AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #21 Del Skrevet 26. oktober 2020 På 25.10.2020 den 8.47, AnonymBruker skrev: Jeg drikke sjeldent. I år har jeg drukket fire ganger, totalt 10 alkoholenheter. Har tenkt flere helger på rad at det hadde smakt godt med en øl, men det har blitt med tanken. I gjennomsnitt drikker jeg under 15 alkoholenheter i året. Anonymkode: f1d59...33b Jeg ligger på dette nivået. Sjeldent flere enn 5 ganger på ett år. Begivenhetene blir gjere av det store slaget. Nyttårsfeiring, store bursdager, osv Anonymkode: af01d...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #22 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg drikker 2-3 øl i helgen, gjerne både lørdag og søndag. Anonymkode: 9d819...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #23 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg drikker 2-3 øl i helgen, gjerne både lørdag og søndag. Anonymkode: 9d819...f67 Mente fredag, ikke søndag. Anonymkode: 9d819...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #24 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg liker smaken av øl, men har ikke behov for alkohol hvis ikke jeg er på fest, så jeg kjøper alkoholfri øl. Har meg ofte en halvliter hver kveld. Anonymkode: 771cc...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 26. oktober 2020 #25 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg drikker litt ca 5 dager i uka.. F.eks. 1 glass rødvin om kvelden eller til maten søndag, mandag og onsdag. Pluss et par glass fredag kveld og 2-3 øl på konsert/pub på lørdagen. Fordi jeg liker smaken og fordi livet blir bittelitt gøyere med alkohol. Jeg bor alene og jobber i musikkbransjen. Korona har fjernet mye av jobben og mitt sosiale liv. Drikker nok litt som trøst, på samme måte som andre trøstespiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Potet Skrevet 27. oktober 2020 #26 Del Skrevet 27. oktober 2020 Jeg drikker hver tredje måned. Jeg har satt meg ei grense på 4 enheter. Jeg liker ikke alkohol noe særlig lengre - så jeg er nok på vei mot avholds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #27 Del Skrevet 27. oktober 2020 Drikker hver helg, en flaske vin eller to eller noen øl med samboeren eller i sosiale sammenkomster fredag-lørdag. Han er fransk, og skulle nok gjerne tatt et glass vin oftere også, men det er for dyrt. Anonymkode: c723f...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #28 Del Skrevet 27. oktober 2020 Mellom 4-8 cidere hver 4.e helg, når jeg har "fri" fra mann og ikke reiser. Har da halv dag på jobb på fredagen, slappe av og lage mat for dagen, og resten av uka. Så blir det å dille hjemme med diverse hobbyer mens jeg nyter noen cider i løpet av dagen/kvelden. Anonymkode: 4d403...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #29 Del Skrevet 27. oktober 2020 Kan drikke alt fra 2 ganger i året til 1-2 ganger i mnd, kommer helt an på. Drikker da alt fra 1 glass vin/cider til 4-5 cider. Drikker ikke i ukedagene. Anonymkode: 5dce4...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 27. oktober 2020 #30 Del Skrevet 27. oktober 2020 Det har variert. En periode for noen år siden kunne det være oppi to-tre enheter om dagen, og enda mer i helgene, men de siste årene har det redusert seg. Nå skal det sies at den perioden med det noen ville kalle hard drikking er noe jeg ikke hadde turt uten videre. Det har vært alkoholisme i slekta, men jeg har hatt noe erfaring som gir meg tillit til at jeg ikke har "det genet." Bl.a. har det aldri vært vanskelig for meg å stoppe til et klokkeslett, eller etter et gitt antall enheter, og jeg har i alle fall ikke den uvanen jeg ser enkelte har: det at de må drikke opp (øl, drink, vin) sjøl om de ikke liker det de har i glasset. Jeg tror det er viktig å huske på at man ikke legger opp fasiten for andre: "Vet du, jeg tror N.N er alkoholiker, tenk han drakk ei flaske pils tirsdag formiddag." "Huff stakkars kona, hun er så tapper, enn å ha en sånn skamløs mann." Det er mye snakk om hvorvidt man sjøl holder kontrollen, om man kan ha tillit til seg selv og egen omgang med alkohol, eller om man lar alkoholen ta over kontrollen. Og derfor sier jeg aldri "ta deg nå ei øl, da, hæ, det kan du vel!" - mange periodedrankere som kommer utpå og mange som prøver å holde opp som mislykkes på grunn av akkurat den setninga der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #31 Del Skrevet 31. oktober 2020 Drakk ca 6 øl hver dag. Drikker ikke så mye som en dråpe lenger. Anonymkode: e7759...