AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #81 Skrevet 25. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke dette signalet som sendes. En person med master i søkerbunken til en butikkjobb er åpenbart overkvalifisert, og vil neppe få jobben. Når det er folk med master som jobber i butikk, er det gjerne de som er som en annen over her - de hadde det som deltidsjobb under studiene, og fortsetter å jobbe der. Da vet allerede arbeidsgiver at man er flink i jobben, ferdig opplært etc. Det er noe helt annet enn å søke på en ny butikkjobb. Signalet som sendes er IKKE at man må ha master for å jobbe i butikk. Forøvrig er jeg helt enig i at det ikke gir noen mening i at man skal jobbe i butikk med master. Men i TS sitt tilfelle tenker jeg det kan handle om noe mer fra NAVs side at dette tiltaket har blitt aktuelt. Hun er 24 år, aldri hatt jobb, funksjonsnedsettelse, psykiske plager(?), brukt fem år på å ta en bachelor. De er nok ute etter å få TS til å jobbe med noe, hva som helst, for å se om TS fungerer i arbeidslivet. TS er ikke en gjennomsnittlig masterkandidat uten jobb, hun har en hel del ekstra utfordringer. Anonymkode: 166b6...1aa Jeg søkte nettopp på et bytte i butikk. Sendte søknad 22 torsdag kveld, og ble ringt av butikksjefen kl 09 dagen etter. Fikk jobben uten intervju. Det er selvfølgelig ikke fordi jeg har master, men fordi jeg har lang erfaring i butikk. Jeg er åpenbart ikke overkvalifisert på grunn av master, jeg får jo samme lønna uansett. Anonymkode: ec160...f3f 2
Gjest Bamse20 Skrevet 25. oktober 2020 #82 Skrevet 25. oktober 2020 Slutt å være så jævla fisefin og egoistisk. Du er heldig som får sjansen til å prøve deg! Folk sitter og er arbeidsløse og prøver livet og få seg en jobb, mens du er heldig og får en jobb på prøve nå. Gud blir så irritert av folk som deg som klager for at du ikke får den prinsesse jobben du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #83 Skrevet 26. oktober 2020 Har du en bachelor- eller mastergrad? Om du kun har bachelorgrad så er ikke akkurat dette uvanlig innenfor akademia, det er lite arbeidsmarked for dem som ikke har master. Anonymkode: 27341...ae5 3
Chriistiinee Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #84 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg var på jobbintervjuet i går, og hun mente det samme som meg at det var snodig at NAV skulle sette meg i en slik jobb. Jeg har heller ei fysikken eller interessen, så jeg tror ikke det blir jobb på meg. Jeg er ambivalent, fordi jeg gjerne skulle hatt jobb og gjort noe annet enn å gå rundt her inne, men føler dette ble for irrelevant og trist å skulle ta som eneste mulighet.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #85 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, Chriistiinee skrev: Jeg var på jobbintervjuet i går, og hun mente det samme som meg at det var snodig at NAV skulle sette meg i en slik jobb. Jeg har heller ei fysikken eller interessen, så jeg tror ikke det blir jobb på meg. Jeg er ambivalent, fordi jeg gjerne skulle hatt jobb og gjort noe annet enn å gå rundt her inne, men føler dette ble for irrelevant og trist å skulle ta som eneste mulighet. Dersom det faktisk reelt er eneste mulighet, altså ingen mer relevante stillinger du kan få, så vil det fremdeles se bedre ut enn å ikke å ha hatt noen jobb i det hele tatt, da. Anonymkode: 0b852...6da
Chriistiinee Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #86 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom det faktisk reelt er eneste mulighet, altså ingen mer relevante stillinger du kan få, så vil det fremdeles se bedre ut enn å ikke å ha hatt noen jobb i det hele tatt, da. Anonymkode: 0b852...6da Jo da, så klart, men er det virkelig reelt den eneste muligheten? Kanskje, men da kan man kanskje gå tilbake til liknende tiltak!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå