Gå til innhold

Farens nye dame, får man vite sånt naturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er veldig flink i språk til tross for sin unge alder (3 år.) Barnet forteller om et ukjent damenavn og at det er vennen til pappa. Jeg spør om dama er snill, ja, vennen min også, svarer barnet. 

Jeg har lenge håpet at faren går videre og vi har hatt avtale om at når man går videre så informerer man om hvem barnet omgås. Dette gjorde jeg selv da jeg gikk videre for 2 år siden. Jeg informerer om hvem barnet vårt er med, hvem som er hvem i familien til min samboer. 

Jeg har ikke noe behov for å møte noen, med mindre det faller seg naturlig. Faren har møtt min samboer ved en naturlig anledning. Er det naturlig å informere slik jeg gjør?

Anonymkode: 13a73...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann og hans eks gjorde det da de møtte meg og han som ble barnas stefar. 

Man er jo ikke forpliktet til det, men jeg kjenner at det hadde vært naturlig for meg å informere... 

Kanskje de er venner foreløpig og ikke helt vet hvor det ender, og dermed venter han med å si noe?

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde i avtalen at vi foreldre skulle informere hverandre først, og om når de skulle treffes. Vi glemte visst å ha et punkt i avtalen om informasjon om graviditet, for det fikk jeg høre fra minstemann :-P

Anonymkode: 173c8...18e

• Liker 2
Skrevet

Tenker det er greit å vente å introdusere ny partner ovenfor barna før man har gitt beskjed til den andre foreldren. 
men andre foreldre kan ikke diktere eller bestemme hvem man er sammen med. 

Her ble eksen til samboeren sint fordi vi ikke fortalte henne først om graviditeten fra da vi visste om det. Vi ventet til jeg hadde passert 12 uker. Da delte jeg nyheten med nærmeste familie og venner. Så fortalte vi eksen til samboeren. Fortalte barnet deres deretter. Hun mente vi burde ha fortalt henne før alle sammen. 

Anonymkode: ad8eb...507

Skrevet

Introduserte du en ny partner for barnet og eksen da fellesbarnet deres bare var 1 år? Du var rask å gå videre....

Anonymkode: b5ab4...1d4

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde i avtalen at vi foreldre skulle informere hverandre først, og om når de skulle treffes. Vi glemte visst å ha et punkt i avtalen om informasjon om graviditet, for det fikk jeg høre fra minstemann 😛

Anonymkode: 173c8...18e

Hvorfor skulle du informeres om graviditet tenkte du? 

Anonymkode: aa130...dd1

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, Ulrikke skrev:

Min mann og hans eks gjorde det da de møtte meg og han som ble barnas stefar. 

Man er jo ikke forpliktet til det, men jeg kjenner at det hadde vært naturlig for meg å informere... 

Kanskje de er venner foreløpig og ikke helt vet hvor det ender, og dermed venter han med å si noe?

Når barnet forteller om jenta, overnattinger og besøk så antar jeg at det er mer enn vennskap? Har selv informert om kjæresten før jeg lot barnet møte han. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er greit å vente å introdusere ny partner ovenfor barna før man har gitt beskjed til den andre foreldren. 
men andre foreldre kan ikke diktere eller bestemme hvem man er sammen med. 

Her ble eksen til samboeren sint fordi vi ikke fortalte henne først om graviditeten fra da vi visste om det. Vi ventet til jeg hadde passert 12 uker. Da delte jeg nyheten med nærmeste familie og venner. Så fortalte vi eksen til samboeren. Fortalte barnet deres deretter. Hun mente vi burde ha fortalt henne før alle sammen. 

Anonymkode: ad8eb...507

Nei, jeg ville aldri blandet meg på noen måte. Bare kjekt å vite hvem 3 åringen omgås. Spurte da 3 åringen om denne dama var snill og det var bra at hun var det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Introduserte du en ny partner for barnet og eksen da fellesbarnet deres bare var 1 år? Du var rask å gå videre....

Anonymkode: b5ab4...1d4

Jeg var aldri sammen med faren, så hvorfor syns du det? Om jeg var single gjennom graviditet osv?

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet forteller om jenta, overnattinger og besøk så antar jeg at det er mer enn vennskap? Har selv informert om kjæresten før jeg lot barnet møte han. 

Sannsynligvis! Vi visste jo ikke noe om hvor mye det var snakk om her...

Men hvis det er to år siden du fikk ny kjæreste er det ikke sikkert far tenker over at det er viktig med info. Ikke ta det i verste mening liksom, han er mann ;)

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er veldig flink i språk til tross for sin unge alder (3 år.) Barnet forteller om et ukjent damenavn og at det er vennen til pappa. Jeg spør om dama er snill, ja, vennen min også, svarer barnet. 

Jeg har lenge håpet at faren går videre og vi har hatt avtale om at når man går videre så informerer man om hvem barnet omgås. Dette gjorde jeg selv da jeg gikk videre for 2 år siden. Jeg informerer om hvem barnet vårt er med, hvem som er hvem i familien til min samboer. 

Jeg har ikke noe behov for å møte noen, med mindre det faller seg naturlig. Faren har møtt min samboer ved en naturlig anledning. Er det naturlig å informere slik jeg gjør?

Leser til stadighet i tråder om steforelderen at en del ikke har noe behov for å møte eksens nye partner. En del vil ikke ha noe som helst med vedkommende å gjøre. For meg er det helt uforståelig. Det dreier seg om en person som skal ha stor betydning for barnet/barna dine. Og så er man ikke Interessert i å bli kjent med vedkommende for å få til et best mulig samarbeid.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er naturlig å få vite om nye voksenpersoner i barnets liv. Da er det lettere for oss som foreldre å samarbeide om barnet og ta opp med hverandre ting som barnet går og tenker på. 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Ulrikke skrev:

Sannsynligvis! Vi visste jo ikke noe om hvor mye det var snakk om her...

Men hvis det er to år siden du fikk ny kjæreste er det ikke sikkert far tenker over at det er viktig med info. Ikke ta det i verste mening liksom, han er mann ;)

Skriver jo at 3 åringen forteller om damen som vil si at de har møttes. Da håper jeg jo at det er ganske seriøst og at det ikke er noen ny dame hvert halvår. 😊 

Bare en kort, jeg har fått meg kjæreste for en stund siden og jeg vil presentere, så svarer jeg ok. Ikke noe mer enn det 😊 

Skrevet
7 minutter siden, Brunello skrev:

Leser til stadighet i tråder om steforelderen at en del ikke har noe behov for å møte eksens nye partner. En del vil ikke ha noe som helst med vedkommende å gjøre. For meg er det helt uforståelig. Det dreier seg om en person som skal ha stor betydning for barnet/barna dine. Og så er man ikke Interessert i å bli kjent med vedkommende for å få til et best mulig samarbeid.

Jeg mener bare at jeg presser meg ikke på. Jeg og barnefar møtes uansett veldig sjeldent, kun bytting ved ferie at jeg ser han de minuttene det tar. 

Han viser ingen interesse for min samboer, de sa hei til hverandre og det var det hele. Han behandler min samboer som luft og jeg har forstått at han snakker stygt om barnets stefar. Han mener sterkt at stefamilie ikke er familie. Så jeg håper han får fast følge slik at han kan emdre litt på synet sitt. 

Skrevet
3 minutter siden, PM75 skrev:

Ja, det er naturlig å få vite om nye voksenpersoner i barnets liv. Da er det lettere for oss som foreldre å samarbeide om barnet og ta opp med hverandre ting som barnet går og tenker på. 

Han har forteller aldri om noe i barnets liv til meg. Det var av 3 åringen selv at jeg fikk vite om tannlegebesøk etter et fall. 

Skrevet

Hvis det bare er en venn trenger han vel ikke informere 

Skrevet
2 minutter siden, minister-mio skrev:

Hvis det bare er en venn trenger han vel ikke informere 

Det er første gang jeg får høre et ukjent kvinnenavn som overnatter. Derfor lurer jeg på hva som er naturlig å fortelle. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har forteller aldri om noe i barnets liv til meg. Det var av 3 åringen selv at jeg fikk vite om tannlegebesøk etter et fall. 

Oi! Det er ikke bra! Dette er jo en stor hendelse i barnets liv. Hvis han ikke vil prate med deg, så ville jeg vurdert å be om en samtale på Familievernkontoret. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, PM75 skrev:

Oi! Det er ikke bra! Dette er jo en stor hendelse i barnets liv. Hvis han ikke vil prate med deg, så ville jeg vurdert å be om en samtale på Familievernkontoret. 

Vi har hatt 5 samtaler, det hjelper ikke. Han er enig i alt, men i hverdagen skjer det ikke noe.

Skrevet
1 time siden, Brunello skrev:

Dette går virkelig begge veier! 

Anonymkode: d32fc...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...