AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Vi er samboere på 6. året. Har felles barn og særkullsbarn begge to. Samlivet har vært turbulent, men sexlivet har vært greit. Det har blitt mindre med årene, men det har sin naturlige forklaring med at vi fikk felles barn. Vi har sex som ca. 2-4 ganger i uken, noen ganger mer- men aldri sjeldnere (foruten menstruasjon) I de siste månedene har det kanskje blir nærmere 2 ganger i uka enn 4, noe som tydeligvis ikke er ok for min samboer. Han er blitt masete. Fryktelig masete! Han blir snurt om jeg ikke legger meg samtidig som han, for da pleier han som regel å sovne ganske for- ergo ingen sex. Han tar på meg i senga utelukkede med sex som mål, hvis dere skjønner meg. Har prøvd å si i fra at jeg for det første ikke synes det er greit at han kun gir meg oppmerksomhet når han vil ha sex (noe han benekter er baktanken ) og for det andre, så har jeg uttrykt at jeg synes masingen rett og slett er avtennenende. Da blir han sur og klager og at jeg har forandret meg (ja, ting er faktisk ikke som før vi fikk flere og større barn!) Vi er begge i full jobb, min noe mer fysisk og psykisk krevende. I tillegg til min 100% jobb, har jeg en ekstra helge-jobb (fast) hvor jeg jobber hele dager hele helga, fredag-søndag. Det er tøft, men for min nødvendig for min økonomiske frihet. Nå har han begynt å mase om sex, via telefonen, mens jeg er på jobb! Jeg kvier meg til å komme hjem, fysisk og psykisk utmattet, fordi jeg vet at i kveld vil han ligge! For husfredens skyld gjennomfører jeg det, selv om lysten så absolutt ikke er til stedet. Jeg orker ikke dette lengre! Jeg er rådvill, når han bare blir sur og snurt når jeg forteller han hva jeg føler. Jeg er helt på felgen, og jeg føler det rett og slett er pliktsex jeg driver med. Han tar det personlig, og skjønner ikke at sex er langt unna mine tanker, spesielt etter arbeidshelg, hvor jeg vasker rumper og tørker sikkel hele dagen.. Anonymkode: b3d57...995
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Hvor fader kom det spøkelser i fra?! 😂 ts Anonymkode: b3d57...995 8
Lillemorbare Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har ingen råd å komme med, foruten å prøve å snakke med han nok en gang, og prøve å legge det frem så han forstår. Men jeg digger spøkelset på slutten! Det er flere det har skjedd med idag av mine venner. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Dette kjenner jeg igjen fra min eksmann. Ja, vi ble skilt. Fordi jeg ikke stilte opp hver gang så kunne jeg ikke være glad i han, var konklusjonen. Han ble sur og kranglete. Holdt meg våken hele natten. Hadde mange egenmeldinger pga jeg var helt på felgen. Nå bor jeg alene og nå får jeg sove om natten. Det var tøft å bli alene særlig fordi vi har barn men det gikk ikke å leve slik, lenger. Anonymkode: e8235...a10 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 Det er krevende å være i en slik situasjon, belastningen blir mye større. Jeg var i en slik situasjon og jeg valgte skilsmisse. Endelig fikk jeg roen, vi hadde også en del andre problemer itillegg. Idag er jeg sammen med en annen, her er det ikke noe sex, og det er krevendedet også! Føler av og til at jeg blir straffet for min tidligere ekteskap. Anonymkode: 0e844...71c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg synes du bør prøve å sta enda mer på ditt og ikke gå med på sex for "husfredens skyld". Se så hva som skjer. Men pliktsex hører ikke hjemme i et forhold. Anonymkode: 63ca6...886 3
Nymerïa Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har han begynt å mase om sex, via telefonen, mens jeg er på jobb! Jeg kvier meg til å komme hjem, fysisk og psykisk utmattet, fordi jeg vet at i kveld vil han ligge! For husfredens skyld gjennomfører jeg det, selv om lysten så absolutt ikke er til stedet. Jeg orker ikke dette lengre! Jeg er rådvill, når han bare blir sur og snurt når jeg forteller han hva jeg føler. Jeg er helt på felgen, og jeg føler det rett og slett er pliktsex jeg driver med. Han tar det personlig, og skjønner ikke at sex er langt unna mine tanker, spesielt etter arbeidshelg, hvor jeg vasker rumper og tørker sikkel hele dagen En metode jeg leste om en gang for menn som var plagsomt opptatt av sex og ønsket å gjøre noe med det selv var å lage mentale bilder av dama de var opptatt av som død. Neste trinn var å se for seg kroppen hennes i forskjellige stadier av forråtnelse. De erstatter altså bildet som gjør dem opphisset med noe som gir dem avsky. (Jeg vet at noen blir opphisset av døde mennesker men det er en helt annen sak.) Jeg tror kanskje du sitter med løsninga på dette problemet. Neste gang han henvender seg om sex på telefonen så svarer du med opplysninger om hvordan du har det på jobb. At du vasker rumper og tørker sikkel. Vær så spesifikk som du klarer uten å bryte taushetsplikten. Så får du se hvor stas han synes det er å sende sexmeldinger når han ikke får responsen han ønsker, men heller detaljer han absolutt ikke ønsker når han er i det humøret. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Kjenner meg igjen. Til slutt hadde jeg ikke lyst på exmannen min. Sexen ble rett og slett for ekkel for meg. Anonymkode: b0cd9...719 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 Takk for svar! Jeg har vært opptatt på jobb, så derfor har jeg ikke sjekket tråden før nå. Han fikk det som han ville i går også. Jeg var totalt utslitt etter langvakt på jobb, men jeg orket ikke dårlig stemning i følere dager, så det ble som det ble. 9 timer siden, NymeriaRhoynar skrev: En metode jeg leste om en gang for menn som var plagsomt opptatt av sex og ønsket å gjøre noe med det selv var å lage mentale bilder av dama de var opptatt av som død. Neste trinn var å se for seg kroppen hennes i forskjellige stadier av forråtnelse. De erstatter altså bildet som gjør dem opphisset med noe som gir dem avsky. (Jeg vet at noen blir opphisset av døde mennesker men det er en helt annen sak.) Jeg tror kanskje du sitter med løsninga på dette problemet. Neste gang han henvender seg om sex på telefonen så svarer du med opplysninger om hvordan du har det på jobb. At du vasker rumper og tørker sikkel. Vær så spesifikk som du klarer uten å bryte taushetsplikten. Så får du se hvor stas han synes det er å sende sexmeldinger når han ikke får responsen han ønsker, men heller detaljer han absolutt ikke ønsker når han er i det humøret. Leste første del av innlegget ditt og tenke bare «hva faan?!»😂 Men så kom du til poenget. Ja, dette har blitt prøvd. Han vet veldig godt hva jobben min går ut på, og noen ganger forteller jeg (grafisk) hva som har foregått.. Ja, det fungerer som turnoff for han. MEN, da blir han snurt for at jeg har snytt han for tenningen. Uten at han direkte sier det. Han gjennomskuer kanskje hvorfor jeg gjør det, og tar tolker det som om jeg med hensikt prøver å avtenne han (noe jeg i praksis gjør). Men det er ikke fordi jeg aldri har lyst på han, for det har jeg jo! Men ikke akkurat nå! Jeg er sliten i kropp og hodet- sex er ikke i mine tanker. Jeg tror det er fordi tenningsmønsteret og synet på sex er så forskjellige for han som er mann og jeg som er kvinne. Han tennes ekstremt lett, som de fleste menn, og jeg krever litt mer. Forskjellen fra han og andre menn er at han tar det personlig og blir sur. Han respektere det ikke, selv om han sier det med ord. Kroppsspråk og handlinger sier noe annet.. Jeg ønsker ikke å forlate han. Jeg vil at vi skal kommunisere om dette, og evt. Få hjelp. Har foreslått parterapi mange ganger, vi har også vært på det med andre problemstillinger. Men han sier han ikke er interessert og mener vi ikke trenger hjelp til å finne ut av ting. Han skal skjerpe seg og blablabla. Blir ikke noen forandring. Han sier han har forandret seg, nok en gang bruker han ord og utrykk som ikke harmoniserer med kroppsspråk og handling. Ts Anonymkode: b3d57...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå