Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som var/er kvalme i første trimester, hvordan startet det? Våknet dere en dag og var kvalme eller kom det mer gradvis? I hvor langt på vei var dere da det startet? 

Anonymkode: c1aa0...623

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I første svangerskap våknet jeg bare opp en dag å var kvalm, ganske nøyaktig 6+0. Kvalmen varte frem til uke 10-12. I andre svangerskap kom kvalmen gradvis snikende fra uke 5 og varte til rundt uke 15-17 🤢

Skrevet

Samme her, våknet opp 6+0, ikke litt - men sinnsykt kvalm.

1. Svangerskap hyperemesis med oppkast ut svangerskapet. Jente

2. Svangerskap les punkt 1^ Jente

3. Svangerskap ekstrem kvalme ut uke 20 uten oppkast. Gutt

Anonymkode: 39e53...05b

Skrevet

Følte meg egentlig ganske groggy, svimmel, trett, uvel på morgenen fra tidligere men selve kvalmen kom ikke før i uke 9-10 og varte til uke 14-15. 

Jeg tror den kom plutselig, ikke gradvis. 

Skrevet

Jeg kan si datoen kvalmen kom. En dag våknet jeg og var sinnsykt kvalm, så kom plutselig her. 

Skrevet

Kom i starten av uke 7 tror jeg. Ekstrem kvalme med oppkast.. i uke 12 nå og holder på fortsatt

Anonymkode: 68228...173

Skrevet

Kvalm fra ca 6+0. Ble gradvis verre til uke 13 så ble det plutselig helt borte i uke 14. 

Anonymkode: da676...934

Skrevet

Kom sigende 

Anonymkode: 2babb...6a7

Skrevet

Første gang var jeg uggen og syns alt luktet så vondt i slutten av uke 5, og så våknet jeg en morgen i starten av uke 6 og var veldig kvalm og kastet opp. Andre gang kjente jeg ikke noe spesielt i uke 5 og håpet jeg skulle slippe, men da kom det mer som "kastet på meg" en dag i uke 6. 

Anonymkode: 72a7e...268

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Hadde dere kvalme kun om morgenen eller hele dagen? Jeg var kvalm i morges, men nå på kvelden kjenner jeg ingenting til det. 

Skrevet

For meg var det litt i bølger i begynnelsen, kanskje den første uken. Etter hvert var jeg kvalm hele dagen, men verst om ettermiddagen når jeg var sliten. Det gikk forsåvidt i bølger da også, men da var jeg småkvalm på det beste og spydde og spydde på kvalmebølgetoppene. 

Anonymkode: 72a7e...268

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Hadde dere kvalme kun om morgenen eller hele dagen? Jeg var kvalm i morges, men nå på kvelden kjenner jeg ingenting til det. 

Hele dagen er jeg kvalm, men sitron hjelper og sea band... så enn så lenge så går det bra.

Anonymkode: 2babb...6a7

Skrevet

Kom kastet på meg over natten. 6+0 med andremann, litt ut i uke 7 med førstemann. 

Kvalmen varte til rundt uke 17 begge gangene. Forferdelig slitsomt.. Og spesielt med andremann måtte jeg spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk, ble forferdelig dårlig om jeg ble sulten. Kjempegøy når det i tillegg ble vanskeligere å få trent og beveget seg, og jeg ble enda kvalmere av å trene.. 

Anonymkode: 589f2...931

Skrevet

Våknet også plustelig en dag og var kvalm var vel rundt uke 6, er nå 9+5 og er fortsatt kvalm og spyr opp til flere ganger daglig. Kvalm stort sett hele dagen, pleier å bli noe bedre sent på ettermiddagen. 

Skrevet

Misunner dere som er kvalme. Her finnes jeg ikke kvalm og er livredd for missed abortion/spontanabort:/ 12 dager til ultralyd.. 

Skrevet

Kvalmen kom snikende i bølger. Noen dager på, noen av. Våknet aldri kvalm, men den kom snikende utover dagen og ble gjerne til kvelden. Venter jente forresten :)

Forrige svangerskap var jeg aldri kvalm en eneste dag. Det var gutt :) 

Anonymkode: 44f2a...a72

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunner dere som er kvalme. Her finnes jeg ikke kvalm og er livredd for missed abortion/spontanabort:/ 12 dager til ultralyd.. 

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt første svangerskap, men fikk likevel en frisk fin baby :) 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du gi deg... dette er absolutt ikke noe å misunne......

redd for SA er man vel uansett!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du gi deg... dette er absolutt ikke noe å misunne......

redd for SA er man vel uansett!

På Nhi.no står det at svangerskapskvalme gir opptil 75% lavere risiko for spontanabort. Jeg har forøvrig vært gravid uten kvalme før, og da endte det i missed abortion. Men beklager om du ble provosert av innlegget mitt. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt første svangerskap, men fikk likevel en frisk fin baby :) 

Takk for at du deler❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...