Gjest uhum Skrevet 30. juli 2005 #1 Skrevet 30. juli 2005 Jeg er 21 og ser ut som et helvete uten sminke. Jeg føler meg ikke noe bra uten sminke heller. Går jeg uten sminke er jeg ikke meg. Jeg hater å vise meg foran folk uten sminke, alle andre er jo så pene uten. Til og med mamma er pen, hun bruker aldri sminke. Har aldri vist meg foran kjæresten helt uten sminke, bare i varierende mengder sminke. Gruer meg til å flytte sammen med han pga dette. Noen flere som har det sånn?
*M* Skrevet 30. juli 2005 #2 Skrevet 30. juli 2005 Jeg syntes også jeg så forferdelig ut uten sminke, men da jeg fikk en jobb som krevde at jeg begynte veldig tidlig om morgenen orket jeg ikke sminke meg mer. Etter en stund ble jeg vant å se meg selv uten sminke og nå bruker jeg nesten ikke noe. Ingen av mine eks-kjærester har kommentert at jeg har gått uten sminke, men det indre teller nok mer enn det ytre.
Gjest Emma J Skrevet 30. juli 2005 #3 Skrevet 30. juli 2005 For den første...Han vil være sammen med deg for den du er! Han synes du er fantastisk og siden dere skal flytte sammen synes han nok du er ei kjempe flott og pen jente Det må du ikke glemme... Det kan jo bli et problem hvis du aldri vil ta av deg sminken(ikke bra huden kommer til å bli stygg etterhvert)men kjæresten ønsker nok at du kan føle deg konfortabel sammen med han,tror du ikke det?! De fleste gutter skjønner nok at man kan se litt annerlede ut uten sminke,men han vil synes det er fint å se ditt naturlige utseende-han er jo allerede sikkerlig forelsekt i deg. Dessuten er man ofte velfig selv-kritisk i forhold til sitt eget utseende. Jeg vet det selv for jeg har de siste årene hatt veldig problemer med å takle at jeg er alt for tynn,men jeg vet at andre synes jeg er en fin person uansett Sånn er man bare nødt til å tenke... Kanskje du burde slutte med èn og èn ting av gangen. For eks noe dager uten/mindr pudder,så eyeliner,så ditt så datt...kanskje du vil føle deg naken i begynnelsen men er vel som hun over var inne på,til man blir vant til det. Du sier du ser ut som et helvete uten sminke...nå gjør du sikkert ikke det da,men tenk at huden din vil se mye friskere ut om du tar den av og lar den få pusete litt!! Gode renserutiner er også viktig! PS: Det går jo ann å jukse litt med selvbruning og fraging av øyevipper og øyebryn osv-da vil du kanskje føle deg litt freshere om morgenen?! Lykke til! Mvh Emma!!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #4 Skrevet 30. juli 2005 Uff, dette hørtes veldig upraktisk ut. Nå skal det sies at jeg også føler meg mye mer vel med sminke, mer feminin, men det er heller ikke så mye som skal til, og jeg MÅ ikke. Var nok litt verre som fjortis.. Du får prøve å trappe ned litt. Nå vet jo ikke jeg hvordan du sminker deg, men hvis det er sånn at du bruker veldig mye og endrer på ansiktstrekkene dine, skjønner jeg at du føler deg rar uten. Men det er en vanesak, og du ser helt sikkert flott ut uten du også, du ser det bare ikke selv!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #5 Skrevet 30. juli 2005 Nøyaktig hva er det du mener sminke bedrer da? Hvis du vil ha penere hud kan en hudlege gi deg behandlinger/gode produkter. En god selvbruner gir fin farge. Vipper kan farges og bøyes permanent, og øyebryn, rundt øyne og lepper tatoveres med permanent make-up. Til daglig trenger du da svært lite sminke, ihvertfall du som er så ung. Er problemet psykisk kan det lønne seg å prate med noen. Et råd fra meg som er mye eldre er at du nok ser bedre ut enn du tror (ser jeg på gamle bilder av meg selv nå når jeg er 32 skjønner jeg ikke hva jeg klaget over som 19-åring) :-) Men selvfølelsen er selvsagt viktig, derfor kan litt juks, som vippefarge, selvbruner og napping av bryn bety mye mer enn den synlige effekten. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå