AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg baker nesten aldri, men det blir som regel bra når jeg gjør det. Men jeg har ikke laget rundstykker på hundre år. Så vil gjerne ha en oppskrift på en passelig mengde. Rundt 20 stk. Jeg har hvetemel, sammalt grovt mel, egg, melk, linfrø, havregryn, melk, margarin.. Trenger bare en liten pekepinn på mengde, så skal vel resten gå bra 😅 Anonymkode: fb06c...270
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Google? 🙄 Anonymkode: 16081...dee 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Google? 🙄 Anonymkode: 16081...dee Det har jeg gjort. Jeg syns bare det er så uendelige mange oppskrifter.. Og at jeg mangler både det ene og det andre. Jeg vil bare ha en enkel oppskrift. Anonymkode: fb06c...270
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg blander 1kg grøvbakstmel med 6dl vann. Og har oppi et par-tre spiseskjeer av ulike frø. En pakke gjær og ei ss honning. Honninga gjør underverker for å få luftig resultat, men kan jo droppes. Anonymkode: 6e6ed...bea
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg blander 1kg grøvbakstmel med 6dl vann. Og har oppi et par-tre spiseskjeer av ulike frø. En pakke gjær og ei ss honning. Honninga gjør underverker for å få luftig resultat, men kan jo droppes. Anonymkode: 6e6ed...bea Så jeg MÅ ikke ha melk? Anonymkode: fb06c...270
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg MÅ ikke ha melk? Anonymkode: fb06c...270 Nei. Jeg for min del har aldri brukt melk i rundstykker/ brød. Jeg får forresten 20 rundstykker ut av en deig med ca. 800 gram mel. Du sier du mangler både det ene og det andre, men en helt enkel oppskrift trenger ikke å inneholde mer enn mel, vann, smør/ olje, gjær og litt salt. Siden jeg allerede er i farta så får du med mine favorittrundstykker også : 4,5 dl hvetemel, 3 dl havregryn, 1-2 revne gulrøtter, en neve hakkede valnøtter, 40-50 g smør, ca 5 del vann, gjær og litt salt 😊 Anonymkode: b16ee...4ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå