Gå til innhold

Hvor mye skal man stille opp for eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen til kjæresten min har fått en sykdom som påvirker hormoner i kroppen. Den er ikke farlig eller livstruende men forståelig nok utfordrende! 

Dem har to barn sammen og delt omsorg. 

Nå er hun utmattet, sliter med hodepine og har konsentrasjons vansker. 

Jeg og min kjæreste er ikke samboere, bor et par timer unna hverandre, men har møttes mer i korona tiden pga mulighet for hjemmekontor når våre barn fra tidligere forhold, er hos våre ekser. Vi liker dette godt begge to. 

Men nå må han følge opp barna pga formen til sin eks på ubestemt tid. Det vil si vi vil kun møtes et par ganger i mnd hos han, fordi han må være parat dersom det også skulle inntreffe «dårlig form» hos henne mens vi har våre planer som kan bli avlyst på kort varsel... 

Flott pappa som stiller opp 100% for barn og eks i harde tider, men er det riktig? Burde hun ikke stålsette seg mer fremfor å få sydd bomull under armene? 

Anonymkode: 23a1c...337

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eksen til kjæresten min har fått en sykdom som påvirker hormoner i kroppen. Den er ikke farlig eller livstruende men forståelig nok utfordrende! 

Dem har to barn sammen og delt omsorg. 

Nå er hun utmattet, sliter med hodepine og har konsentrasjons vansker. 

Jeg og min kjæreste er ikke samboere, bor et par timer unna hverandre, men har møttes mer i korona tiden pga mulighet for hjemmekontor når våre barn fra tidligere forhold, er hos våre ekser. Vi liker dette godt begge to. 

Men nå må han følge opp barna pga formen til sin eks på ubestemt tid. Det vil si vi vil kun møtes et par ganger i mnd hos han, fordi han må være parat dersom det også skulle inntreffe «dårlig form» hos henne mens vi har våre planer som kan bli avlyst på kort varsel... 

Flott pappa som stiller opp 100% for barn og eks i harde tider, men er det riktig? Burde hun ikke stålsette seg mer fremfor å få sydd bomull under armene? 

Anonymkode: 23a1c...337

Hva i all verden mener du med at hun "får sydd bomull under armene"? Mener du puter?

Uansett; hun er syk, og man kan ikke bare skjerpe seg og bli mindre syk. Du, derimot, kan skjerpe deg, og bli mer forståelsesfull og takknemlig over at han setter barna sine så høyt.

• Liker 39
Skrevet

Slik er det å være i forhold med andre som har barn. Man kommer i andre rekke og må svelge mange kameler som ikke nødvendigvis er like enkle. Klart barna kommer foran deg, og det å hjelpe mor hvis hun ikke er i stand til å ta seg av barna på egen hånd. 

Anonymkode: 8f4eb...2ab

• Liker 6
Skrevet

Her har vi barn og hvert vårt hold, og vi gjør sånn begge to. Ting avlyses fordi eksen er dårlig, og vil ha barna ekstra.
Eller vi hjelper eksen med diverse, fordi det gagner ungene.

Skulle vel bare mangle? Er jo barna han stiller opp for! Ikke eksen sin...

Anonymkode: a6aa6...dca

• Liker 10
Skrevet

Du er rett og slett sjalu? Og irritert fordi DU ikke får nok tid med kjæresten din, og fordi han hjelper sin x? Det er ganske patetisk, og ville vært dealbreaker for meg. 

Min x stiller opp for sin x når hun er i dårlige perioder, og selv vi som ikke har barn sammen er så gode venner at han stiller opp for meg når jeg er dårlig og kan trenge en handletjeneste f.eks. (vi var sammen flere år, og barna våre møttes jevnlig). 

Det kalles vennskap. Jeg vet ikke om du er kjent med det? 

Anonymkode: e2825...0b6

• Liker 6
Skrevet

Ja huff, tenk å bli syk slik at din deltidspappa må trå til mer.

Det eneste som mangler er vel at hun er så frekk at hun dør, og ødelegge ditt forhold for resten av livet 

Anonymkode: c14d0...060

• Liker 8
Gjest Skogrose
Skrevet

Han stiller jo ikke opp for eksen, men for barna sine. Han gjør det man gjør som forelder, tar ansvar. Det er en egenskap jeg setter høyt hos en partner i alle fall. Kanskje han til og med er en snill mann, som i tillegg har forståelse for mors situasjon og viser evne til å samarbeide...

Gjest Alterego666
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå må han følge opp barna pga formen til sin eks på ubestemt tid.

Han stiller ikke opp for eksen, han stiller opp for barna sine. He`s a keeper!

Skrevet

WTF did I just read 😳

Anonymkode: 6d4af...e3f

• Liker 10
Skrevet

Herregud’a TS! Han stiller opp for barna sine! Det skal da bare mangle!! 

Hva gjør du om hun dør og han får barna på fulltid? Sier du at de da må i fosterhjem? Må ikke ‘sy bomull’ under armene på de? 

Du høre fryktelig ung og uerfaren ut!! 

Anonymkode: ddf44...7bb

• Liker 9
Skrevet

Ja for en dust.... stiller opp for barna når moren sliter :ironi:

Anonymkode: ef0c9...f90

• Liker 11
Skrevet

Mistenker du at hun overdriver symptomene sine, eller er du sjalu fordi han tar barna når hun ikke er i stand til det?

Anonymkode: 425f8...78e

• Liker 2
Skrevet

Flott far som stiller opp for barna sine!

Nå er det full skjerpings på deg, du kan jo ikke være i dette forholdet om du blir sur fordi han gjør pappajobben sin når barnemor er syk. Skjønner at du vil treffe ham ofte, men det får bli til dels samtidig med ungene da, eller på Skype hvis han har hendene fulle. 

Anonymkode: 72440...861

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Alterego666 skrev:

Han stiller ikke opp for eksen, han stiller opp for barna sine. He`s a keeper!

Eh, nei. 

Anonymkode: ccaed...57f

Gjest Alterego666
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. 

Anonymkode: ccaed...57f

Takk for en utfyllende og innsiktsfull kommentar. #ironivarsel

Skrevet

TS, jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon og jeg har forståelse for at du har problemer med å leve med det. Samtidig forstår nok du at du ikke kan legge føringer på hans valg om å stille opp, han hadde neppe akseptert det uansett. Da sitter du igjen med at du nesten bare må trekke deg ut, si til han at du forstår ansvaret hans, du hadde ikke respektert han hvis han hadde vært noe mindre til far. Samtidig som at du vil ha en kjæreste som er på et sted i livet hvor han kan prioritere deg. Ønsk han alt godt og gå videre.

Skrevet

Kan dere ikke være sammen med barna da, På sikt skal dere vel bli one big happy family i samme hus?

Anonymkode: 9433c...4a2

• Liker 4
Skrevet

Eksen kan ikke bare skjerpe seg. Man kan  ikke skjerpe seg fra utmattelse pga hormoner eller andre årsaker.

Det positive er at hun sannsynligvis kan få behandling og bli bedre på sikt, men det kan fort ta tid.

Kjæresten din høres ut som en god person som vil sitt barns beste. Å ta seg av små barn med utmattelse høres svært vanskelig ut.

Måten han oppfører seg på nå, viser at han er en bra mann som har omsorg for andre. Jeg skjønner at du ikke liker at det er eksen som får omsorg, men tenk den dagen du blir syk og trenger hjelp. Da vet du at han stiller opp. Så la han gjøre dette for barnas skyld uten å gi han dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 99644...199

• Liker 3
Gjest Lille Potet
Skrevet

Bedre med bomull under armene, enn bomull i hodet. 

Han høres ut som en flott mann. Klart han må stille opp for både barna, og barnemor. 

For det er hun som er problemet sant? Han elsket henne en gang, nå er han bare glad i henne. Hun har tross alt født hans barn. Det må du bare leve med. 

Hva om du også tar i et tak for henne? Du får roet sjalusien din, og kanskje hun blir din venn også? Det vil jo være det beste for alle parter, og særlig barna. 

Og så føles det så godt å være snill😊

Skrevet

Jeg håper du tuller. Hvis din eks blir syk regner jeg med du tar barna dine ekstra uten problemer også? Eller er det bare kjæresten din som ikke får ha barna sine ekstra? 

Anonymkode: c4970...63a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...