Gå til innhold

Kan vi ikke avvikle julegaver i 2020?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om alle skal fly rundt i butikker i oppkjøringen til jul som vanlig, så blir det jo unødvendig mye smittefare. Gir jo ikke mening å ha 1 meters avstand på t-banen og la serveringsbransjen gå konkurs om vi likevel skal flokke til kjøpesentre og handlegater på lørdagene i november/desember.

Mange har i årevis påpekt at det gavehysteriet vi holder på med ikke er bærekraftig. Miljøsvineri, spinnvilt forbruk og en belastning for de med dårlig råd.

Kunne ikke koronaåret 2020 vært et passende år for å avvikle julegaver? Heller ha en avslappende førjulstid med det som faktisk betyr noe, som koselige kvelder med våre kjære, tente lys, pepperkakebaking og julemusikk?

Anonymkode: 7a409...587

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er enkelt og greit nei!

Anonymkode: 4aaf1...992

• Liker 21
Skrevet

Jeg stiller meg iallefall 100 prosent bak dette.

Gjest _Crocs_
Skrevet

Helt enig. Jeg er lei av å både få gaver som jeg ikke har bruk for og å finne gaver til andre. I år ønsker jeg meg kun en ting, som alle kan spleise på. Med mindre de jeg skal kjøpe gave til har spesifikke ønsker, skal jeg kjøpe noe brukt fra finn jeg tror de kunne tenke seg, evt. kjøpe opplevelser. 

Skrevet (endret)

For min del kan vi godt det :jepp: Men, synes barn bør få da - så unntak der 😊

Endret av Rumle
  • Liker 4
Skrevet

Så heldige vi er at det finnes netthandel:-)

Anonymkode: 7f135...3ce

• Liker 21
Skrevet

Bare snakk med familien din du :)

Dere som sier netthandel er løsningen, da bør dere få levert på døra. Kommer til å bli ekstreme køer på posten. Det er det alltid i juletider, og nå bestiller nok enda flere.

Anonymkode: 39284...e04

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som sier netthandel er løsningen, da bør dere få levert på døra. Kommer til å bli ekstreme køer på posten. Det er det alltid i juletider, og nå bestiller nok enda flere.

Er det ikke posten som leverer på døren også da?

Skrevet

Nei det kan vi ikke. Men du må gjerne gjøre det

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leveres utelukkende på døren:-)

Anonymkode: 7f135...3ce

• Liker 1
Skrevet

I år blir det kun penger, rett inn på konto 👍🏻

Anonymkode: 0de7a...f69

• Liker 1
Skrevet

La nå folk få gjøre som de vil når det gjelder jukehandel.

• Liker 9
Skrevet

I vår familie er det bare barna som får julegaver. Og de kan handles på nett. Anbefales! 

Anonymkode: 9b6ff...bd0

Skrevet

Helt uaktuelt. Men du og din familie kan jo gjerne gjøre det. 

Anonymkode: 89dac...e14

• Liker 7
Skrevet

Litt julegaver er hyggelig da🎄 Er jo bare å bestille på nett og få levert hjem. 

Anonymkode: 5bfa2...a8a

• Liker 5
Skrevet

I vår familie har vi kuttet ut julegavene i år. :)Bare voksne barn da. Skal kjøpe en liten oppmerksomhet til venninner, men det blir gjort på nett. 

Skrevet

Enig! Jula er for barna, så de skal få hver sin.

Anonymkode: 01c32...3f5

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om alle skal fly rundt i butikker i oppkjøringen til jul som vanlig, så blir det jo unødvendig mye smittefare. Gir jo ikke mening å ha 1 meters avstand på t-banen og la serveringsbransjen gå konkurs om vi likevel skal flokke til kjøpesentre og handlegater på lørdagene i november/desember.

Mange har i årevis påpekt at det gavehysteriet vi holder på med ikke er bærekraftig. Miljøsvineri, spinnvilt forbruk og en belastning for de med dårlig råd.

Kunne ikke koronaåret 2020 vært et passende år for å avvikle julegaver? Heller ha en avslappende førjulstid med det som faktisk betyr noe, som koselige kvelder med våre kjære, tente lys, pepperkakebaking og julemusikk?

Anonymkode: 7a409...587

Kan du ikke bare kutte julegavelisten? Hvem gir du egentlig gave til? Her gis det kun til min datter, en nevø (noe rundt 200-300kr), en liten sak til min mor, blomst til bestemor. Samboer og jeg drar heller på helgetur enn å gi hverandre materialistiske ting. Bestiller stort sett de få gavene som skal gis på nett. Holdt på sånn i flere år. Kan ikke forstå dere andre som stresser sånn. Du må nesten endre din egen situasjon enn å be alle kutte ut det som stresser deg. Si ifra til dine, i år får kun den og den gave - ferdig. 

Anonymkode: b7f81...733

• Liker 8
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten all netthandel leveres på døren nå for tiden. Hørt om helthjem?🙄🤦🏼‍♀️

Anonymkode: b7f81...733

• Liker 2
Skrevet

Her er det fullstendig uaktuelt å kutt eut julegaver. Vi har handlet det meste av gaver nå slik at vi slipper å løpe rundt i butikkene i desember. 

Anonymkode: 4832c...743

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...