AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg bor på hybel her det bor en Iraner som tydeligvis ikke er fornøyd med "fasilitetene". Han slenger stadig ut at han trenger et Iransk kjøkken med sitt eget utstyr for å lage Iransk mat, og at han ikke kan gjøre det her, derfor lager han bare noe enkelt, slikt som nordmenn spiser sier han. Men her her alt man trenger for å lage mat, i alle fall norsk mat...? Jeg skjønner ikke hva han mangler. Har Iranere veldig spesielle kjøkken? Anonymkode: 336d4...2b8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Kebabmaskiner er ganske store og norske kjøkken er for små til å få plass til en slik maskin. Vi har ofte overskap, en kebabmaskin er over 1 meter høy og kan derfor ikke stå på benken. Anonymkode: 2485d...b9d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kebabmaskiner er ganske store og norske kjøkken er for små til å få plass til en slik maskin. Vi har ofte overskap, en kebabmaskin er over 1 meter høy og kan derfor ikke stå på benken. Anonymkode: 2485d...b9d Men er det vanlig at folk har det hjemme på kjøkkenet da? Anonymkode: 2b283...38c 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Haha, festlig type. Nei, iranere klarer fint å lage velsmakende mat på et helt gjennomsnittlig, norsk kjøkken - om de har ferdighetene, vel å merke. Det er vel helst det han mangler, tenker jeg. Men det er jo selvsagt mer bekvemt å skylde på kjøkkenet. Anonymkode: 1247d...b1f 13
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 Eneste jeg vet (fra en venninne som er iraner) er at "skikkelig" iransk mat kan ta nokså lang tid å lage og stå noen timer på komfyren. Kanskje han ikke føler at han har plass nok til å sette en gryte til langtidskoking siden dere har felles kjøkken Anonymkode: 64d58...ea4 4
Gjest tranedatter Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Min iranske kollega som er glad i å lage mat har i allefall vanlig kjøkken. Men som ab over skriver, enkelte matretter tar lang tid, det er det eneste.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kebabmaskiner er ganske store og norske kjøkken er for små til å få plass til en slik maskin. Vi har ofte overskap, en kebabmaskin er over 1 meter høy og kan derfor ikke stå på benken. Anonymkode: 2485d...b9d Så du tror alle i Iran har kebabmaskiner hjemme og bare spiser kebab flere ganger om dagen? Fy søren.. Anonymkode: 275c3...a8e 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste jeg vet (fra en venninne som er iraner) er at "skikkelig" iransk mat kan ta nokså lang tid å lage og stå noen timer på komfyren. Kanskje han ikke føler at han har plass nok til å sette en gryte til langtidskoking siden dere har felles kjøkken Anonymkode: 64d58...ea4 Det kan hende. TS Anonymkode: 336d4...2b8
Luckiness Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har ingen anelse...Men hvis problemet er at han ikke føler for/har mulighet å langtidskoke pga felles kjøkken, så kan du tipse ham om å skaffe seg en hybelkomfyr? Da kan han forberede maten på felles kjøkken, men langtidskoke i sin hybel. Dersom det er tillatt å ha dette på hybelen da.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 6 minutter siden, Luckiness skrev: Jeg har ingen anelse...Men hvis problemet er at han ikke føler for/har mulighet å langtidskoke pga felles kjøkken, så kan du tipse ham om å skaffe seg en hybelkomfyr? Da kan han forberede maten på felles kjøkken, men langtidskoke i sin hybel. Dersom det er tillatt å ha dette på hybelen da. Han er ikke typen det går an å tipse om noe, for det går ikke pga det og det. Lite løsningsorientert kan man si. TS Anonymkode: 336d4...2b8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 Høres mer ut som han er frustret over at han ikke orker lage sunn mat og klandrer kjøkkenet for det. Mens egentlig er det bare at han ønsker spise dårlig og/ eller enkelt for han gidder ikke. Han klandrer seg selv samtidig som han ikke ønsker endre dette. Det fører til frustrasjon. Anonymkode: 08944...055 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 29 minutter siden, Luckiness skrev: Jeg har ingen anelse...Men hvis problemet er at han ikke føler for/har mulighet å langtidskoke pga felles kjøkken, så kan du tipse ham om å skaffe seg en hybelkomfyr? Da kan han forberede maten på felles kjøkken, men langtidskoke i sin hybel. Dersom det er tillatt å ha dette på hybelen da. Dersom det er snakk om studentbolig (som har tilgang til kjøkken) så er det nok ikke lov med noe hybelkomfyr på eget soverom nei, i alle fall har det stått i mine kontrakter at det var strengt forbudt pga brannfare Anonymkode: 64d58...ea4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som han er frustret over at han ikke orker lage sunn mat og klandrer kjøkkenet for det. Mens egentlig er det bare at han ønsker spise dårlig og/ eller enkelt for han gidder ikke. Han klandrer seg selv samtidig som han ikke ønsker endre dette. Det fører til frustrasjon. Anonymkode: 08944...055 Det er faktisk sant, og det gjelder ikke bare spisingen. Alt er feil, og ingenting kan endres. Han er et godt eksempel på hvordan man kan tenke seg inn i et hjørne og ikke komme ut igjen, kjipt å ha det sånn. TS Anonymkode: 336d4...2b8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom det er snakk om studentbolig (som har tilgang til kjøkken) så er det nok ikke lov med noe hybelkomfyr på eget soverom nei, i alle fall har det stått i mine kontrakter at det var strengt forbudt pga brannfare Anonymkode: 64d58...ea4 Det er mikro og vannkoker på disse rommene. TS Anonymkode: 336d4...2b8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 Kanskje han vil ha et kjøkken som har "alt han trenger".. Altså, her hjemme kan jeg lett lage pakistansk mat, jeg har alt jeg trenger av krydder, basic mat. Kan slenge sammen tre fire retter bare nå og la det stå lenge. Er jeg hos foreldrene mine som ikke er pakistanere (vi er norske, men mannen er fra Pakistan), må jeg kjøpe aaalllt av krydder for den ene retten. De har ikke. Blir liksom vanskeligere.. Bor man på hybel og deler kjøkken har han kanskje ikke plass? Det krever jo litt forarbeid og tid til langtidskoking. Noenting tar mye plass og som stor gryte og feks bokser å lagre maten i når man lager for mye osv. Anonymkode: e0c9d...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han vil ha et kjøkken som har "alt han trenger".. Altså, her hjemme kan jeg lett lage pakistansk mat, jeg har alt jeg trenger av krydder, basic mat. Kan slenge sammen tre fire retter bare nå og la det stå lenge. Er jeg hos foreldrene mine som ikke er pakistanere (vi er norske, men mannen er fra Pakistan), må jeg kjøpe aaalllt av krydder for den ene retten. De har ikke. Blir liksom vanskeligere.. Bor man på hybel og deler kjøkken har han kanskje ikke plass? Det krever jo litt forarbeid og tid til langtidskoking. Noenting tar mye plass og som stor gryte og feks bokser å lagre maten i når man lager for mye osv. Anonymkode: e0c9d...8b8 Ja skjønner igrunn det. Men går det ikke an å forenkle rettene litt? TS Anonymkode: 336d4...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå