AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Del Skrevet 24. oktober 2020 Hei! Hva gir dere i julegave/juleoppmerksomhet til kollegaer? Jobber som lærer her, og liker å gi noe til de jeg står nærmest/jobber tettest med. Men, vil ikke bruke mye penger på det heller. Anonymkode: 90b01...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ingen, synes det høres spesielt ut å gi til kollegaer. Listen må jo bli lang om alle skal få inkl familie. Anonymkode: 75067...eaf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ingenting. Men vi ansatte pleier å få en liten oppmerksomhet sammen med noen hyggelige ord fra sjefen. Anonymkode: 63748...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Del Skrevet 24. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen, synes det høres spesielt ut å gi til kollegaer. Listen må jo bli lang om alle skal få inkl familie. Anonymkode: 75067...eaf Regner ikke med du jobber i et tett samarbeidsyrke? Som lærer jobber man sykt tett med andre, og noen blir man omgangsvenner med på fritiden også - i tillegg til at man jobber svært tett på jobb. Ganske vanlig at man gir en oppmerksomhet til hverandre. Det er jo ikke snakk om at alle skal få, hvor får du det fra? Her er det snakk om 3-4 stk. Og en juleoppmerksomhet? Nå gir ikke jeg gaver til kreti og pleti. Gir ikke gaver til en haug av familie. Gir til min mor, nevøen min, min datter og en blomst til besteforeldre. Samboer og jeg reiser heller på helgetur enn å gi hverandre materialistiske gaver. Anonymkode: 90b01...123 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Del Skrevet 24. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen, synes det høres spesielt ut å gi til kollegaer. Listen må jo bli lang om alle skal få inkl familie. Anonymkode: 75067...eaf Vil anbefale deg å kutte listen hvis den er så lang. Må bli en slitsom desember. Anonymkode: 90b01...123 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Del Skrevet 24. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting. Men vi ansatte pleier å få en liten oppmerksomhet sammen med noen hyggelige ord fra sjefen. Anonymkode: 63748...d42 Dette er veldig annerledes i læreryrket hvor man jobber veldig tett med andre over flere år. Anonymkode: 90b01...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Del Skrevet 24. oktober 2020 Har aldri gitt noe til de andre lærerne. Ikke vanlig her, de fleste (ikke alle!) har nok på gavelistene sine allerede. Vi har felles juleavslutning med julelunsj. Anonymkode: 8cf76...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har aldri gitt noe til de andre lærerne. Ikke vanlig her, de fleste (ikke alle!) har nok på gavelistene sine allerede. Vi har felles juleavslutning med julelunsj. Anonymkode: 8cf76...358 Her gis det en liten oppmerksomhet til de man ofte jobber nært med. Vi har også juleavslutning og julelunsj... Men, ingen har tips annet enn å poengtere at de ikke gjør det sånn? Så fint da! Anonymkode: 90b01...123 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg er lærer selv, og skjønner godt hva du mener. Jeg pleier å lage noe hjemmelaget julegodt (brente mandler f.eks) og pakke det pent inn. Da blir det ikke dyre greiene, og det blir alltid satt pris på. Anonymkode: aea90...80e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi2 Skrevet 24. oktober 2020 #10 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg jobber også som lærer. Tiden før jul er alltid sinnsykt travel både på privaten og på jobb. Så når siste skoledag før jul er et faktum, og jeg ramler inn på kontoret, så oops, ligger det alltid noe vin, sjokolade eller lignende på arbeidspulten min😅 Veldig hyggelig det, problemet er at jeg så og si alltid glemmer å planlegge noe sånt selv, så jeg må haste til meny i lunsjpausen for å finne gaver jeg selv kan gi 🙈 Men sjokolade eller annen julesnacks er vel en gjenganger som en liten oppmerksomhet, iallfall hos oss😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 24. oktober 2020 #11 Del Skrevet 24. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil anbefale deg å kutte listen hvis den er så lang. Må bli en slitsom desember. Anonymkode: 90b01...123 Min er ikke lang, gir kun til nærmeste familie, ikke til venner og bekjente. Ca 3 gaver totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Del Skrevet 24. oktober 2020 51 minutter siden, Nikitaspin skrev: Min er ikke lang, gir kun til nærmeste familie, ikke til venner og bekjente. Ca 3 gaver totalt. Nå skrev anonym her at listen må jo bli så lang når man skal gi oppmerksomhet til noen kollegaer i tillegg. Veldig fint at din liste ikke er lang. Det er heller ikke min🙄 Anonymkode: 90b01...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Del Skrevet 24. oktober 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer selv, og skjønner godt hva du mener. Jeg pleier å lage noe hjemmelaget julegodt (brente mandler f.eks) og pakke det pent inn. Da blir det ikke dyre greiene, og det blir alltid satt pris på. Anonymkode: aea90...80e Så smart. Tror jeg må gjøre noe lignende. Anonymkode: 90b01...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Del Skrevet 24. oktober 2020 53 minutter siden, Maggi2 skrev: Jeg jobber også som lærer. Tiden før jul er alltid sinnsykt travel både på privaten og på jobb. Så når siste skoledag før jul er et faktum, og jeg ramler inn på kontoret, så oops, ligger det alltid noe vin, sjokolade eller lignende på arbeidspulten min😅 Veldig hyggelig det, problemet er at jeg så og si alltid glemmer å planlegge noe sånt selv, så jeg må haste til meny i lunsjpausen for å finne gaver jeg selv kan gi 🙈 Men sjokolade eller annen julesnacks er vel en gjenganger som en liten oppmerksomhet, iallfall hos oss😊 Det er dette jeg opplever også. Så, jeg tenkte jeg skulle være i forkant i år😅 Dessverre bruker folk den tråden her til å diskutere hvem de gir gave til og ikke. Tror jeg går for litt pent pakket inn julesnacks eller type brente mandler. Anonymkode: 90b01...123 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg pleier å gi hjemmelaget julegodteri/julekaker, men i år føles det unaturlig å gi noe hjemmebakt pga smittevernssituasjonen. Men en kjøpt pose med brente mandler eller lignende er en like hyggelig oppmerksomhet Anonymkode: 9836f...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harma Skrevet 24. oktober 2020 #16 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg er også lærer, og vi pleier også å gi hverandre en liten gave før jul. Gaver jeg har fått eller gitt, er tekrus m/god te, julegodt (kjøpt eller hjemmelaget), håndkrem, vin, juleblomst, hjemmelaget julepynt, godt øl, lyslykter... I år kommer jeg nok til å gi noe god kaffe med noe søtt ved siden av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Del Skrevet 24. oktober 2020 19 minutter siden, harma skrev: Jeg er også lærer, og vi pleier også å gi hverandre en liten gave før jul. Gaver jeg har fått eller gitt, er tekrus m/god te, julegodt (kjøpt eller hjemmelaget), håndkrem, vin, juleblomst, hjemmelaget julepynt, godt øl, lyslykter... I år kommer jeg nok til å gi noe god kaffe med noe søtt ved siden av. Tusen takk for tips🎉 Anonymkode: 90b01...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #18 Del Skrevet 25. oktober 2020 Til mine mannlige kolleger bruker jeg å kjøpe en øl og noe godt attåt, f.eks sjokolade fra chiliklaus eller noe sånt. Til kvinnelige kolleger blir det ofte konfekt, håndkrem, duftlys o.l. Noen av kollegene mine har blitt mine nærmeste venner, så de kjøper jeg litt andre ting til, i år skal jeg lage pakkekalender til hun ene:-) Anonymkode: f447d...7cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #19 Del Skrevet 25. oktober 2020 Også lærer. Vi er blitt ganske store team - gjerne 7-8 stk så nå avtaler vi innad på team om å gi eller ikke. Ofte velger de fleste en slant til Kirkens Bymisjon. Det har vært veldig behagelig. Ikke fordi jeg ikke vil gi, men det er så mye stress mot jul syns jeg, både jobbmessig og utenom. Ting jeg har gitt tilbake: sjokolade, votter, julekule/annen lite julepynt til treet, lys, bøker, god drikke, små spill man kan bruke i undervisning... Anonymkode: db019...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #20 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg stemmer for en termokopp! Mannen min jobber som lærer - og termokoppen er noe av det viktigste han tar med seg på jobb. Hadde ikke gjort noe å hatt flere heller, da han ikke alltid husker å ta den ut av sekken og vaske den før neste dag. Anonymkode: 09c18...87a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå