Gå til innhold

Kvinner som bruker sminke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere har på dere sminke fordi dere har blitt trent til at dere ser stygge ut uten. Slutt å bruk det.
Dere må lære dere å like deres eget ansikt. 

Anonymkode: 1c31c...ce5

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med at du bare snur deg og ser vekk om du ikke tåler at kvinner bruker sminke som de akkurat vil? Hvorfor er det så ille å sminke seg og farge håret? Ser at flere lager tråder om dette. Er dere misunnelige fordi dere selv ikke blir pene verken med eller uten sminke?

hvorfor heller ikke lage tråder om de som putter inn silikon, botox, restylane og tattoverer permanent sminke? Som har et stort overforbruk av dyre ting og som lever av å gni fitta oppi kameraet, skal ikke de slutte?🤔

Anonymkode: 15f5c...16e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg truffet?
Så klart, ingenting av det er bra det heller! 
Jeg ser hver dag en kvinne som er glad at de kan gå med munnbind fordi de ikke trenger å sminke seg, eller at de nå med hjemmekontor har sluppet. 
Så hvorfor late som dette er noe alle vil?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg? 

Meget spesielt å ha en så dømmende holdning at du tror alle som sminker seg syns de er stygge uten. 

Endret av Nerine_
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg for min egen del. Men også fordi jeg liker å ha litt forandring på lepper, øyne osv. og ikke minst forskjell på hverdag og fest. 

Anonymkode: e1c01...e27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20

Er blir kvalm av jenter som bruker sminke, og det er fordi:

De er ikke takknemlige for at dem er fine nok som dem er, så dem sminker seg for og se ut som noen dem ikke er. 

Jeg elsker naturlige jenter, de er de flotteste :)

Endret av Bamse20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke at så mange orker alt det klisset på trynet. Bruker aldri hudpleieprodukter eller sminke, men måtte ta en kur grunnet hudproblem som dukket opp grunnet sykdom. Selv om det tørket raskt inn i huden, så fikk jeg det ofte i munn når jeg skulle vaske ansiktet, føltes som om det lett gikk inn i øynene og jeg følte aldri jeg kunne klø meg rundt øye for da ville det komme borti. Det var klaustrofobisk og jeg skjønner ikke at folk orker det. Kan ikke være bra for helsen å få det overalt heller. For det er ikke som om man aldri svelger noe, selv om man ikke merker det. Kanskje det er en av grunnene til at kvinner utvikler mer sykdommer enn menn? At så mye fremmendsstoff forgifter systemet. Vet mange produkter sminker seg som "naturlig", men mesteparten av stoffene er ikke spiselige sådan og burde ikke gå i tarmsystemet. 

Anonymkode: 3586a...d26

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bamse20 skrev:

De er ikke takknemlige for at dem er fine nok som dem er, så dem sminker seg for og se ut som noen dem ikke er. 

De aller fleste jenter sminker seg naturlig, da. Jeg f.eks. bruker en farget dagkrem som gjør huden min jevn, litt farge på bryn siden de naturlig er veldig tynne og lyse, og litt naturlig farge i kinnene. Resultatet er at jeg ser sminkeløs, men mye friskere ut. 

Anonymkode: fd604...4d2

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg er fin både med og uten sminke, takk. Begge deler har sin sjarm. 😊

Anonymkode: 8883f...3f6

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi MÅ ikke noe som helst, nei.

Er drittlei av høre om alle tingene kvinner MÅ gjøre, enten det er at vi MÅ bruke eller MÅ slutte med sminke. Vi gjør akkurat som vi vil, ellers takk!

Anonymkode: 59952...aa2

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ingenting men jeg ser jo med egne øyne at jeg ser mye bedre ut MED sminke.  Så jeg bruker 10-15 min daglig på å sminke meg og for å føle meg bedre. Det er tiden og pengene vel verdt. 

Anonymkode: 83663...d64

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for at jeg ser helt grei ut. Det er ingenting galt med ansiktet mitt i utgangspunktet. Dersom jeg ikke har sminke (maskara, hudfarget øyenskygge pg litt rosa i kinnene) er det masse spørsmål om jeg har sovet dårlig, føler meg dårlig osv. Jeg har fremdeles ikke noe problem med utseendet, men synes det er slitsomt med kommentarer på utseendet mitt, å få fokus og oppmerksomhet på det. 

Noen ganger går jeg bananas med sminke fordi jeg synes det er gøy. Gøy å se helt annerledes ut. Gøy med dramatisk øyesminke. Gøy med selve sminkeprosessen. Dette gjør jeg utelukkende på dager hvor jeg bare henger hjemme og kjeder meg. 

Så sminke trenger ikke å kommunisere noe om hva den sminkede mener om sitt eget utseende i utgangspunktet. Jeg sminker meg aldri for å få positiv oppmerksomhet, men noen ganger sminker jeg meg for å slippe (negativ) oppmerksomhet. 

Anonymkode: 4eafb...e61

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tar jeg det som en selvfølge at du ikke er hyklerisk, og også blir kvalm av de som shaver/barberer seg i ansikt, under armer, underliv, legger, rundt rasshølet etc? For det er naturlig og vakkert. Barnerer man seg så endrar man jo på utseende sitt, slik som med sminke. :)

Og du foretrekker de som ikke har brukt regulerring, de som ikke farget håret sitt og lar det gråe gro når det kommer etc?

Anonymkode: 09ccc...46a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke at så mange orker alt det klisset på trynet. Bruker aldri hudpleieprodukter eller sminke, men måtte ta en kur grunnet hudproblem som dukket opp grunnet sykdom. Selv om det tørket raskt inn i huden, så fikk jeg det ofte i munn når jeg skulle vaske ansiktet, føltes som om det lett gikk inn i øynene og jeg følte aldri jeg kunne klø meg rundt øye for da ville det komme borti. Det var klaustrofobisk og jeg skjønner ikke at folk orker det. Kan ikke være bra for helsen å få det overalt heller. For det er ikke som om man aldri svelger noe, selv om man ikke merker det. Kanskje det er en av grunnene til at kvinner utvikler mer sykdommer enn menn? At så mye fremmendsstoff forgifter systemet. Vet mange produkter sminker seg som "naturlig", men mesteparten av stoffene er ikke spiselige sådan og burde ikke gå i tarmsystemet. 

Svelge sminke? Sminker meg ofte, men har tilgode å få det i munn og svelge det. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bamse20 skrev:

Stakkars deg, må være ufattelig slitsomt å være så sensitiv for hva andre gjør og ikke gjør. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Nerine_ said:

Stakkars deg, må være ufattelig slitsomt å være så sensitiv for hva andre gjør og ikke gjør. 

Stakkars deg, følte du deg så hardt truffet?

Anonymkode: 12dd6...cef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har på dere sminke fordi dere har blitt trent til at dere ser stygge ut uten. Slutt å bruk det.
Dere må lære dere å like deres eget ansikt. 

Jeg bruker sminke for meg selv ikke for at andre skal synes jeg ser penere ut. Noen dager går jeg uten sminke for orker ikke å sminke meg og andre dager bruker jeg lang tid foran speilet for synes det er gøy å sminke meg. Synes ikke du har rett til å dømme folk bare fordi de velger å bruke sminke. Er jo menn  som også bruker sminke. Har flere kompiser som bruker sminke og de er hetro. De gjør det for å dekke over kviser eller mørke ringer under øyene. 

Dessuten rød leppestift ble symbol for feminisme av Elizabeth Arden i 1912 for kvinner som marsjerte for likestilling. 

I Egypt ble sminke en symbol for hellighet både for kvinner og menn og Elizabeth 1 av England sminket seg helt hvit for å være the virgin Queen for hun ønsket å være alene hersker og ikke få seg en mann som kom til å ta over tronen.

SÅ det jeg prøver å få kort fram her er at sminke er feminisme.

Flertall av dagens kvinner trur jeg bruker sminke fordi de har lyst og ikke fordi de må

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Nerine_ said:

Svelge sminke? Sminker meg ofte, men har tilgode å få det i munn og svelge det. 

Det er små mengder, så man merker det ikke. Om du sølte noe mat rundt munnen, så tar man seg gjerne til ansiktet og kan da lett gni produktet på lepper, og da havner det raskt i magen for eks. Eller man kan klø på kinnet og klø seg i øyet. Om man har på seg hudpleieprodukter på kvelden kan det komme rester på puten som igjen havner i munn. Osv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...