AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Del Skrevet 24. oktober 2020 Hvilke alkoholvaner har du? Drikker du litt hver dag? Er du på flatfylla hver helg,annenhver helg etc? Jeg spør fordi jeg er blitt obs på mine egne alkoholvaner, og syntes at jeg burde endre det. Jeg kunne fint ta et glass vin etter endt arbeidsdag. Ligge på sofaen glo på tv og ta et glass vin. Dette ville jeg endre. Jeg sier ikke at det er galt om du gjør det, men for meg og familiehistorien med alkoholisme i generasjoner før meg så er jeg blitt mer obs nå. Anonymkode: ac691...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg drikker øl hver fredag og lørdag. 2 x Tuborg lite og 4 x lettøl. Tidligere gjorde jeg det samme i hverdagen men har heldigvis fått nye vaner. Skulle gjerne kuttet ut det også men det er ikke aktuelt ennå. Anonymkode: 3d5b5...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 24. oktober 2020 #3 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg drikker lite alkohol og mindre etter at jeg endret kostholdet. Det blir ca 1-2 glass rødvin per måned. Trives bra med det slik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg drikker kun alkohol i helgen. Da som regel et par glass vin eller litt mer ved sosiale sammenkomster. Det blir unaturlig for oss å sprette en vin eller kjøpe inn øl i hverdagen. Vet at de gjør det i andre land, men som sagt føles det ikke naturlig i en travel hverdag. Pluss at jeg merker jeg får dårligere søvn av alkohol, og blir mindre opplagt dagen derpå selv med små mengder. Men i dag er det kos med et par glass. Anonymkode: 0ca57...de0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Del Skrevet 24. oktober 2020 Er praktisk talt avholds. Det lille lageret jeg har av sprit og likører tar jo en evighet å få brukt opp, selv om jeg har det i alt jeg kan av desserter og puddinger og synes jeg lager det hele tiden. Anonymkode: 982f6...31f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Del Skrevet 25. oktober 2020 Går gjerne 2 øl på fredag eller lørdag. Noen ganger i året, gjerne jul, bursdag og den slags, deler jeg en vinflaska med samboer, vi blir da gjerne litt mer beruset Anonymkode: fa4aa...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg drikke sjeldent. I år har jeg drukket fire ganger, totalt 10 alkoholenheter. Har tenkt flere helger på rad at det hadde smakt godt med en øl, men det har blitt med tanken. I gjennomsnitt drikker jeg under 15 alkoholenheter i året. Anonymkode: f1d59...33b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg tar kanskje en cider eller et glass vin sånn.. 2-3 ganger i måneden. Alkohol daglig og flatfylla hver helg er helt utenkelig for meg. Anonymkode: e6f2f...7ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg er også på 10-15 alkoholenheter på et år. Kan du finne noe annet du kan glede deg med etter en arbeidsdag? Anonymkode: 1b6d1...c81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Del Skrevet 25. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også på 10-15 alkoholenheter på et år. Kan du finne noe annet du kan glede deg med etter en arbeidsdag? Anonymkode: 1b6d1...c81 Jeg har funnet noe annet, og det er jeg glad for. 👍😊 Anonymkode: ac691...257 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg tar gjerne en øl om kvelden, har ikke noe problem med det. Det tenker jeg at du må avgjøre selv. Jeg drikker aldri mer enn 1 øl, liker ikke å være beruset. Drikker heller ikke vin eller sprit. For min del er det sånn at noen drikker brus hver dag, og noen tar en øl. Økonomisk sett kunne jeg vært foruten Anonymkode: cbb86...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Del Skrevet 25. oktober 2020 Drikker ikke i det hele tatt lenger 😊 Det beste valget jeg noensinne har tatt for meg selv. Anonymkode: b7a58...c63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Del Skrevet 25. oktober 2020 Drikker ikke lenger. Har lik familiehistorie som deg, har respekt for at det kan bli et problem. Er 29, og har ikke drukket på fem år. Kommer ikke til å begynne igjen. Drakk mye i ungdommen. Anonymkode: fbf3b...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Titania- Skrevet 25. oktober 2020 #14 Del Skrevet 25. oktober 2020 Drikker svært sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg kan telle på to hender hvor mange ganger jeg har drukket de siste 10 årene. Alkohol forverrer helsetilstanden min og jeg har aldri vært noe særlig glad i det. Ruse seg på et løsemiddel? Nei takk. Anonymkode: 152bd...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Del Skrevet 25. oktober 2020 drikker alkohol kanskje 2-3 i året :-) Anonymkode: 903f6...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #17 Del Skrevet 25. oktober 2020 Drikker 2-3 enheter 1-2 ganger per måned. Innimellom går det flere måneder mellom. Drikker sjeldent hjemme, det er stort sett hvis jeg treffer venner. Da jeg var yngre var det flatfyll nesten hver helg. Anonymkode: 9b530...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #18 Del Skrevet 26. oktober 2020 Tror jeg har drukket alkohol max 5 ganger hittil i år. 2 av disse gangene var fest, 2-3 har vært et glass vin en øl ved anledning eller jeg har hatt lyst. I dag skal jeg drikke et lite glass sprudlevann i forbindelse med en spesiell anledning. Mye mulig det blir siste gang jeg drikker alkohol i år, vi får se. Anonymkode: 99aac...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #19 Del Skrevet 26. oktober 2020 Hvorfor svarer bare de som drikker svært lite? Hvis jeg har ikke har planer (som involverer bilkjøring) på lørdagen, så tar jeg meg gjerne en sekspakning på fredagskvelden. Kan ta meg en øl i hverdagen hvis vi har middag hvor det passer. Anonymkode: 73b57...f1f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #20 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg drikker veldig sjelden alkohol. Jeg skulle gjerne drukket mer vin, men synes det er bal å åpne en hel flaske (jeg drikker jo bare ett glass, og lager ikke mye sauser jeg kan bruke restvin i). Det blir som regel 3-4 ganger i året. Jeg smaker en sup av samboeren sin øl, om han en gang iblant kjøper en til lørdagskvelden, men ikke mer enn det. Anonymkode: d4366...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå