelskelse tar jo slutt, og kjærligheten tar over .Om kjærligheten ikke er er etter forelskelsen vil forholdet ta slutt....Han elsker deg vel. Forelskelse og det å elske noe er ikke det samme. Jeg er ikke forelsket i mannen min, men jeg elsker han. 

Anonymkode: fcd55...3e9

• Liker 2
Skrevet

Er han engelsktalende?

Selv har jeg flyttet til utlandet og jeg har oppdaget at engelsktalende ofte oppfatter betydningene litt annerledes enn oss. For meg er forelskelse noe som kommer før den dype kjærligheten, men for dem virker det ofte som at «being in love» er når man føler så sterkt for hverandre at man kan si at man elsker hverandre. Bare en liten tanke! 

Anonymkode: c6395...ee7

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han engelsktalende?

Selv har jeg flyttet til utlandet og jeg har oppdaget at engelsktalende ofte oppfatter betydningene litt annerledes enn oss. For meg er forelskelse noe som kommer før den dype kjærligheten, men for dem virker det ofte som at «being in love» er når man føler så sterkt for hverandre at man kan si at man elsker hverandre. Bare en liten tanke! 

Han er engelsktalende ja. Så dette med språkbarrieren har jeg vært litt bevisst på. For han sier han har følelser og har en «crush». Men han blir litt rar når ordet «love» blir involvert!

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Han er engelsktalende ja. Så dette med språkbarrieren har jeg vært litt bevisst på. For han sier han har følelser og har en «crush». Men han blir litt rar når ordet «love» blir involvert!

Da tror jeg du kan slappe helt av. Han jeg dater har det på samme måte, vi har datet i sju måneder. «I love you» er liksom noe som kommer når man er helt etablert mtp å vite at man virkelig velger å satse på en fremtid med hverandre. Her er det barn i bildet så vi tar ting veldig rolig, men han viser meg på alle andre måter at han setter stor pris på meg og han viser meg frem til alle venner og familie, med mye Public display of affection. Han er svært omtenksom og han voser at han respekterer meg, så da lar jeg ham bruke den tiden han trenger før han føler seg klar for den biten :) 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man merker om noen er betatt eller ikke. Men mange menn kan fint være betatt og se forelska ut. 

Nei. Jeg merker om de er forelska. Men mange merker kanskje ikke det. 

Skrevet

Nei. Jeg merker om de er forelska. Men mange merker kanskje ikke det. 

Altså, hvis de er gode tror du jo fortsatt på det. Det ligger i sakas narur. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...