AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Problemstilling: Har opplevd flere ulike episoder. Jeg og samboer liker å reise. Kortere og lengre turer. Hytteturer, hotell, telt osv. Reiser med venner og av og til søsken. Problemet er at det hender noen spør om å dele rom med oss. Det er ulike grunner. En har kanskje ikke råd til eget rom, en liker ikke å sove alene osv. Jeg vil ikke dele. Og når vi leier hytter osv så er det som regel jeg som arrangerer (fordi ingen andre orker å ta seg av det). Pleier å sørge for nok rom til alle. Feks egne rom til par og er det flere som før hører jeg om det er ok de deler rom eller om vi må ha større hytte. Når vi bestiller hotell er det for meg naturlig at par har egne rom og evt single deler om de ønsker. Men noen ganger er det feks kun en singel med. Jeg forstår det er dyrere for single, så er ikke det. Men er lei evig mas fra enkelte om å dele. Jeg liker privatliv og når vi reiser vekk, ja da liker vi å kose oss litt ekstra alene. Føler liksom ikke svarene vi gir blir godtatt. Akkurat som noen ikke forstår at vi ønsker privatliv. Hva sier man da? Anonymkode: 72996...86b
GammelKaktus Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Når man er såpass nære at man i teorien kan sove på samme rom så tenker jeg det ikke kan være et problem å si at dere foretrekker rommet for dere selv, med et glimt i øyet selvsagt. Selv kunne jeg da aldri tenkt meg å dele rom med et par. 26
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Kan jo være de håper at det åpner opp for en trekant? 😂 Anonymkode: 5dc85...b6a 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Klart man bestemmer selv, jeg deler aldri hotelrom selv om jeg er single! Noe privat må man ha. Du skal ikke trenge å diskutere dette med andre. Anonymkode: 92521...09c 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 Hvorfor må det bli dyrere for de single når man leier en hytte? Deler man ikke på antall mennesker? Anonymkode: 587fd...12f 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det bli dyrere for de single når man leier en hytte? Deler man ikke på antall mennesker? Anonymkode: 587fd...12f Hun tenkte nok på hotell, men mange par tror de går som èn person når regningen skal deles. Anonymkode: 3d16e...701 9
Gjest Lama_Drama Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Nei, vi foretrekker å pule uten tilskuere. Endret 25. oktober 2020 av Lama_Drama
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 Er det ikke bare å forklare for disse vennene at: "Hei, vi er på ferie. Vi vil pule." Så blir det vel ikke mer mas om å dele rom. Anonymkode: 2af96...3bd 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 Noen mangler sosiale antenner, og det er ikke deg, foe å si det sånn 😁 Bare si "Vi skal pule, og liker ikke tilskuere" så blir det en annen låt i pipa, tenker jeg Anonymkode: 8be40...581 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har delt hytter på bilturer og slikt hvor det bare var ett rom tilgjengelig, men gjør det aldri mere. Får ikke slappet av og absolutt ikke sovet godt med et fremmed menneske på rommet. Hjelper ikke om det er familie/venner aldri så mye. Jeg vil ha rom for meg selv. Fred og ro. Anonymkode: 1c466...98c
Gjest theTitanic Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemstilling: Har opplevd flere ulike episoder. Jeg og samboer liker å reise. Kortere og lengre turer. Hytteturer, hotell, telt osv. Reiser med venner og av og til søsken. Problemet er at det hender noen spør om å dele rom med oss. Det er ulike grunner. En har kanskje ikke råd til eget rom, en liker ikke å sove alene osv. Jeg vil ikke dele. Og når vi leier hytter osv så er det som regel jeg som arrangerer (fordi ingen andre orker å ta seg av det). Pleier å sørge for nok rom til alle. Feks egne rom til par og er det flere som før hører jeg om det er ok de deler rom eller om vi må ha større hytte. Når vi bestiller hotell er det for meg naturlig at par har egne rom og evt single deler om de ønsker. Men noen ganger er det feks kun en singel med. Jeg forstår det er dyrere for single, så er ikke det. Men er lei evig mas fra enkelte om å dele. Jeg liker privatliv og når vi reiser vekk, ja da liker vi å kose oss litt ekstra alene. Føler liksom ikke svarene vi gir blir godtatt. Akkurat som noen ikke forstår at vi ønsker privatliv. Hva sier man da? Anonymkode: 72996...86b Du svarer kontant med en gang at dere må (ikke ønsker, har lyst til etc, men MÅ/ SKAL) ha eget rom om turen skal bli noe av. Du trenger hverken å forklare eller unnskylde det. Det er en ferie som dere betaler for og det er ikke vits å betale for å mistrives. Personlig bryr jeg meg ikke om om det sover andre på rommet så sant de ikke holder meg våken halve natten, men vi er forskjellige, og du har lov å ønske privatliv uten at noen skal bli fornærmet over det.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det bli dyrere for de single når man leier en hytte? Deler man ikke på antall mennesker? Anonymkode: 587fd...12f Når vi leier hytte deler vi på antall personer. Men derfor er jeg også nøye på å høre om feks de single vil dele rom eller om vi må ha større hytte. Må vi da ha større hytte må jo alle belage seg på å betale mer. Og siden single kanskje har litt dårligere økonomi så er det jo litt opp til de om de vil dele rom eller ha eget så vi må betale mer for større. Anonymkode: 72996...86b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg ville svart at jeg har behov for et sted å trekke meg tilbake, så jeg ønsker ikke å dele. Samboer går greit for han er du vant til. Og iblandt blir det kanskje sengedans og. Anonymkode: 61b86...085
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 Men går det ikke an å ta dobbeltrom + enkeltrom og så dele på 3? Så blir det likt, enkeltrom er ofte ganske dyrt ifht til dobbeltrom Anonymkode: 2cd21...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 Bare si nei. Du trenger ikke diskutere. Bare si at nei, det vil du ikke. Om de kjører på med hvorfor kan du jo dra til med: vil vil pule regla. Ja eller bare si : liker det ikke. sånn er det bare. Anonymkode: d9407...96e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men går det ikke an å ta dobbeltrom + enkeltrom og så dele på 3? Så blir det likt, enkeltrom er ofte ganske dyrt ifht til dobbeltrom Anonymkode: 2cd21...e0f Som singel så syns jeg ikke det. Betaler da for meg og forventer ikke å bli sponset ( tenker hotel) Anonymkode: d9407...96e 6
PM75 Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 Det er helt legitimt å ikke ville dele rom, og spesielt ikke som par. 1
Trolltunge Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 Nå har jeg såpass åpen og ærlig dialog med mine venner at en slik forespørsel hadde de fått veldig ærlig svar på. Vi har tenåringer hjemme, så på ferie uten barna vil jeg definitivt kunne ha sex når jeg ønsker det, ikke måtte ta hensyn til andre der også. 😆 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå