Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Emma J
Skrevet

Leste at denne fikk toppkarakter i en hårkurtest i et blad jeg kjøpte i går(blant annet over Garnier, Wella, Body S, MOP og Clinique...) Jeg fikk ikke så mye info om selve kuern ut fra hva de skrev,så lurte på om noen her inne hadde testet den eller har en libk til et sted hvor det står mer om den...

Til dere som har testet den:

Hvilket hår passer den til?

Synes dere den var bra(hvordan hår har dere)?

Siden det er en leave-in kur lurer jeg på om man skal bruke den etter hver vask eller så ofte man bruker annen hårkur. Trneger man annen "vanlig" hårkur i tillegg?(varierer vel på håret men...) og siden det er en sånn leave-in gir den da litt stylingeffekt på håret på noen måte?

Håper på svar!

Mvh Emma :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg elsker den! Men jeg vil ikke gå så langt som å kalle det kur, for meg er det mer en pleiende stylinggele/-krem. Den beskytter litt mot varme fra føner osv, og håret blir mykt og fint, men hvis det er slitt og tørt, er en normal kur bedre. Jeg veksler mellom denne og Anti-Snap fra Redken.

Gjest Emma J
Skrevet

Takk for raskt svar!

Så da regner jeg med du bruker annen kur i tillegg da?Er det liksom ikke nok med bare denne?

Håret mitt er farget en del ganger for mye(akkurat nå svart med brune striper)...men det er ikke akkurat slitt. Håret er muligens litt tørt og kan bli litt brusete(særlig nå om sommeren). Tror du da denne er noe for meg?!

"en real vitamininnsprøytning" sier WOMAN-bladet om denne kuren... :forvirret:

Er den drøy forresten?(sånn ca hvor ofte bruker du den) Er litt kjipt om den er udrøy for den er jo nokså dyr...

Gjest Gjesta
Skrevet

Håret ditt høres akkurat som mitt; også farget endel ganger, og akkurat nå svart (men mitt er relativt kort). Det er litt slitt, men ikke noe særlig tørt. Jeg bruker Fudge Dynamite ca en gang pr uke; det er en kur som kun har fem minutter virketid. Etterpå bør du bruke enten fuktighetskur eller en fuktgivende balsam.

Potion 9 bruker jeg kanskje 2-3 ganger i uka, og den er ganske drøy i bruk, men jeg har kort hår. Jeg bruker en hasselnøttstor mengde hver gang. Det dummeste er tuben i metall, for den kan det lett gå hull på, så den er ikke så egnet til reising.

Så hvis du trenger noe som demper litt brus og beskytter mot slitasje, er Potion 9 bra. Men den erstatter ikke en vanlig kur. Jeg kommer til å kjøpe en kur fra Kerastase når Fudge-kuren er tom. Enten den grønne Age Recharge, eller den rosa for farget hår (selv om shampo og balsam derfra er OK, ikke mer).

Gjest Gjest
Skrevet

Elphaba: skal den kun brukes i tuppene?

Gjest Gjesta
Skrevet
Elphaba: skal den kun brukes i tuppene?

Nei, det tror jeg ikke. Jeg bruker den i hvertfall i hele håret. Den har en geleaktig konsistens som ikke er sleip og ekkel. Jeg digger lukta på den, men vet at ikke alle liker den.

Gjest Emma J
Skrevet

Takker for svar og gode råd! :kose:

Jeg har hår ned til skuldrene så vil nok være litt mer udrøy for meg da. Men må punge ut med en del penger da hvis jeg må har vanlige kurer i tillegg. Dette tar på studielånt :sur:

Noen som har en link til et sted det står mer om kuren??

Gjest Gjesta
Skrevet
Takker for svar og gode råd! :kose:

Jeg har hår ned til skuldrene så vil nok være litt mer udrøy for meg da. Men må punge ut med en del penger da hvis jeg må har vanlige kurer i tillegg. Dette tar på studielånt :sur:

Noen som har en link til et sted det står mer om kuren??

Mener du om Potion9? Du finner litt info inne hos lookfantastic.com (gå inn under Sebastian og velg "styling products"). Hos makeupalley.com har de en diger database der folk har lagt inn produktanmeldelser over tusenvis av produkter.

Har du prøvd Anti Snap fra Redken? Den bruker jeg også, og den er drøyere i bruk, siden den er mer flytende. Hos lookfantastic koster den under halvparten av frisørprisen her, og den inneholder 250 ml (like mye som en shampo). Lukter karamell/vanilje/sukkertøy.

Gjest Emma J
Skrevet

Har du prøvd Anti Snap fra Redken? Den bruker jeg også, og den er drøyere i bruk, siden den er mer flytende. Hos lookfantastic koster den under halvparten av frisørprisen her, og den inneholder 250 ml (like mye som en shampo). Lukter karamell/vanilje/sukkertøy.

Ah,du må ikke nevne det for meg! :ler:

Nei, har ikke testet den ut...etter en del dyre bonkjøp fra Redken for et par år tilbake har jeg ikke testet ut et eneste annet fra merket. Sikkert dumt av meg,men... Hva gjør den da? Liker du den bedre enn Potion 9?

Skal ta meg en tur innom LF å se ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har også dårlige erfaringer med det meste fra Redken, UNNTATT Anti-Snap. Det er en lett proteinkur i leave-in-form, litt lik Potion9, men mye mer sympatisk pris, og mer drøy i bruk. Jeg har aldri hørt noen med behandlet hår som ikke har likt den.

Den erstatter kanskje ikke en ordentlig kur, men det vil en leave-in aldri gjøre, tror jeg. Men den beskytter mot daglig slitasje, og håret ser sunnere ut når jeg bruker den. Altså: anbefales! :)

Gjest Emma J
Skrevet

Hmm...Kanskje jeg skulle heller teste ut den fra Redken først da. Kanskje jeg blir fornøyd med den! Du er god som har klart å overtale meg til å prøve Reken igjen ;) Selvfølgelig dumt av meg å være så "dømmende",men...

Tusen takk for gode tips! :kyss:

Gjest Emma J
Skrevet

Hmm...Kanskje jeg skulle heller teste ut den fra Redken først da. Kanskje jeg blir fornøyd med den! Du er god som har klart å overtale meg til å prøve Reken igjen ;) Selvfølgelig dumt av meg å være så "dømmende",men...

Tusen takk for gode tips! :kyss:

Mvh Emma :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg liker som sagt heller ikke Redken, unntatt denne. Siden håret ditt er lengre enn mitt, vil den sikkert være kjempebra for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Sliter veldig mye med å velge hvilken jeg skal ha av anti snap og potion 9 jeg også. Har ikke farget håret mitt eller noe slikt, men det har lite glans og kan fort bli flisete. Føler det kanskje er litt tørt. Har alltid hatt tykt hår, men som er klippet mye opp(har hår til nedom skuldrene)

Hvilken anbefaler dere meg å kjøpe?

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis håret ikke er farget, bør du i hvertfall ikke bruke Anti-Snap, for den tilfører proteiner som et hår som ikke er kjemisk behandlet knapt trenger. Potion 9 inneholder også endel proteiner, men der er jeg usikker på mengden. Kanskje du heller burde sjekke ut en leave-in for tørt hår?

Skrevet

Prøv Sebastian Laminates hair mask, det er den beste kuren jeg har prøvd, håret blir helt nydelig etter det! Potion 9 er jo bare styling pluss litt pleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...