Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første fødsel var veldig traumatisk. Det var en styrtfødsel ettetfølgt av store blødninger, det var rett før de måtte operere ut hele livmoren min. Mye rifter og smerter i ettertid. En følelse av å miste all kontroll og masse leger og jordmødre som holdt meg fast. 

Ønsker en baby til, men er livredd for fødselen!! Når jeg hadde styrtfødsel første gang, er jeg redd jeg ikke en gang når sykehuset. Og er redd for disse blødningene igjen, tenk om jeg ikke når sykehuset og blør 2 liter igjen. 

Tør derfor ikke prøve enda, fordi jeg er så redd for dette. Men er trist at ønsket om en lillebror eller lillesøster skal gis opp..

Hadde følt meg tryggere om jeg visste jeg kunne bli igangsatt, men aner ikke om jeg har god nok grunn til det? Første baby kom 2 uker før termin. Hva tror dere? :)

Anonymkode: f4259...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen eller jordmor på helsestasjonen. De kan sikkert sende inn ønsker om ikke annet 

Anonymkode: 0bcfc...26d

Skrevet

Jeg vil tro det er vanskelig å få gjennom igangsetting så tidlig som i uke 38. Men jeg vil tro at du er en veldig aktuell kandidat til å legges inn på sykehushotellet ca 3 uker før fødsel slik at du er i nærheten hvis det starter tidlig.

Eneste som kan svare deg er sykehuset, jeg ville kontaktet jordmor i kommunen og bedt om samtale i forkant av graviditet, så vet du hva du har å forholde deg til :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du kan få innvilget planlagt keisersnitt. 

Anonymkode: b05ab...923

• Liker 6
Skrevet

Snakk med jordmor i kommunen :) Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg, og jeg fikk dekket hotellopphold fra uke 38 ved sykehuset (har 2t reisevei). Fikk ikke igangsettelse men både jeg, mannen og barnet vårt fikk en liten ferie i byen 😄 Jeg hadde 100% sikkert dødd, hadde jeg født hjemme eller under transport første gang - så de tok ingen sjanser andre gang. Veldig betryggende.

Anonymkode: 2a263...ede

Skrevet

Jeg hadde en lignende opplevelse, men ble ikke igangsatt da det øker risikoen for styrtfødsel med ganske mange prosent. 

Fikk tilbud om planlagt ks, men valgte å ikke benytte oss av det da vi heldigvis bor nær sykehus. Fikk avtalt med føden at jeg skulle komme inn ved minste tegn til fødsel.Andre fødsel var normal. 

Anonymkode: 490e8...60f

Skrevet

Takk for svar! :)

Planlagt keisersnitt har jeg egentlig ikke tenkt på en gang, virker som det er mye styr i etterkant med tanke på både form, melkeproduksjon osv? Men det er jo selvsagt en mulighet. 

Bør kanskje ta kontakt med jordmor i forkant av graviditet ja, for sånn ting er nå så tørr jeg rett og slett ikke..

Anonymkode: f4259...f36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...