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #32 Del Skrevet 31. oktober 2020 Lager jeg god middag har jeg gjerne et glass vin til. Kan godt kose meg med et glass vin etter en lang dag, eller ta et glass vin i boblebadet når jeg skal skjemme meg ekstra ut. Vin eller Champagne er også selvsagt når jeg har venninnekveld. Nyter kun vin og Champagne, og drikker ikke for å bli beruset. Et glass og to holder. Men det kan også gå mange uker mellom hver gang jeg har lyst å kose meg litt ekstra. Og ser det blir mer på vår/sommer, og mindre høst/vinter. Er oppvokst med en mer sydlansk tilnærmelse til alkohol. Og helgefyll har aldri vært noe her. Men det får være opp til den enkelte. Anonymkode: 1734c...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frottis Skrevet 31. oktober 2020 #33 Del Skrevet 31. oktober 2020 Drikker vin eller øl hver helg, og av og til også i ukedagene. Skjelden mer enn 2 glass/flasker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #34 Del Skrevet 31. oktober 2020 Mannen min drikker alt fra litt til mye så og si hver dag, og jo mer han drikker jo mindre drikker jeg. Så jeg er blitt mer eller mindre avholds pga han. Han blir ikke slem eller noe sånt, men jeg blir en slags motvekt føler jeg. Hvis jeg drikker er det evnt i en venne bursdag og kanskje 2-3 ganger i året et glass vin til maten eller ved siden av ost på kvelden.. Anonymkode: ca8c5...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burgut Skrevet 31. oktober 2020 #35 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jeg drikker alkohol ca 4-6 ganger i året. Når jeg er på fest eller av og til et glass vin på besøk hos venninne. Drikker ikke alkohol hjemme for kos. Koser meg mer med cola 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #36 Del Skrevet 31. oktober 2020 Alle som svarer drikker så lite! 🙈 Jeg drikker minst en gang i uka, men det varierer veldig. Er gjerne ute på byen og tar en øl eller fire med venner, drikker vin med venninner hjemme eller øl med samboeren på fredag kveld eller en hvilken som helst kveld i uka hvis vi finner på å gjøre det når vi f.eks. ser en fotballkamp. Noen uker drikker jeg kanskje ingenting, men i ferier drikker jeg hver dag. Drikker sjelden så mye at jeg blir full. Skikkelig full skjer kanskje annet hvert år, men blir gjerne litt brisen en gang i mnd. Litt mindre nå med korona. For meg er det hyggelig og sosialt, men jeg har ingen relasjon til alkoholisme. Jeg har blitt mer bevisst de siste årene på ikke å spørre hvorfor folk ikke dekker osv. Viktig at det er greit å være med i sosiale settinger uten å måtte drikke. Anonymkode: d8bfa...1e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmarin(ert) Skrevet 31. oktober 2020 #37 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jeg er veldig glad i god vin og gin. Har også «oppdaget» cider etter å ha flyttet utenlands til et sted med ciderkultur. Kan fint ta et par glass vin på en vanlig onsdag, eller kose meg med en GT en mandagskveld. Drikker meg ikke beruset dersom jeg har jobb dagen etter, og bruker ikke alkoholholdig drikke som tørstedrikk. Enheter i uken varierer, hos bedriftslegen oppgir jeg gjennomsnittlig én flaske vin (fem enheter) per uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilmus Skrevet 9. november 2020 #38 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg er veldig glad i tørr hvitvin, og med alt 2020 har hatt å by på har jeg nok fått til vane å belønne meg selv med et lite glass nesten hver kveld. Men nå har jeg begynt å faste igjen, så da kan jeg ikke det lenger.. så da blir det heller vann med eplecidereddik.. ikke heeelt det samme😅 så nå drikker jeg vin fredag og lørdag kveld. ( ikke mye da, et glass eller to) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #39 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg tar gjerne ei fyll i uka......jobber veeldig mye,og krevende jobb,så trenger faktisk den lille fylla for å koble ut. Vet jo at jeg burde koblet av med noe annet, men jeg koser meg faktisk meg ei fyll i uka. Anonymkode: c5b8f...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #40 Del Skrevet 9. november 2020 Opptil 2 ganger i året 🙈 Anonymkode: ac5b6...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå